Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
flin schreef: tis een industriële electromotor Anne

Nord heeft dit soort dingen, ook 2-hands

specificaties die ik heb, staan hierboven al vermeld  ;)
Oké, ik zoek nog even terug!
Door flin
Senta schreef: Ik heb een vraag over de porkert, ik heb dr ook twee al wat ouderen.
Van wat voor materiaal is het gemaakt en kan het geen kwaad voor de kat ?? Ik bedoel komen die metalen niet hartstikke vrij tijdens het malen?
de wokkel van de porkert (en hulsmolen) is niet speciaal van hard metaal ( legering van gietijzer = in verschillende hardheden), maar de wokkel krunsjt (kneusd/breekt/trekt) in theorie en vervoert t gekrunsjte vlees/cq-..  naaaaaar t mes (van hard staal), en vervoert t dan door de gatenschijf (van hard staal) naar de opvangkat  :biggrin2:

neej, verder geen idee betreft echt harde botten/vs/molen, wie wint?
Door Sweet Dutchess
Zonet de schijf maat 10 van Vuur en Rook ontvangen.
Maat 6 die ik nu op mijn machine heb zitten deed het prima hoor. Ik had het niet eens verwacht dat hij daarmee moeiteloos de geitjes van Joan vermaalt/fijn maakt,maar ben toch heel blij met mijn schijf 10 .Maat 6 maakt het allemaal wel heel fijn , ik zie het allemaal liever iets grover vermalen
In het weekend ga ik konijnkarkas vermalen met de maat 10 . :)
Door BAC
flin schreef: de wokkel van de porkert (en hulsmolen) is niet speciaal van hard metaal ( legering van gietijzer = in verschillende hardheden), maar de wokkel krunsjt (kneusd/breekt/trekt) in theorie en vervoert t gekrunsjte vlees/cq-..  naaaaaar t mes (van hard staal), en vervoert t dan door de gatenschijf (van hard staal) naar de opvangkat  :biggrin2:

neej, verder geen idee betreft echt harde botten/vs/molen, wie wint?
Dat was mn vraag niet :biggrin2: Ik vroeg mij af of die metalen niet in het vlees terecth komen als je gaat maken dr mee.
Door flin
Senta schreef: Dat was mn vraag niet :biggrin2: Ik vroeg mij af of die metalen niet in het vlees terecth komen als je gaat maken dr mee.
dan snap ik je vraag nog steeds niet?  ;D

waarom zou er misschien metaal int maalsel komen volgens jou?
omdat t vlees/cq-bot in contact komt met metaal?

stel: ik lik (raaaar voorbeeld) hele dagen aan m'n metalen (ik zeg maar wat) pen, dan krijg ik extra metaal binnen, zoiets?
Door flin
aanpassing gemaakt, en dus  :P

zo dan test 1:

dit op standje 2, (heeft er 10) met maalschijf 10

conclusie: vis en kuiks(in bevrozen toestand): goed doorstaan,
in enkele minuten 4 kg vis en kuiks gemalen zonder dat ze rond m'n oren vlogen  :biggrin2:

ben nu wat vlees licht aant ontdooien, voor de volgende test,
k moet effe aan de motor wennen, en hij aan mij,
toerental aanvoelen en mekaar leren kennen
rustig an beginnen whah! Leuk dit!  :D
Door Sweet Dutchess
flin schreef: aanpassing gemaakt, en dus  :P

zo dan test 1:

dit op standje 2, (heeft er 10) met maalschijf 10

conclusie: vis en kuiks(in bevrozen toestand): goed doorstaan,
in enkele minuten 4 kg vis en kuiks gemalen zonder dat ze rond m'n oren vlogen  :biggrin2:

ben nu wat vlees licht aant ontdooien, voor de volgende test,
k moet effe aan de motor wennen, en hij aan mij,
toerental aanvoelen en mekaar leren kennen
rustig an beginnen whah! Leuk dit!  :D
Dat ziet er heel goed uit  :). Gaat helemaal goedkomen met  10 standen erop  ;)

Mijn MBM heeft vandaag ruim 10 kg konijnkarkas erdoorheen gejaagd.Heerlijk machinetje is het  :D
tt-tjes schreef: Ben elke keer weer op marktplaats aan het zoeken, maar een fatsoenlijk vleesmolen ben ik nog steeds niet tegen gekomen :-[
Blijven kijken .Iedere dag.Je moet het net treffen dat er een goeie voorbij komt.
Ik had ook geluk.Toen ik de advertentie zag heb ik meteen gereageerd en de koop binnen een korte tijd gesloten.
Soms moet je wel vlug handelen want er liggen natuurlijk meer kapers op de kust.
Door BAC
flin schreef: dan snap ik je vraag nog steeds niet?  ;D

waarom zou er misschien metaal int maalsel komen volgens jou?
omdat t vlees/cq-bot in contact komt met metaal?

