Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Ik verwarm melk tot 40 graden doe er 3 el youghurt bij, doe de doos (van mij een tuperware doos) dicht en wikkel het in een fleecedeken. Dit zet ik 24 uur boven cv en dan 12 uur in de koelkast en heb perfect dikke bulgaarse youghurt.
Door TMG1961
Had dinsdag een nieuwe onderkant gekregen. Vandaag was yoghurt op dus nieuwe maken. Helaas werkt deze ook niet. Zet machine aan met timer op 11 uur maar na 5-10 minuten slaat ie af en gaat muziekje aan om te laten weten dat yoghurt klaar zou zijn. Niet goed dus  :(

Gebeld..ze sturen nogmaals een nieuwe onderkant op en mocht die ook niet werken dan moet ik alles terug sturen.
Heb nog gevraagd of ik iets fout doe..uitgelegd hoe ik het doe maar dat is allemaal goed.

Dus even afwachten tot morgen en dan hopen dat die machine wel werkt zoals het hoort.
Door boskat
Heeft iemand ervaring met yoghurt maken in de Hooimadam?
Wil eeen hooimadam bestellen,niet speciaal om yoghurt te maken ,maar zag er een recept staan om yoghurt te maken.maar we hebben sinds kort een kleine uuh 3 e hands  kipcaravan gekocht en nu bedacht ik me dat hooimadam wel bruikbaar zal zijn in een caravan.
Als ik de hooimadam nu bestel alvast,dan kan ik ook o.a yoghurt erin gaan maken .
Laatst gewijzigd door boskat op do 03 okt 2013, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
Ik heb geen idee wat ik fout doe met de yoghurtmachine..maar kennelijk doe ik iets niet goed aangezien ik nu al nr 3 heb en telkens stoppen ze na 3-4 uur terwijl de timer op 11 uur staat. Heb de gebruiksaanwijzing nog eens doorgelezen voordat ik vanmiddag nieuwe yoghurt wou maken en nu slaat ie alweer af na 3,5 uur terwijl timer op 10 uur staat.

Ik ga maandag weer bellen. Maar wil echt geen nieuwe machine meer. Dat ze maar een antwoordnummer geven waar ik de 2 machines naar toe kan sturen. Op deze manier gaat de lol er wel heel snel af :(
Door Annemarie Rijnveld
TMG1961 schreef: Ik heb geen idee wat ik fout doe met de yoghurtmachine..maar kennelijk doe ik iets niet goed aangezien ik nu al nr 3 heb en telkens stoppen ze na 3-4 uur terwijl de timer op 11 uur staat. Heb de gebruiksaanwijzing nog eens doorgelezen voordat ik vanmiddag nieuwe yoghurt wou maken en nu slaat ie alweer af na 3,5 uur terwijl timer op 10 uur staat.

Ik ga maandag weer bellen. Maar wil echt geen nieuwe machine meer. Dat ze maar een antwoordnummer geven waar ik de 2 machines naar toe kan sturen. Op deze manier gaat de lol er wel heel snel af :(
Tjemig zeg...das helemaal niet leuk meer...slaat er niet een stop door ofzo bij jou? Is er iets dat kortsluiting veroorzaakt?
Door TMG1961
Annemarie Rijnveld schreef: Tjemig zeg...das helemaal niet leuk meer...slaat er niet een stop door ofzo bij jou? Is er iets dat kortsluiting veroorzaakt?
Nee hoor..er staat gewoon spanning op het stopcontact. Want je hoort na uitschakelen van machine een deuntje en als ik de stekker eruit haal en opnieuw insteek doet ie het gewoon weer. Is trouwens enigste apparaat wat op die groep momenteel aangesloten is.

Ik heb hem nu om 4 uur weer aangezet maar deze keer de timer op 5 uur gezet..kortste instelbare tijd. Eens kijken wat ie dan doet.
Door Annemarie Rijnveld
boskat schreef: Heeft iemand ervaring met yoghurt maken in de Hooimadam?
Wil eeen hooimadam bestellen,niet speciaal om yoghurt te maken ,maar zag er een recept staan om yoghurt te maken.maar we hebben sinds kort een kleine uuh 3 e hands  kipcaravan gekocht en nu bedacht ik me dat hooimadam wel bruikbaar zal zijn in een caravan.
Als ik de hooimadam nu bestel alvast,dan kan ik ook o.a yoghurt erin gaan maken .
een hooimadam kan je ook maken met behulp van een doos in polysterol..wat warmhoudend materiaal erbij doen, deksel er op en klaar is kees..
Door K&D
Ik hoor net dat het een hoes is met wol erin. Volgens mij kun je 'm zelfs maken met bubbeltjes plastic met een of twee theedoeken om de pan. (als je je tenminste [url=http://kunt%20bedwingen%20met%20het%20bubbeltjesplastic]kunt bedwingen met het bubbeltjesplastic[/url] )
Door Lil
K&D schreef: Ik hoor net dat het een hoes is met wol erin. Volgens mij kun je 'm zelfs maken met bubbeltjes plastic met een of twee theedoeken om de pan. (als je je tenminste [url=http://kunt%20bedwingen%20met%20het%20bubbeltjesplastic]kunt bedwingen met het bubbeltjesplastic[/url] )
Ik zou volwassen moet zijn, maaaaaar met bubbeltjesplastic kan ik me nooit bedwingen...
Door Mowgli
K&D schreef: Ik hoor net dat het een hoes is met wol erin. Volgens mij kun je 'm zelfs maken met bubbeltjes plastic met een of twee theedoeken om de pan. (als je je tenminste [url=http://kunt%20bedwingen%20met%20het%20bubbeltjesplastic]kunt bedwingen met het bubbeltjesplastic[/url] )
Maar als je een pan direct vanaf het fornuis in een zelfgemaakte hooimadam met bubbeltjesplastic als vulling zou zetten, gaat het bubbeltjesplastic dan niet smelten?

Ik zou eerder de vulling van een aantal lagen  goede kwaliteit fiberfill /wattine maken, of misschien kijken om van wol zelf een soort van fiberfill te maken.

Edit: Er is een wollen tussenvoering die voor het quilten gebrukt wordt, die zou ik dan eerder nemen. Het heet Quilters Dream: http://www.machinequilting.nl/webshop/t ... breed.html
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 05 okt 2013, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
Ik giet de melk van 40 graden over in een kunststof schaal en doe er dan de 3 el bij en dan wikkel ik het in fleecedekens en zet het boven de verwarming.
Je zet in een hooikist/madam ook geen kokend hete pan. En met 40 graden is je pan niet kokend heet ;)
Door Mowgli
sella schreef: Je zet in een hooikist/madam ook geen kokend hete pan. En met 40 graden is je pan niet kokend heet ;)
Als je op de hooimadam-website kijkt, zetten ze er wel een pan direct vanaf het fornuis in de hooimadam. Ik denk even verder als het gebruik van de hooimadam om yoghurt te maken...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door