Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2850803
Sanyo schreef: Er wordt op die site ook gesproken over granen weken voor consumptie.
Heb jij enig idee of je dan het weekwater afgiet of dat je dat dan ook opeet zoals bv in havermoutpap?
Goede vraag!  :)  Ik heb geen idee, maar afgieten, lijkt mij.  :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2850806
newfies schreef: ik wil dit recept gaan proberen maar dan met boekweitmeel:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/b ... maken.html

of het gaat lukken ?!? ... wordt vervolgd!  :biggrin2:
Ik doe voor ongeveer 4 boekweitwraps:
100 gr. boekweitmeel
1 ei
2 dl (dikke) kefir
evt. snufje zout
kokosolie

Dan krijg je een vrij dik beslag, als je dat niet prettig vind, wat meer vocht toevoegen.

Succes met de wraps!  :)
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2850825
zojuist wraps gemaakt en was niet echt een succes  :-\ Ben begonnen met het basisrecept van mijn linkje maar dat werd idd zeer taai deeg wat qua smaak niet lekker was. Bij gebrek aan anders heb ik het proberen te verbeteren met rijstebloem en wat lijnzaadjes. Toen was het redelijk goed uit te rollen. Het bakken in de koekenpan ging goed, al worden ze wel knetterhard. soort van matze-crackers. Misschien volkomen normaal, dat weet ik niet ???  Qua smaak vonden wij ze niet lekker dus de 2e lichting opgeleukt met groene kruiden, wat gemalen peper en een eitje. Het werd toen wel iets beter maar nog was het niet iets wat echt lekker te noemen is :shy: Ik zit nu dus gewoon weer aan de rijstwafeltjes hihi.  ;)

Hoe worden ze dan bij jou annemarie, ook zo hard?

Tips en ideeen of andere recepten zijn welkom!  :biggrin2: Ik hoop van de week tijd te vinden om langs de molen te gaan om wat spulletjes te kopen. Zal hen ook eens vragen naar tips.  :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2850845
newfies schreef: zojuist wraps gemaakt en was niet echt een succes  :-\ Ben begonnen met het basisrecept van mijn linkje maar dat werd idd zeer taai deeg wat qua smaak niet lekker was. Bij gebrek aan anders heb ik het proberen te verbeteren met rijstebloem en wat lijnzaadjes. Toen was het redelijk goed uit te rollen. Het bakken in de koekenpan ging goed, al worden ze wel knetterhard. soort van matze-crackers. Misschien volkomen normaal, dat weet ik niet ???  Qua smaak vonden wij ze niet lekker dus de 2e lichting opgeleukt met groene kruiden, wat gemalen peper en een eitje. Het werd toen wel iets beter maar nog was het niet iets wat echt lekker te noemen is :shy: Ik zit nu dus gewoon weer aan de rijstwafeltjes hihi.  ;)

Hoe worden ze dan bij jou annemarie, ook zo hard?

Tips en ideeen of andere recepten zijn welkom!  :biggrin2: Ik hoop van de week tijd te vinden om langs de molen te gaan om wat spulletjes te kopen. Zal hen ook eens vragen naar tips.  :)
Als je kijkt naar de verhoudingen meel/vocht in het recept wat jij gebruikte dan zijn die al heel anders. Meer meel dan vocht, bij mij is dat net andersom, en er zit ook nog een ei bij.
Boekweitmeel gedraagt zich idd anders dan bloem, het wordt een vrij 'taai' beslag.
Ik probeer het deeg dun uit te smeren, en dan kort aan beide kanten bakken. Dat ze net mooi bruin zijn, zeg maar. Zeker niet te lang bakken, dan worden ze hard.

Ik doe er verder niks doorheen, laat er een plak kaas op smelten en rol 'em dan op met sla ertussen. Zalm erop is ook lekker.  :)
Of een gebakken ei en wat tomaatjes erop. Dan wordt oprollen wel lastiger.  ;D


@ Pauline: ja, met kikkererwtmeel is ook lekker!
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2850857
-Annemarie- schreef: Als je kijkt naar de verhoudingen meel/vocht in het recept wat jij gebruikte dan zijn die al heel anders. Meer meel dan vocht, bij mij is dat net andersom, en er zit ook nog een ei bij.
Boekweitmeel gedraagt zich idd anders dan bloem, het wordt een vrij 'taai' beslag.
Ik probeer het deeg dun uit te smeren, en dan kort aan beide kanten bakken. Dat ze net mooi bruin zijn, zeg maar. Zeker niet te lang bakken, dan worden ze hard.

Ik doe er verder niks doorheen, laat er een plak kaas op smelten en rol 'em dan op met sla ertussen. Zalm erop is ook lekker.  :)
Of een gebakken ei en wat tomaatjes erop. Dan wordt oprollen wel lastiger.  ;D


@ Pauline: ja, met kikkererwtmeel is ook lekker!
thanks voor de tips, op naar poging 2  :biggrin2:
Door coby.p
#2850908
annemarie
dat doe ik inderdaad ook wel regelmatig, boekweitpannekoeken,
lekker met een restje van het avond eten, of inderdaad kaas laten smelten
met evt, uitjes, champs, of paprika gebakken erdoor.
maar wil voor de verandering eens zelf wraps maken.

pauline, maak jij wraps of pannekoeken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2850948
newfies schreef: ik zal eens op zoek gaan naar een toko hier in de buurt, bedankt pauline  :)

Boekweitpannenkoeken gaan hier ook top.  :thumbup: nu de wraps nog  :P
Mocht je het niet kunnen vinden, laat maar weten. Koop ik het hier wel voor je en rijd een keer jouw kant op.

@Coby: wat vind jij het verschil? Ik bak iets wat ik vul met groente en shoarma. :biggrin2:
Door Lil
#2850977
marina schreef: Hoe maken jullie de boeweitpannekoeken? Ik doe namelijk altijd maar wat: eitje, water, meel,amandelmelk, snuf zout..

Wordt dat mijn lunch voor morgen!
Klinkt zoals ik ze ook wel eens maak.

boekweitmeel. Ei, amandelmelk, snufje zout en dan gewoon beleg wat ik met pannekoeken ook doe: boerenpannekoek, kaas en spek, appel en rozijnen etc.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door