Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat ontzettend jammer en verdrietig dat het Droppie en jouw gezin toch geen perfecte match is :( Ik vind het dapper dat jullie deze beslissing hebben genomen. Ik hoop ook dat jullie snel een hond tegenkomen die perfect in jullie gezin past  :-*
Door Kim_S
yvette_van_alert schreef: Het is jammer voor iedereen.

Droppie is een hond die de tijd nodig heeft om te wennen en die nu wel heel veel prikkels te verwerken krijgt.  Door dat er om wat voor een reden dan ook geen rust voor haar te vinden is word ze steeds drukker.

Nieuw huis, jonge kinderen is al genoeg hersenwerk in week 1
Yvette, echt, als wij ook maar 1 seconde zouden denken dat het alleen een kwestie van wennen is, en dat er verbetering in zit in hoe het gaat, dan zou ze niet bij je terug komen. Het ging de eerste 2 dagen ruk, daarna eventjes wat beter, en nu sinds een paar dagen heel snel slechter. Ze is hier niet happy wat ons betreft. Ik denk echt dat het niet goed voor haar is om nog veel langer zo gestressd te zijn. Ook de druppels en verstuiver zorgen niet voor meer rust, sterker nog, ze is nu helemaal niet meer rustig buiten de bench.

Ze weet zich geen raad met "niks doen". Ze is (na een dag of 2 wennen) echt heel erg rustig in de bench. Ze slaapt dan gewoon. Ook bijvoorbeeld 3 uur aan 1 stuk. Zo gauw ze eruit is is het "gaan gaan gaan", als wij daar niet direct op ingaan gaat ze zichzelf vermaken / sussen door achter haar staart aan te jagen. Ze gaat niet op haar dekentje liggen, ze gaat niet met haar bal of kong spelen, niet op haar bot kauwen, alleen maar staartjagen. Tot we iets met haar doen. En meteen daarna gaat ze weer verder. Buiten had ze tot nu toe veel lol, en dat wordt nu ook minder. Ze liep vanmiddag met haar staart omlaag de hele weg. Dat past echt niet bij wat we de rest van de week zagen, toen was ze hardstikke vrolijk.

Ik denk dat ze veel stress kwijt kan / kon in de interactie met andere honden. Dat heeft ze hier niet, ze weet zich geen raad met alles.

Wij kunnen binnen ons gezin Droppie niet bieden wat ze naar onze mening nu nodig heeft. Misschien na een hele tijd wennen wel, daar heb je helemaal gelijk in. Maar die hele tijd gaat ons niet lukken op deze manier. Het kost ons te veel tijd buiten de wandelingen om. En de komende tijd heeft ze dan nog steeds veel stress. En ze heeft tegen Anke geblaft uit het niets. Ik wil niet dat er iets gebeurt, ondanks dat ze echt een lieverd is, en ik me niet kan voorstellen dat ze iets zou doen.

Ik vind het vreselijk dat het niet gaat, vooral voor Drop. We hebben nog nooit een dier in huis gehaald en weer terug gebracht. We doen dit niet zomaar. Ik hoop echt dat je dat begrijpt.
We wisten allebei dat Droppie niet gewent was aan kleine kinderen dat dat mogelijk te heftig voor haar was. Je hebt gelijk dat je voorzichtig moet zijn met je kinderen. Daarom heb ik ook gezegd breng haar maar zo snel mogelijk terug.

Droppie zocht niet bijzonder veel interactie met de andere honden. ik verwacht niet dat het daar in zit.  Helaas hebben wij nog geen grotere locatie zodat we de honden ook apart kunnen zetten om te kijken hoe ze daar mee omgaan.

Ik herken Droppie niet in je verhaal met het staartjagen en schrik daar van.  Ik geloof je hoor maar het is voor mij niet des drop.
Door Dian
Oh Kim wat een ruk bericht :'( :'( Maar heel moedig en dapper dat jullie deze beslissing genomen hebben. Je hoeft je er ook niet voor te verontschuldigen, je hebt vrij genomen om haar op te vangen en er sprak altijd liefde uit je berichtjes...... daar ligt het niet aan, dat geloof ik niet..... en als jullie nu een koppel zonder kinderen of echt grote kinderen waren, dan was de situatie ook al anders :-* :-* :-*
Ach, wat verdrietig. :'( Maar ik kan me voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt. En dat zal ook weer een uitwerking op Droppie hebben, dat ze aanvoelt dat jullie ondanks de beste bedoelingen op jullie tenen lopen. Zou ze meer een hond voor mensen alleen of zonder kinderen zijn?

Sneu, voor jullie, voor haar, voor Yvet.  Maar zoals iemand al schreef: hier zijn proefperiodes voor. Ik hoop dat de voor jullie perfecte hond zich binnenkort aandient, en dat ook Droppie heel snel een thuis vindt waar ze beter uit de verf komt.

Sterkte, meis.  :-*
Jammer Kim , maar ik denk dat ook dit besluit het beste besluit is . Voor jullie en voor Droppie .
En de combi kleine kinderen en een herplaatser kan best een hele zware opgave zijn .
Wij zijn om die reden pas begonnen aan herplaatsers toen de beide jongens al aardig zelfstandig werden
Hopelijk komt er weer een ander hondje op jullie pad
Door Laika
Jullie kennende is dit een hele moeilijke beslissing geweest. Maar beter ten halve gekeerd.....
Er komt vast wel een andere lieverd op jullie pad. En ook Droppie gaat vast een mandje vinden waar ze onverdeelde aandacht krijgt.
Kim_S schreef: Ik vind het vreselijk dat het niet gaat, vooral voor Drop. We hebben nog nooit een dier in huis gehaald en weer terug gebracht. We doen dit niet zomaar. Ik hoop echt dat je dat begrijpt.
Kim, als iemand dit moet begrijpen, is het Yvette.
Veroordeel jezelf niet zo hard.

