Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Ina
CindyMayella schreef: vr 14 jan 2022, 21:21 Heb in mn mail de afspraakbevestiging opgezocht en idd daar staat een vragenlijst (moet ik dus nog invullen idd), maar dan zit ik nog met de kaakchirurg… ik ga niet onder narcose, het is een plaatselijke verdoving, alsof je een kies er uit trekt….. dan kan de booster toch gewoon doorgaan 🤔🤔??
Ik zie het nu inderdaad bij de link van Pluk, het gaat om de narcose.
Inderdaad gewoon morgen even overleggen, zal dan waarschijnlijk geen issue worden.
Door hannabelgje
Ik heb weinig last gehad van mijn moderna booster. Alleen stijve en pijnlijke arm. Gisteravond wel moe maar of dat vrijdagmoeheid is of van de booster weet ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Booster zit erin (Moderna); ging snel en pijnloos (1ste vaccinatie voelde ik de naald in mn arm gaan :???: )… Ik kreeg een uurtje voordat ik de afspraak had, de uitnodiging voor de booster, in de brievenbus, dus ik kon meteen de vragenlijst invullen :D ….
Overigens stond er in de vragenlijst, dat als je binnen 2 dagen onder narcose zou gaan, je de booster moet verzetten; de kaakchirurg is de 3de dag na de booster, dus geen probleem :) …..
Hopelijk krijg ik verder nergens last van (ik moet morgen werken, al is het naar 5 uurtjes)….
Door Ina
Mijn update heeft ook wel iets meer 'effect' als mijn Janssen.

Ik ben niet ziek, heb niet het gevoel dat ik tegen een stilstaande bus ben gelopen of dat ik een liter whisky genuttigd had......maar helemaal top was ik gisteren niet.
Een beetje als of ik tegen een flinke verkoudheid aanzat .... alle gewrichten die wel eens opspelen deden dat nu collectief, huid was 'gevoelig' en de prikplek voelde als of ik een mep van Hulk Hogan had gekregen :???:

Vandaag (behalve de mep van Hogan) weer helemaal fris en fruitig .... dus we gaan er maar van uit dat het spuitje nog wat werk te verzetten had en dus niet voor niks gezet is ;)
Door Siberienne
hannabelgje schreef: zo 16 jan 2022, 14:25 Gisteren toch behoorlijk lam geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
In het kader van ‘Corona’ kun je dit heel dubbel legen ;D
C85056B5-6A69-47A2-A97A-4EF907904D96.jpeg
C85056B5-6A69-47A2-A97A-4EF907904D96.jpeg (58.81 KiB) 1198 keer bekeken
En dan kom je dit syndroom tegen...
https://web.musc.edu/about/news-center/ ... Prevention.
En begin ik toch serieus te twijfelen over een prik voor de kindjes... :-\
Omikron is wel minder ziekmakend maar lijkt zich ook minder van leeftijd aan te trekken. Of is dat een vertekend beeld door minder vaccinatie?
Ik begrijp dat dit een zeldzame aandoening is, maar wel potentieel zo ernstig (dodelijk zelfs) dat ook een weinig voorkomend iets toch als een groot risico voelt... :-\
Ik ben me er al een aantal dagen op aan het inlezen maar ik vind bijna niets buiten de USA en daar zeggen ze dat de blanke kinderen duidelijk minder slachtoffer worden en dat sterven vaak het gevolg is van minder goede gezondheidszorg. Al is niet sterven, maar ontstekingen op allerlei organen ook niet erg aantrekkelijk.
Ik vind ook dat vaccinatie duidelijk zou beschermen. En dat kleine kinderen (waar de mijne onder vallen) juist het meest getroffen worden en jongens nog wat meer dan meisjes.

