Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
frodo quin schreef: vr 13 mar 2020, 17:42 Maar is het zo dat iedereen evenveel gevaar loopt op ernstige complicaties? Ik had begrepen dat het enkel voor diegenen met een zwakkere gezondheid zo is en met name kinderen nauwelijks symptomen vertonen. Is dit achterhaald of verkeerd begrepen?
Zie het maar als verkeerd begrepen...ouderen en zieken/zwakken hebben een grotere kans om er aan te overlijden. Wat dus niet wegneemt dat jongeren er ook knap ziek van kunnen worden cq aan kunnen overlijden. En daarnaast kun je e rook nog eens een hele nare longschade aan overhouden.

En jij kan er misschien idd met wat lichte klachten doorheen fietsen, maar je kan onderwijl wel anderen besmetten die een grotere kans hebben eraan onderdoor te gaan. Daarom is dit ook een crisis die we samen aan moeten gaan. Want die ouderen willen misschien nog wel iets ouder worden en een zwakke gezondheid kan iets tijdelijks zijn (chemootje bv) en dan is het toch lullig als je dor een coronaatje het loodje legt.
Door Kaio
Cathelijn schreef: vr 13 mar 2020, 19:18 Qua hamsteren, ik snap niet dat supermarkten dat laten gebeuren. Zet gewoon een maximum op het aantal dat iemand mag meenemen om de rust een beetje te bewaren.
Ja dat zou moeten gebeuren, maar denk dat ze ook verrast waren. En eh als de winkel al vol staat met hysterische mensen kun je als personeel niks meer. Voor je eigen veiligheid laat maar gaan dan he.
Maar goed normaal kunnen ze op aanbiedingen ook een max aantal per klant zetten. Zou nou op veel producten ook kunnen. Maar ik gok dat na een weekje voorraadkasten helemaal vol zijn en beurzen leeg.
Door src_esther
Dat hamsteren is wel overdreven. Pffff. En de media draagt daar wel aan bij, vind ik, wat een hysterie. Gisteren vlak voor de persco hoorde ik een journaliste aan iemand vragen of hij het spannend vond... Mafkezen.
En het: "komt zo wel heel dichtbij" wat je continue hoort komt ook mijn neus uit. Radio staat nu dan ook uit en blijft waarschijnlijk ook uit.
Door Cathelijn
Mijn werkgever hoopt inmiddels heel erg dat de overheid de beschermingsmiddelen en desinfectiemiddelen gaat reguleren.
Dan kunnen we dicht voor onze klanten en alleen voor de overheid produceren. Zoals het nu gaat is nl niet lang vol te houden voor een klein familiebedrijf. We werken superhard allemaal, maar het is nooit genoeg voor de klant. Iedereen zit aan zijn max. Ik heb vandaag besloten bepaalde orders uit te stellen zodat we een kleine noodvoorraad hebben voor wanhopige ziekenhuizen (normaal niet onze directe klanten) die ons inmiddels weten te vinden.
Gelukkig is de sfeer onder de collega's super, we doen het echt samen en ik heb echt bewondering voor hoeveel producten mijn collega's geproduceerd krijgen.
Hopelijk wordt er niemand ziek...
Door zurca
De supermarkt waar ik net was zag eruit alsof tie half geplunderd was... Ik heb echt met open mond naar al die, compleet, lege schappen staan kijken.
Nog in 2 andere winkels geweest en daar was het niet veel beter.
Mensen zijn, wat dat hamsteren betreft, echt gek geworden!
Door Siberienne
We zijn inmiddels in Zuid Zweden aangeland. Onderweg naar Oslo kregen we het definitieve bericht dat de boot uit de vaart is. Noorwegen gaat alles dicht / uit tot eind april is wat ik hoorde. Scholen, restaurants, alles. Alleen supermarkten en apotheken blijven open. Alle toeristen moeten as maandag uit de hotels zijn.

Probleem is nu dat Denemarken morgen om 12 uur zijn grenzen gaat sluiten voor iedereen die er niet hoeft te zijn. Dat wordt nog spannend of we erdoor kunnen rijden. Ze gaan het leger inzetten. Ik vind het heel spannend worden.
We kunnen hier op zijn vroegst om 7 uur weg (huisje op een park waarvan de slagbomen dicht zijn). Duimen jullie mee dat het goed gaat morgen? Gelukkig hebben we wel WC papier in de auto...
Door Kim_S
Ik duim heel hard voor jullie!!

Hier heeft manlief nog gewoon boodschappen kunnen doen, geen gekke toestanden.

Ik hoest inmiddels behoorlijk, weet niet zo goed wat ik er van moet denken. En als ik al die artikelen lees word ik daar ook niet echt vrolijk van...
Maar ik heb (nog) geen koorts, daar houden we maar even aan vast. Uiteraard blijf ik thuis nu.

Mijn werkgever heeft besloten dat iedereen in de buitendienst de komende 3 weken thuis moet werken. Dus ik heb het erg rustig nu. Wel praktisch, de kinders zijn 5 weken verplicht thuis...
Door rosmin
Siberienne schreef: vr 13 mar 2020, 20:24
Probleem is nu dat Denemarken morgen om 12 uur zijn grenzen gaat sluiten voor iedereen die er niet hoeft te zijn. Dat wordt nog spannend of we erdoor kunnen rijden. Ze gaan het leger inzetten. Ik vind het heel spannend worden.
We kunnen hier op zijn vroegst om 7 uur weg (huisje op een park waarvan de slagbomen dicht zijn). Duimen jullie mee dat het goed gaat morgen? Gelukkig hebben we wel WC papier in de auto...

Kan je niet via Duitsland gaan?
Ik las net dat Denemarken vannacht 12.00 uur de grenzen gaat sluiten ipv. morgenmiddag 12.00uur. In liveblog van de Volkskrant , post van 19.53 uur!
Be prepared...., succes , duimen draaien voor geode reis huiswaarts.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door