Yvette heeft, met al haar ervaring, hier een inschatting gemaakt over een match die niet blijkt te werken. Dat is heel vervelend, maar kan nooit en te nimmer aan jullie liggen - zeker niet in een proefperiode.

Het is vreselijk verdrietig, voor jullie, voor Droppie, maar mijns inziens zou je je op geen enkele wijze schuldig of zelfs maar druk hoeven te maken over hoe Yvette zich hier onder voelt en of ze het begrijpt of niet. Honden herplaatsen is meer dan een hond van de ene locatie naar de andere verhuizen. Het is op voorhand inschatten wat de mogelijke gevolgen voor mens en dier zijn. Dat heeft hier niet goed uitgepakt, en hoe kil ook: voor Yvette is dat risico van het vak. Hopelijk neemt zij deze ervaring mee in het opnieuw zoeken naar een geschikte match voor Droppie en andere honden.

Wat jou en je gezinnetje betreft: Eerst verdriet over Drop uit jullie systeem en dan duidelijk aangeven waar grenzen liggen, voor zover je dat niet gedaan hebt deze keer. Géén project, géén hond die nog niet met kleinere kinderen bewezen relaxed is. Ik ben ervan overtuigd dat jullie perfect match ergens is, geef jezelf tijd - wees kritisch, stel eisen. Dat mag, en kan.

Dikke zoen!  :-* :bigarmhug:
-Saskia- schreef: Kim, als iemand dit moet begrijpen, is het Yvette.
Veroordeel jezelf niet zo hard.

Yvette heeft, met al haar ervaring, hier een inschatting gemaakt over een match die niet blijkt te werken. Dat is heel vervelend, maar kan nooit en te nimmer aan jullie liggen - zeker niet in een proefperiode.

Het is vreselijk verdrietig, voor jullie, voor Droppie, maar mijns inziens zou je je op geen enkele wijze schuldig of zelfs maar druk hoeven te maken over hoe Yvette zich hier onder voelt en of ze het begrijpt of niet. Honden herplaatsen is meer dan een hond van de ene locatie naar de andere verhuizen. Het is op voorhand inschatten wat de mogelijke gevolgen voor mens en dier zijn. Dat heeft hier niet goed uitgepakt, en hoe kil ook: voor Yvette is dat risico van het vak. Hopelijk neemt zij deze ervaring mee in het opnieuw zoeken naar een geschikte match voor Droppie en andere honden.

Wat jou en je gezinnetje betreft: Eerst verdriet over Drop uit jullie systeem en dan duidelijk aangeven waar grenzen liggen, voor zover je dat niet gedaan hebt deze keer. Géén project, géén hond die nog niet met kleinere kinderen bewezen relaxed is. Ik ben ervan overtuigd dat jullie perfect match ergens is, geef jezelf tijd - wees kritisch, stel eisen. Dat mag, en kan.

Dikke zoen!  :-* :bigarmhug:
Dikke + 1. Heel mooi verwoord Saskia!
yvette_van_alert schreef: Het is jammer voor iedereen.

Droppie is een hond die de tijd nodig heeft om te wennen en die nu wel heel veel prikkels te verwerken krijgt.  Door dat er om wat voor een reden dan ook geen rust voor haar te vinden is word ze steeds drukker.

Nieuw huis, jonge kinderen is al genoeg hersenwerk in week 1
Ik snap wel dat Kim het gevoel krijgt zich te moeten verdedigen na deze post.
Wat ik lees en hoe ik Kim ken hebben ze meer dan hun stinkende best gedaan om het te laten werken en dat het niet gelukt is is heel jammer voor alle partijen en bet zou mijn inziens absoluut niet nodig moeten zijn om je na zo'n dappere beslissing nog eens extra te moeten verdedigen en/of schuldig te voelen.

Lieve Kim en gezin, sterkte met dit dappere besluit! Jullie perfect match komt echt!!
Door Kaela
Het lijkt me slim als Yvette en Kim de communicatie onderling zelf regelen. Beide partijen zullen teleurgesteld en verdrietig zijn. Kim omdat ze met hart en ziel haar huis heeft opengesteld voor Droppie en Yvette omdat ze extreem veel moeite doet om honden die in de reguliere opvang geen kans zouden hebben goed te herplaatsen. Beide zullen dit niet voor ogen hebben gehad.

Bovendien kan het altijd anders gaan als verwacht. Oscar lag bij zijn opvangadres met 2 katten op de bank. Ik was erbij, ik zat er tussen, ik heb het zelf gezien. Ging helemaal prima. Niemand die verwacht had dat hij een jaar later katten op zou eten. Zo gaan die dingen, honden zijn levende wezens en hoe hard we ook ons best doen, we kunnen niet alles voorzien.

Voor iedereen verdrietig, maar ik weet zeker dat Droppie een passend thuis zal vinden en dat Kim een passende hond zal vinden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door