stel: ik lik (raaaar voorbeeld) hele dagen aan m'n metalen (ik zeg maar wat) pen, dan krijg ik extra metaal binnen, zoiets?
Omdat de worm er hier wat ouder uitziet, en het 'maalt' dus schuurt langs elkaar. Ik kan me zo indenken dat hierbij metalen vrijkomen en hoop hier ooit wat info over te vinden.
Door tt-tjes
Sweet Dutchess schreef: Dat ziet er heel goed uit  :). Gaat helemaal goedkomen met  10 standen erop  ;)

Mijn MBM heeft vandaag ruim 10 kg konijnkarkas erdoorheen gejaagd.Heerlijk machinetje is het  :D

Blijven kijken .Iedere dag.Je moet het net treffen dat er een goeie voorbij komt.
Ik had ook geluk.Toen ik de advertentie zag heb ik meteen gereageerd en de koop binnen een korte tijd gesloten.
Soms moet je wel vlug handelen want er liggen natuurlijk meer kapers op de kust.
Masr zoek je dan op vleesmolen of op gehaktmolen. Wordt door iedereen weet anders genoemd.  :-\
Door Sweet Dutchess
tt-tjes schreef: Masr zoek je dan op vleesmolen of op gehaktmolen. Wordt door iedereen weet anders genoemd.  :-\
Ik zocht op  vleesmolen, vlees molen, gehaktmolen, gehakt molen, vleesmachine, vleesmachine.
Los of aan elkaar vast geschreven scheelt ook weer enkele advertentie's.Vul verder ook geen afstand in.
We hebben er wel een endje voor moeten rijden,maar dat is ie dubbel en dik waard :)
Door saskia37
@ sweetdutches, heb je door je nieuwe machine nu hele geitjes gedaan of nog steeds zonder de poten?
Ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar 13 april komen er geitjes deze kant op en die gaan ook door de machine :D
Door Sweet Dutchess
saskia37 schreef: @ sweetdutches, heb je door je nieuwe machine nu hele geitjes gedaan of nog steeds zonder de poten?
Ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar 13 april komen er geitjes deze kant op en die gaan ook door de machine :D
De laatste keer dat ik de geitjes vermalen heb , zat er schijf  6 nog op dus heb ik toch dat harde botje uit de voorpootjes en achterpootjes verwijderd.Ik kreeg deze ook niet geknipt met de snoeischaar  dus leek me beter om die te verwijderen.
Ik heb ondertussen de schijf 10 en daar heb ik konijnkarkassen mee vermalen en ga daar ook het haaskarkas mee doen wat we 30 maart op gaan halen in Arnhem
Ik heb nog 5 geitjes in de vriezer liggen, die gaan ook door de schijf 10 heen nu als ik die ga vermalen.Ik wil dan alles erdoor heen doen ook die voorpootjes/achterpootjes.
Maar zou je die alleen verwijderen verlies je niet veel aan gewicht ,de rest vermaalt hij prima, zelfs met de schijf 6.Ik verwacht met schijf 10 dat het zelfs nog wat makkelijker gaat :)
Martine-Tom schreef: Vleeswolf wil ook nog wel eens hits opleveren :)

Geem idee over budget en locatie maar:
http://link.marktplaats.nl/651145475
Dat ziet er ook als een solide molen uit.
Zou ik mijn MBM niet hebben gehad  zou ik hier serieus in geïnteresseerd zijn  ;)
Door saskia37
Sweet Dutchess schreef: De laatste keer dat ik de geitjes vermalen heb , zat er schijf  6 nog op dus heb ik toch dat harde botje uit de voorpootjes en achterpootjes verwijderd.Ik kreeg deze ook niet geknipt met de snoeischaar  dus leek me beter om die te verwijderen.
Ik heb ondertussen de schijf 10 en daar heb ik konijnkarkassen mee vermalen en ga daar ook het haaskarkas mee doen wat we 30 maart op gaan halen in Arnhem
Ik heb nog 5 geitjes in de vriezer liggen, die gaan ook door de schijf 10 heen nu als ik die ga vermalen.Ik wil dan alles erdoor heen doen ook die voorpootjes/achterpootjes.
Maar zou je die alleen verwijderen verlies je niet veel aan gewicht ,de rest vermaalt hij prima, zelfs met de schijf 6.Ik verwacht met schijf 10 dat het zelfs nog wat makkelijker gaat :)
Op mijn vleesmolen heb ik een schijf 8 en haaskarkas gaat daar goed mee dus met een schijf 10 gaat dat nog beter :)
Oké misschien dan toch die harde botjes weg laten, van het geitje.
Best wel leuk hoor dat malen voor de honden :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door