En ik vind geen duidelijke cijfers. Alleen een algemeen cijfer over alle rassen en leeftijdsgroepen heen en doorgaans over alle kinderen, besmet of niet, wat natuurlijk niet veel zegt. Je moet wel eerst covid krijgen om het te kunnen krijgen en die kans wordt nu wel veel groter als voorheen. Iemand die hier iets meer over weet of betere data heeft?
Door pike
pearlsofpassion schreef: di 18 jan 2022, 16:49 En dan kom je dit syndroom tegen...
https://web.musc.edu/about/news-center/ ... Prevention.
En begin ik toch serieus te twijfelen over een prik voor de kindjes... :-\

Ik weet niet of ik je nou goed begrijp. Het gaat hier over een ziekte die voorkomt bij kinderen met Covid. En een ziekte die door vaccinatie tegen die Covid dus voorkomen kan worden. Althans, dat is wat er staat toch? Waarom dan nu die twijfel??
Door Too
pike schreef: di 18 jan 2022, 17:45 Ik weet niet of ik je nou goed begrijp. Het gaat hier over een ziekte die voorkomt bij kinderen met Covid. En een ziekte die door vaccinatie tegen die Covid dus voorkomen kan worden. Althans, dat is wat er staat toch? Waarom dan nu die twijfel??
Volgens mij wilde PoP haar jongens niet laten vaccineren en maakt dit haar aan het twijfelen
Ja idd.
Ik heb altijd gezegd dat er voor zo jonge kinderen meer nadelen dan voordelen aan de prik zitten. Ze werden nl zelden ziek van covid, meer nog, ze zijn waarschijnlijk zieker van het vaccin dan van covid zelf. Of dat was bij de vorige varianten in den regel toch zo.. Maar dat lijkt voor omikron minder op te gaan. En ze krijgen al zo veel vaccins als ze klein zijn (echt veel hoor, ik zou het moeten tellen maar ik denk zeker 15 prikken voor ze 18 maand zijn) . Men weet eigenlijk niet of dat nu kwaad kan of niet, toch niet op lange termijn. Dus zijn we een beetje voorzichtig en proberen geen onnodige vaccins te laten zetten.
Dus covid viel daar voor mij niet onder. De tegenargumenten voor volwassenen voor een coronaprik gelden ook zeker voor kinderen. Maar de gevaren van covid zelf zijn veel lager. Dat is nog steeds zo, maar het verschil wordt stillaan wel minder groot. Omdat omikron zich dus minder lijkt aan te trekken van leeftijd. En om ziek te worden van covid moeten ze het eerst krijgen, dat was vroeger absoluut geen zekerheid (wat bij een vaccin natuurlijk wel zo is) , nu wordt die kans bij omikron duidelijk wel veel groter. En dan wordt het toch een afweging wat nu het grootste risico is, wel een vaccin of niet.
Als het 1 vaccin was, wist ik het al, maar het gaat hier dan ook over elk half jaar vaccineren. En dat zie ik voor de kindjes toch echt nog niet zitten.

Dus probeer ik een beeld te krijgen van deze aandoening. Hoe vaak het nu echt voorkomt bij besmette kinderen en hoe vaak het ernstig is. En data uit goed ontwikkelde landen dan.
Want zoals ik het begrepen heb is het vooral aan deze bijwerking van covid ziekte dat kinderen ernstig ziek worden of evt sterven, eerder dan aan de rechtstreekse gevolgen van ziekte. De termen zullen wel weer verkeerd zijn, maar jullie begrijpen wat ik bedoel he.
Het gaat dan vooral om de heel jonge kinderen. Die krijgen dit het vaakst en het ernstigst.
Door dinky89
In dit artikel wordt wel gesproken over aantallen in Nederland: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -na-corona
Geen idee of je er iets aan hebt? Maar in Nederland wordt er al wat langer wel eens over de aandoening gesproken. Wel heel apart doordat het kind eerst genezen is en daarna plotseling dat mis-c op komt zetten.

Wanneer ik het goed lees komt bijna 50% van de kinderen met mis-c op de IC maar is er in Nederland nog niet een kind aan overleden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door