flin schreef: tis een industriële electromotor AnneOké, ik zoek nog even terug!
Nord heeft dit soort dingen, ook 2-hands
specificaties die ik heb, staan hierboven al vermeld![]()
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
flin schreef: tis een industriële electromotor AnneOké, ik zoek nog even terug!
Nord heeft dit soort dingen, ook 2-hands
specificaties die ik heb, staan hierboven al vermeld![]()
Senta schreef: Ik heb een vraag over de porkert, ik heb dr ook twee al wat ouderen.de wokkel van de porkert (en hulsmolen) is niet speciaal van hard metaal ( legering van gietijzer = in verschillende hardheden), maar de wokkel krunsjt (kneusd/breekt/trekt) in theorie en vervoert t gekrunsjte vlees/cq-.. naaaaaar t mes (van hard staal), en vervoert t dan door de gatenschijf (van hard staal) naar de opvangkat
Van wat voor materiaal is het gemaakt en kan het geen kwaad voor de kat ?? Ik bedoel komen die metalen niet hartstikke vrij tijdens het malen?
flin schreef: de wokkel van de porkert (en hulsmolen) is niet speciaal van hard metaal ( legering van gietijzer = in verschillende hardheden), maar de wokkel krunsjt (kneusd/breekt/trekt) in theorie en vervoert t gekrunsjte vlees/cq-.. naaaaaar t mes (van hard staal), en vervoert t dan door de gatenschijf (van hard staal) naar de opvangkatDat was mn vraag niet
neej, verder geen idee betreft echt harde botten/vs/molen, wie wint?
Senta schreef: Dat was mn vraag nietdan snap ik je vraag nog steeds niet?Ik vroeg mij af of die metalen niet in het vlees terecth komen als je gaat maken dr mee.
flin schreef: aanpassing gemaakt, en dusDat ziet er heel goed uit
zo dan test 1:
dit op standje 2, (heeft er 10) met maalschijf 10
conclusie: vis en kuiks(in bevrozen toestand): goed doorstaan,
in enkele minuten 4 kg vis en kuiks gemalen zonder dat ze rond m'n oren vlogen
ben nu wat vlees licht aant ontdooien, voor de volgende test,
k moet effe aan de motor wennen, en hij aan mij,
toerental aanvoelen en mekaar leren kennen
rustig an beginnen whah! Leuk dit!![]()
tt-tjes schreef: Ben elke keer weer op marktplaats aan het zoeken, maar een fatsoenlijk vleesmolen ben ik nog steeds niet tegen gekomenBlijven kijken .Iedere dag.Je moet het net treffen dat er een goeie voorbij komt.![]()
flin schreef: dan snap ik je vraag nog steeds niet?Omdat de worm er hier wat ouder uitziet, en het 'maalt' dus schuurt langs elkaar. Ik kan me zo indenken dat hierbij metalen vrijkomen en hoop hier ooit wat info over te vinden.
waarom zou er misschien metaal int maalsel komen volgens jou?
omdat t vlees/cq-bot in contact komt met metaal?
stel: ik lik (raaaar voorbeeld) hele dagen aan m'n metalen (ik zeg maar wat) pen, dan krijg ik extra metaal binnen, zoiets?
Sweet Dutchess schreef: Dat ziet er heel goed uitMasr zoek je dan op vleesmolen of op gehaktmolen. Wordt door iedereen weet anders genoemd.. Gaat helemaal goedkomen met 10 standen erop
Mijn MBM heeft vandaag ruim 10 kg konijnkarkas erdoorheen gejaagd.Heerlijk machinetje is het
Blijven kijken .Iedere dag.Je moet het net treffen dat er een goeie voorbij komt.
Ik had ook geluk.Toen ik de advertentie zag heb ik meteen gereageerd en de koop binnen een korte tijd gesloten.
Soms moet je wel vlug handelen want er liggen natuurlijk meer kapers op de kust.
tt-tjes schreef: Masr zoek je dan op vleesmolen of op gehaktmolen. Wordt door iedereen weet anders genoemd.Ik zocht op vleesmolen, vlees molen, gehaktmolen, gehakt molen, vleesmachine, vleesmachine.![]()
saskia37 schreef: @ sweetdutches, heb je door je nieuwe machine nu hele geitjes gedaan of nog steeds zonder de poten?De laatste keer dat ik de geitjes vermalen heb , zat er schijf 6 nog op dus heb ik toch dat harde botje uit de voorpootjes en achterpootjes verwijderd.Ik kreeg deze ook niet geknipt met de snoeischaar dus leek me beter om die te verwijderen.
Ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar 13 april komen er geitjes deze kant op en die gaan ook door de machine![]()
Martine-Tom schreef: Vleeswolf wil ook nog wel eens hits opleverenDat ziet er ook als een solide molen uit.
Geem idee over budget en locatie maar:
http://link.marktplaats.nl/651145475
Sweet Dutchess schreef: De laatste keer dat ik de geitjes vermalen heb , zat er schijf 6 nog op dus heb ik toch dat harde botje uit de voorpootjes en achterpootjes verwijderd.Ik kreeg deze ook niet geknipt met de snoeischaar dus leek me beter om die te verwijderen.Op mijn vleesmolen heb ik een schijf 8 en haaskarkas gaat daar goed mee dus met een schijf 10 gaat dat nog beter
Ik heb ondertussen de schijf 10 en daar heb ik konijnkarkassen mee vermalen en ga daar ook het haaskarkas mee doen wat we 30 maart op gaan halen in Arnhem
Ik heb nog 5 geitjes in de vriezer liggen, die gaan ook door de schijf 10 heen nu als ik die ga vermalen.Ik wil dan alles erdoor heen doen ook die voorpootjes/achterpootjes.
Maar zou je die alleen verwijderen verlies je niet veel aan gewicht ,de rest vermaalt hij prima, zelfs met de schijf 6.Ik verwacht met schijf 10 dat het zelfs nog wat makkelijker gaat