Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door dinky89
Wat verantwoord is en onverantwoord met de vaccinaties is moeilijk te zeggen en zal van persoon tot persoon verschillen. Zo zijn er mensen waar het medisch gezien een te groot risico op complicaties van de vaccinatie is om een eerste vaccinatie te halen en die daarom ongevaccineerd rondlopen. Daar zou het onverantwoord zijn op medische gronden om de basisvaccinatie te halen.
Jij geeft aan dat er sprake is van de basisvaccinaties en een onderbouwde reden om geen verdere vaccinatie te nemen. Dat is in mijn ogen niet onverantwoord ;)
Net als dat het niet onverantwoord is om wel boostervaccinaties te nemen. Dat is een keuze die een ieder voor zichzelf moet mogen nemen.
Door Djeena
Wat ik mij afvraag, omdat ik nog steeds twijfel over de 2e booster, als ik pas in het najaar de 2e booster zou nemen, krikt deze dan mijn huidige bescherming op of is deze bescherming dan helemaal weg na een half jaar? Ik had naar de GGD gebeld, maar degene aan de telefoon wist het niet.
Door Siberienne
Djeena schreef: vr 01 apr 2022, 10:34 Wat ik mij afvraag, omdat ik nog steeds twijfel over de 2e booster, als ik pas in het najaar de 2e booster zou nemen, krikt deze dan mijn huidige bescherming op of is deze bescherming dan helemaal weg na een half jaar? Ik had naar de GGD gebeld, maar degene aan de telefoon wist het niet.
Ik denk dat niemand je daar een sluitend antwoord op kan geven omdat de booster programma’s in de studies kortere intervallen hadden, dus die data zijn er niet, hoe goed de booster boostert met een langer interval. Maar wat komt er dan tussen de prikken te zitten? Een half jaar? Of een jaar? Of had jij het nou recent doorgemaakt? Ik ben het even kwijt ::)
Door Djeena
Siberienne schreef: vr 01 apr 2022, 12:27 Ik denk dat niemand je daar een sluitend antwoord op kan geven omdat de booster programma’s in de studies kortere intervallen hadden, dus die data zijn er niet, hoe goed de booster boostert met een langer interval. Maar wat komt er dan tussen de prikken te zitten? Een half jaar? Of een jaar? Of had jij het nou recent doorgemaakt? Ik ben het even kwijt ::)
Wat fijn dat je met mij meedenkt :) Ik heb (afkloppen op hout) nog geen corona gehad, 2 januari de 1e booster. Dan zou er driekwart jaar tussen zitten.
Door sam28
Ik snap de twijfels wel maar voor mezelf? Ik haal liever de booster ondanks dat de werkzaamheid wat ter discussie staat, dan nog een keer zo ziek worden incl nasleep en nog steeds niet kunnen werken en leven.
Door Siberienne
Djeena schreef: vr 01 apr 2022, 15:22 Wat fijn dat je met mij meedenkt :) Ik heb (afkloppen op hout) nog geen corona gehad, 2 januari de 1e booster. Dan zou er driekwart jaar tussen zitten.
Ik hen jou helemaal niet meer geantwoord, sorry! Met 3/4 jaar ertussen denk ik dat het effect van je eerdere prikken niet ‘weg’ is en booster je nog steeds. Je komt niet van nul af.
Door eelke
sam28 schreef: vr 15 apr 2022, 12:15 Ik snap de twijfels wel maar voor mezelf? Ik haal liever de booster ondanks dat de werkzaamheid wat ter discussie staat, dan nog een keer zo ziek worden incl nasleep en nog steeds niet kunnen werken en leven.
Maar jij had toch ook al de eerste booster gehad?
Niemand zegt dat je niet ook zo ziek kunt worden na een 2e booster... :-\
Door doranto
Hier heeft ml inmiddels besloten geen 2de booster te willen. Ik heb nog geen uitnodiging gehad ofschoon ik een paar maanden ouder ben ::) . Ik denk dat ik deze ronde ook maar over ga slaan (mocht ik nog een uitnodiging ontvangen)
Door sam28
eelke schreef: vr 15 apr 2022, 12:27 Maar jij had toch ook al de eerste booster gehad?
Niemand zegt dat je niet ook zo ziek kunt worden na een 2e booster... :-\
Ik heb inderdaad ook al de booster gehad.
Het klopt dat niemand zegt dat je niet zo ziek kunt worden na een tweede booster. Daarom zei ik ook dat de werkzaamheid misschien wat ter discussie staat, maar van die prikken had ik 0 last en nu ben ik 5 weken later nog steeds ziek. Zo lang klachten is echt vreselijk naar en dan haal ik liever nog een booster zodat ik voor mezelf het idee heb alles gedaan te hebben ter bescherming. :)
Door eelke
sam28 schreef: vr 15 apr 2022, 13:19 Ik heb inderdaad ook al de booster gehad.
Het klopt dat niemand zegt dat je niet zo ziek kunt worden na een tweede booster. Daarom zei ik ook dat de werkzaamheid misschien wat ter discussie staat, maar van die prikken had ik 0 last en nu ben ik 5 weken later nog steeds ziek. Zo lang klachten is echt vreselijk naar en dan haal ik liever nog een booster zodat ik voor mezelf het idee heb alles gedaan te hebben ter bescherming. :)
Ah ja, op die manier snap ik m zeker! Ben wel blij dat ik er voorlopig nog niet over hoef na te denken, want ik werd wél ziek van die prikken. En ook nog van corona.
Door Tibbies
Hier hebben wij ook de uitnodigingen voor de 2e booster binnen en ook wij twijfelen. Van de 1e boosters zijn wij beide zeker een week niet lekker geweest.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Djeena
Siberienne schreef: vr 15 apr 2022, 12:20 Ik hen jou helemaal niet meer geantwoord, sorry! Met 3/4 jaar ertussen denk ik dat het effect van je eerdere prikken niet ‘weg’ is en booster je nog steeds. Je komt niet van nul af.
Geeft niks, maar ik ben nu wel blij met je antwoord ;) . Nu staat mijn besluit vast dat ik het in het najaar ga doen. Bedankt :) .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door