Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Dat zou heel goed kunnen denk ik . Die pen voelt natuurlijk heel raar
Jeetje joh ,en dat 8 weken lang

Thara vond haar steunverband al verschrikkelijk. Dat voelde natuurlijk ook raar , je poot dubbel gevouwen . Maar dat duurde maar drie dagen

Maar als het echt zoveel problemen oplevert dan zou ik even bellen hoor .
Ja, worden lange weken. Die pen is echt stom. Maar de zaagsnede was gaan scheuren en deze constructie moet ervoor zorgen dat alles weer keurig geneest.

Uiteindelijk vanmiddag toch maar met knoopjes in de weer geweest.
De veiligheidsspeldjes vond ik toch best eng. Dus nu lading knoopjes op het blauwe vestje genaaid.
Wat gaatjes in de stroken van die broekspijp zodat ze om de knoopjes kunnen en het geheel met klittenband gedicht.

Morgen weet ik of dit werkt...
Maar in elk geval geen scherpe dingen. Dat voelt toch beter.

Karen
Jee! Ze heeft alles aan gehouden. Pff.. gelukkig.
Vanmorgen wilde ze duidelijk heel graag even trainen (ik train altijd met Skye in de ochtend om haar het ontbijt te laten verdienen).

De kromi's krijgen hun ontbijt gratis maar Doutze protesteerde dat zij nu aan de beurt was. Dus ok, targetmatje gepakt en gekeken of ze daar met haar voorpoten op wilde gaan staan. Dat kon ze en ze stond keurig op 4 poten.
Heel voorzichtig geprobeerd of ze dan ook een stap achteruit kon zetten, weer van het matje af. Ook dat kon ze, ze belast de achterpoot nog heel voorzichtig en onzeker maar toch, het was een stap met alle 4 poten.
En ook een stap weer terug vooruit op het matje. Zo een paar keer voorzichtig en rustig heen en weer gestapt. Doutze helemaal blij, ze mocht weer aan het werk. En ik ook blij, Draakje weer in beweging op 4 poten. Dit trucje stelt nog niet veel voor, maar ze stapt en gebruikt haar achterpoten weer en dat is toch heel wat.

Karen
Door dinky89
Wat fijn dat jouw constructie de nacht heeft overleefd!

En wat fijn dat je haar met een kleine oefening tevreden kon krijgen. Toch fijn om zo langzaam weer voorzichtig samen aan de slag te kunnen gaan :)
ja, heel blij mee. Kleine stapjes vooruit.
Het koppie is gelukkig al weer redelijk onderweg.

Ik vergelijk haar wel eens met een border collie, maar dan in een koppig terriër pakje.. zij wil zo graag werken, iets doen, koekjes verdienen en vooral erbij horen.
Ik voorzie wel lange weken waarin ze natuurlijk nog lang niet alles mag. Maar dat komt goed. Ik heb al de wereld aan wc rollen gespaard en van alles klaar liggen om lekker aan het werk te gaan zonder fysiek veel te hoeven.

Karen
We gaan langzaam vooruit.
Ze vindt de dagelijkse verzorging van die externe pen verschrikkelijk, en moet verder verplicht aangekleed rondlopen want anders trekt ze de bandage er weer vanaf..

Maandags heb ik hondenschool dagje, dan geef ik een paar groepen les in agility en train ik zelf ook met mijn dames.
Doutze gaat dan naar een oppas, een dame paar huizen verderop. Daar krijgt ze de hele dag onwijs veel aandacht en knuffels enzo.
Ik heb er een bench geplaatst zodat ze haar af en toe ook even weg kunnen zetten indien nodig.
Haar man heeft onlangs een heupoperatie gehad dus die ligt veel op een bed in de woonkamer en dan mag Doutze bij hem lekker op het bed slapen... wordt helemaal niet verwend verder hoor.. ;-)

Het stomme is, thuis loopt ze uitsluitend op 3 poten. De geopereerde poot belast ze niet.
Alleen onder commando kan ze stapjes op 4 poten zetten. Als er koekjes te verdienen zijn doet ze het wel en kan ze heus lopen op 4, maar vrijwillig doet ze het niet.

Bij de oppas echter loopt ze hoofdzakelijk op 4 poten, bij hun in huis stapt ze gewoon rond op 4 en als ze haar even mee naar buiten nemen voor het toilet stapt ze ook gewoon op 4... met af en toe een huppeltje...

Dat snap ik niet zo goed... zit ze mij nu gewoon in de maling te nemen met haar zielige gehuppel?
Of doet ze daar stoerder dan ze is?? (kan beide..)

Karen
Door Lizzy
Kromfohrlanders schreef: di 18 okt 2022, 15:42 We gaan langzaam vooruit.
Ze vindt de dagelijkse verzorging van die externe pen verschrikkelijk, en moet verder verplicht aangekleed rondlopen want anders trekt ze de bandage er weer vanaf..

Maandags heb ik hondenschool dagje, dan geef ik een paar groepen les in agility en train ik zelf ook met mijn dames.
Doutze gaat dan naar een oppas, een dame paar huizen verderop. Daar krijgt ze de hele dag onwijs veel aandacht en knuffels enzo.
Ik heb er een bench geplaatst zodat ze haar af en toe ook even weg kunnen zetten indien nodig.
Haar man heeft onlangs een heupoperatie gehad dus die ligt veel op een bed in de woonkamer en dan mag Doutze bij hem lekker op het bed slapen... wordt helemaal niet verwend verder hoor.. ;-)

Het stomme is, thuis loopt ze uitsluitend op 3 poten. De geopereerde poot belast ze niet.
Alleen onder commando kan ze stapjes op 4 poten zetten. Als er koekjes te verdienen zijn doet ze het wel en kan ze heus lopen op 4, maar vrijwillig doet ze het niet.

