Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Koekje heeft haar was binnen gehaald denk ik, want de voorspelde bui van 17.00 tot 18.30 is helemaal opgelost >:(
Door Angelique
Kaio schreef:Natuurwater is nu alles behalve koud hoor.....nog nooit meegemaakt zo warm....

En wat dat alleen buik koelen betreft , ik heb ook koeljassen van de honden, en mensen zeggen idd. al ja dat mag toch niet?
En ik kan ze verzekeren dat het werkt en dat ze niet broeien. Net zoals ze door het hebben van veel ondervacht het er echt niet koeler op maakt hoor. ::) ( nou moet je het ook niet massaal gaat scheren nee)

Zelfs kraanwater is nog niet echt koud.

De enige manier om hier de vachten in de zomer leefbaar te houden is door ze helemaal van wol te ontdoen, of zoals bij Jane en Poes...kort scheren. Kouwe natte handdoek er ff overheen en ze konden er weer ff tegen.
De langhaar dames dus zoveel mogelijk uit de wol. Ik had hier al gezegd...als deze zomers de norm zouden worden (wat ik nog ff niet geloof) dan gaan ze in het voorjaar allemaal kort.
Door Angelique
pearlsofpassion schreef:Als ik me niet vergis kan je als mens idd spierkramp krijgen of hartstilstand als je te snel afkoelt.
Dus vb bij snikheet weer in een koud zwembad springen of koud meer gaan zwemmen. Eerst polsen, nek en enkels natmaken en zo je lichaam voorbereiden zou naar het schijnt helpen. Maar beter ga je gewoon in niet al te koud water.
Nu is douchen niet hetzelfde als onderdompelen. En in de sauna ga je toch ook na serieuze opwarming in een zeer koud bad. En dat voelt net heerlijk... :biggrin2:

Ik heb een paar jaar geleden een aantal maal oververhitte honden gehad. Soms waren we al thuis en gingen ze onder de tuinslag of douche. Het duurde dan alsnog minstens tien minuten voordat je de temp licht zag dalen. Bij 39 stop je, de rest kunnen ze dan zelf wel weer.

Maar we hebben het wel over een noodgeval hier, als die temp te hoog wordt ga je op zeker dood en van die kouwe bak water...als die al beschikbaar is....kun je heel misschien kramp of een hartstilstand krijgen.
Maar voetjes en buik gaan koelen met een nat lappie bij een hond die al out is...kansloos...en dat is wat er momenteel gepropageerd wordt.
Door constance.blokzijl
Angelique schreef:

Ik heb een paar jaar geleden een aantal maal oververhitte honden gehad. Soms waren we al thuis en gingen ze onder de tuinslag of douche. Het duurde dan alsnog minstens tien minuten voordat je de temp licht zag dalen. Bij 39 stop je, de rest kunnen ze dan zelf wel weer.

Maar we hebben het wel over een noodgeval hier, als die temp te hoog wordt ga je op zeker dood en van die kouwe bak water...als die al beschikbaar is....kun je heel misschien kramp of een hartstilstand krijgen.
Maar voetjes en buik gaan koelen met een nat lappie bij een hond die al out is...kansloos...en dat is wat er momenteel gepropageerd wordt.
Ik heb Lola ook ooit heel ver gehad; kwijlen, zwalken, blauwe tong ed. Er was natuurwater in de buurt, ik heb haar opgetild, heen gerend en haar er zo in gelazerd gewoon. Mijn idee was; of ze nou wel een hartprobleem hiervan krijgt of alsnog dood van oververhitting, beide is dood he.
Gelukkig zakte haar temp hierdoor en een hond die nooit het water in wil bleeft echt zitten.
Uiteindelijk met de auto op standje Noordpool naar huis gegaan.
Door sam28
Ja! Volgens buienradar heeft het geregend! De stoep is al weer bijna droog en aan de pompoen te zien heeft het flink gewaaid.
Door pearlsofpassion
Hier ook, en ik dacht behoorlijk wat, maar de regenton spreekt me tegen. Tis waarschijnlijk weer grotendeels verdampt vlak na het neervallen. Het was natuurlijk nog 28 graden op het moment... ::)
Door Kaio
Ik had was buiten hangen, stoelkussen buiten liggen, matras van honden...boven raam met kamer met laminaat open

::) ::) ::)
Zo niet meer gewend ;D
Door doranto
Kaio schreef:Ik had was buiten hangen, stoelkussen buiten liggen, matras van honden...boven raam met kamer met laminaat open

Zo niet meer gewend ;D
Ah! Vandaar al die regen. Toch sympathiek van je! Dankjewel :-*
Door eelke
Kaio schreef:Ik had was buiten hangen, stoelkussen buiten liggen, matras van honden...boven raam met kamer met laminaat open

Zo niet meer gewend ;D
Tof, dank je!

Ik vond het echt heel benauwd gisterenavond. Daarna flink onweer maar het bleef maar zo warm... nu is het nog steeds maar 20 graden en bewolkt, ik ga zo lekker wandelen!
En alles staat open hier! Zelfs het zonnescherm voor, we kunnen buiten kijken, licht!!!! Zal voor Joep ook een stuk leuker zijn, die is normaal hele dagen de straat in de gaten aan het houden en dat kon nu steeds niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door