En dan kom je dit syndroom tegen...
https://web.musc.edu/about/news-center/ ... Prevention.
En begin ik toch serieus te twijfelen over een prik voor de kindjes...

Omikron is wel minder ziekmakend maar lijkt zich ook minder van leeftijd aan te trekken. Of is dat een vertekend beeld door minder vaccinatie?
Ik begrijp dat dit een zeldzame aandoening is, maar wel potentieel zo ernstig (dodelijk zelfs) dat ook een weinig voorkomend iets toch als een groot risico voelt...

Ik ben me er al een aantal dagen op aan het inlezen maar ik vind bijna niets buiten de USA en daar zeggen ze dat de blanke kinderen duidelijk minder slachtoffer worden en dat sterven vaak het gevolg is van minder goede gezondheidszorg. Al is niet sterven, maar ontstekingen op allerlei organen ook niet erg aantrekkelijk.
Ik vind ook dat vaccinatie duidelijk zou beschermen. En dat kleine kinderen (waar de mijne onder vallen) juist het meest getroffen worden en jongens nog wat meer dan meisjes.
En ik vind geen duidelijke cijfers. Alleen een algemeen cijfer over alle rassen en leeftijdsgroepen heen en doorgaans over alle kinderen, besmet of niet, wat natuurlijk niet veel zegt. Je moet wel eerst covid krijgen om het te kunnen krijgen en die kans wordt nu wel veel groter als voorheen. Iemand die hier iets meer over weet of betere data heeft?