dinky89 schreef: Wat een enorm moeilijke maar ook dappere beslissing!+1
Hopelijk komt er voor jullie snel DE match op jullie pad die zich wel makkelijk bij jullie setled![]()

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: Wat een enorm moeilijke maar ook dappere beslissing!+1
Hopelijk komt er voor jullie snel DE match op jullie pad die zich wel makkelijk bij jullie setled![]()
yvette_van_alert schreef: Het is jammer voor iedereen.Yvette, echt, als wij ook maar 1 seconde zouden denken dat het alleen een kwestie van wennen is, en dat er verbetering in zit in hoe het gaat, dan zou ze niet bij je terug komen. Het ging de eerste 2 dagen ruk, daarna eventjes wat beter, en nu sinds een paar dagen heel snel slechter. Ze is hier niet happy wat ons betreft. Ik denk echt dat het niet goed voor haar is om nog veel langer zo gestressd te zijn. Ook de druppels en verstuiver zorgen niet voor meer rust, sterker nog, ze is nu helemaal niet meer rustig buiten de bench.
Droppie is een hond die de tijd nodig heeft om te wennen en die nu wel heel veel prikkels te verwerken krijgt. Door dat er om wat voor een reden dan ook geen rust voor haar te vinden is word ze steeds drukker.
Nieuw huis, jonge kinderen is al genoeg hersenwerk in week 1
Kim_S schreef: Ik vind het vreselijk dat het niet gaat, vooral voor Drop. We hebben nog nooit een dier in huis gehaald en weer terug gebracht. We doen dit niet zomaar. Ik hoop echt dat je dat begrijpt.Kim, als iemand dit moet begrijpen, is het Yvette.
-Saskia- schreef: Kim, als iemand dit moet begrijpen, is het Yvette.Dikke + 1. Heel mooi verwoord Saskia!
Veroordeel jezelf niet zo hard.
Yvette heeft, met al haar ervaring, hier een inschatting gemaakt over een match die niet blijkt te werken. Dat is heel vervelend, maar kan nooit en te nimmer aan jullie liggen - zeker niet in een proefperiode.
Het is vreselijk verdrietig, voor jullie, voor Droppie, maar mijns inziens zou je je op geen enkele wijze schuldig of zelfs maar druk hoeven te maken over hoe Yvette zich hier onder voelt en of ze het begrijpt of niet. Honden herplaatsen is meer dan een hond van de ene locatie naar de andere verhuizen. Het is op voorhand inschatten wat de mogelijke gevolgen voor mens en dier zijn. Dat heeft hier niet goed uitgepakt, en hoe kil ook: voor Yvette is dat risico van het vak. Hopelijk neemt zij deze ervaring mee in het opnieuw zoeken naar een geschikte match voor Droppie en andere honden.
Wat jou en je gezinnetje betreft: Eerst verdriet over Drop uit jullie systeem en dan duidelijk aangeven waar grenzen liggen, voor zover je dat niet gedaan hebt deze keer. Géén project, géén hond die nog niet met kleinere kinderen bewezen relaxed is. Ik ben ervan overtuigd dat jullie perfect match ergens is, geef jezelf tijd - wees kritisch, stel eisen. Dat mag, en kan.
Dikke zoen!![]()
![]()
yvette_van_alert schreef: Het is jammer voor iedereen.Ik snap wel dat Kim het gevoel krijgt zich te moeten verdedigen na deze post.
Droppie is een hond die de tijd nodig heeft om te wennen en die nu wel heel veel prikkels te verwerken krijgt. Door dat er om wat voor een reden dan ook geen rust voor haar te vinden is word ze steeds drukker.
Nieuw huis, jonge kinderen is al genoeg hersenwerk in week 1