Bij de oppas echter loopt ze hoofdzakelijk op 4 poten, bij hun in huis stapt ze gewoon rond op 4 en als ze haar even mee naar buiten nemen voor het toilet stapt ze ook gewoon op 4... met af en toe een huppeltje...

Dat snap ik niet zo goed... zit ze mij nu gewoon in de maling te nemen met haar zielige gehuppel?
Of doet ze daar stoerder dan ze is?? (kan beide..)

Karen
Goeie vraag Karen! Maar mijn hond deed precies hetzelfde na de operatie. Uiteindelijk naar een fysiotherapeut gegaan en met oefeningen ging het echt super rap beter en belaste ze d'r geopereerde poot ook weer.
Concurrentie? Prikkels ? Er zijn er nog twee

Ik was daar met mijn dames vrij streng in , en het was ook advies arts en fysio
Lopen op vier poten . Dat ging buiten tijdens de vele rondjes oefenen het best natuurlijk
Kort aangelijnd dan moeten ze wel
Na een aantal maanden zag ik dat ik ze steeds meer ruimte kon geven aan de lijn

Ze bleven bij mij de eerste tijd ook compenseren . Op drie poten gaat het ook , ga je harder ..... Maar dat is natuurlijk funest voor de andere knie . Ik kreeg ook huiswerk van de fysio,
Maar al met al is het best een lange weg hoor . Met de ene juf ben ik 4 maanden zoet geweest . Met de andere tut 9 maanden
Ik heb tijdens m'n opleiding wel eens gelezen van honden die dat soort dingen doen om extra aandacht of verwenning te krijgen.

Het was een case waarbij idd een hond een soortgelijke situatie had, gebroken poot, dacht ik. En nadat de breuk genezen was en gips eraf ed, bleef de hond manken. Vele onderzoeken later vonden ze niets verkeerds, maar de hond bleef manken. Toen bleek ook dat hij het alleen deed als de baas keek. :P ::)
Hij deed het dus omdat hij geleerd had dat manken extra aandacht en verwennerij opleverde. Slimme beesten. :biggrin2:

Dus extra gaan verwennen als ze de poot wel gebruikt en het manken negeren zou ik zeggen.
Waarschijnlijk doet ze het bij het opvanggezin niet omdat ze daar van in het begin verwend is? Dus er niets veranderd is tov voorheen. Bij jou leerde ze dat het manken meer opleverde dan voorheen. Maar bij hen is er geen voorheen... Snap je't?
Ja dat snap ik.
Heb ik zelf ook wel bedacht, maar ik heb voor zover ik weet daar nooit echt aandacht aan besteed.
Na de operatie heb ik de 1e 10 dagen daar ook niet op gereageerd want men had me verteld dat het wel zo'n 10 dagen kan duren voordat een hond op de geopereerde poot gaat staan.

Pas daarna ben ik juist aandacht gaan geven aan 4 poten, dat onder commando gezet en ik geef haar juist aandacht als ze wel op 4 poten loopt. Maar goed, Doutze is altijd al een rare geweest en natuurlijk vind ik haar onbewust toch ook best zielig dus ik ga nog eens goed opletten wat ik zelf aan signalen afgeef.

Denk zelf dat het ook wel een beetje tempo is. Op 3 poten ga je sneller. En dat vindt Doutze altijd wel fijn. Als ze snuffelt gaat het vaak wel op 4 poten, dat is voor je evenwicht als je op 1 plek staat toch handiger denk ik. Maar kan dan niet goed zien of ze er ook gewicht op zet.

Zaterdag beginnen we met fysio, dus ben benieuwd wat die ervan zegt.

En ja, opppas adres is sowieso wel soort 'verwen-oma" dus daar hoef je geen aandacht te trekken. Die krijg je zo ook wel.
Heel bijzonder vind ik dat wel. Doutze is zo onwijs eenkennig, gaat ook echt niet vrijwillig met mijn man mee wandelen. Terwijl dat toch ook soort van haar baas is, woont op hetzelfde adres enzo.. Maar als ik thuis ben, gaat ze met hem echt niet mee. Ben ik een dag weg, dan mag hij bij gratie van noodzaak haar meenemen naar het grasveldje.. vooruit, 't is dat ik nodig moet en vrouwtje er niet is... Andere mensen buiten zijn eng, en worden genegeerd of ontweken. Je kan niet lopen als er andere mensen naar je kijken. Ze is echt erg af en toe.

Behalve bij Sonja, als ze haar stem alleen maar hoort gaat die staart als een propellor aan en dan kan ik het vergeten, dan moet er eerst een knuffel bij Sonja gehaald worden. Loopt ze los (Nu natuurlijk niet, maar voor de operatie) dan is ze gewoon weg. Kan ik op mijn kop gaan staan maar dan wint Sonja het. Maf beest is het. Maar wel heel fijn nu zo'n vertrouwd oppasadres te hebben voor mijn draakje waar ze de mensen vertrouwd en graag is.

Karen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door