Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ike
koekje schreef: Kijk wel uit met de pil hè. Ik ben met stoppen daarvan alleen maar dikker geworden.
Goeie tip Koek  ;D :biggrin2:

Succes met de strijd, super dat de eerste vijf er af zijn Tamara  :)
Door orinake
koekje schreef: Kijk wel uit met de pil hè. Ik ben met stoppen daarvan alleen maar dikker geworden.
lol ik ook, maar dat was maar tijdelijk ik weeg ondertussen 10kg lichter ;)
Door hannabelgje
Pop ze raden aan om bij afvallen niet veel fruit te eten. Ik zou dus minder fruit gaan eten en meer groenten. Bij voorkeur rauwe groenten. Het ligt er natuurlijk ook nog aan wat voor fruit het is.
Door Parelridder
pearlsofpassion schreef: (...) Ik lees hier mensen die 20kg afvallen met alleen gezond te gaan eten, maar wat doe je dan als je al gezond eet?  :-\
Ik ben 8kg bijgekomen met simpelweg op huwelijksreis te gaan.  Stom he.  Ok, het was heerlijk eten en allemaal inbegrepen dus je eet maar raak.  Maar ik dacht: oh die gaan er wel weer af thuis.  Niet dus  >:(
We zijn bijna een half jaar verder en niets helpt.  Smoothies als maaltijd, frisdrank laten, snack's weglaten, met de fiets naar het werk gaan (15km).  Niets werkt!
Er is er zelfs nog eentje bijgekomen  :'(
Aardappelen en pasta eet ik al zelden, brood eet ik nu dus ook bijna niet meer, ik eet voornamelijk veel fruit op een dag.  Maar dat was allemaal al zo, dus helpt het me niet met afvallen...
Ik zou misschien beter ook eens mijn schildklier laten testen. Ik heb in mijn leven nog nooit afgevallen met een dieet. Enkel door eens een week goed ziek te zijn of zo ellendig dat ik stopte met eten of niets binnenhield.  Dan ging het vlot. Maar naast dat, is het me gewoon nog nooit gelukt...
Of zou het aan die stomme pil liggen?  :-X
Ik zou op http://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx (account aanmaken) een maand of langer dagelijks alles invullen wat je eet en drinkt. Dat geeft toegenomen inzicht in (verborgen) calorieen en je wordt je bewust van de porties die je neemt. Ook is het mogelijk te zien hoe gezond je eigenlijk eet, qua voedingsstoffen. Gebruik van deze website is kosteloos.
Ook ik at al lange tijd niet 'ongezond', zonder af te vallen. Ik vond deze website een prima hulpmiddel om mijn eetgewoonten aan te passen en op die manier succesvol af te vallen, zonder crash dieet en zonder bijv. eetgedrag wat me beperkt in het gewoon mee eten met anderen.
Naast het kwijt raken van overgewicht is het m.i. uiteindelijk toch het belangrijkste eetgewoonten aan te leren die ook op termijn haalbaar zijn, je leven niet in het teken van 'dieten' zetten. Daarom heb ik niet alleen qua gezondheid, maar ook met het oog op het behoud van het resultaat veel meer vertrouwen in kalm afvallen (bijv. een pond per week) middels het aanleren van gezonde eetgewoontes dan met het het verbieden van (combinaties van) producten, maaltijdvervangers en hongeren.

Voor allemaal die zich inspannen om (over)gewicht kwijt te raken: heel veel succes!!!
Door pearlsofpassion
[quote="Anne in Duitsland"]
Kan het vele fruit de boosdoener zijn? De vruchtsuikers die daarin zitten?
[/quote]

Toch niet als je het gebruikt als vervanger van brood?
Ik weet heus wel dat er energie in zit, maar als je en liter smoothie als maaltijd drinkt, is dat toch niet iets om dik van te worden? Je moet toch ook iets eten, anders ben je aan het crashdieten.
Er zijn trouwens zoveel mensen die stukken afvallen van meer fruit te gaan eten.
Het topic van de groene smoothies staat er vol van. 

[quote="hannabelgje"]
Pop ze raden aan om bij afvallen niet veel fruit te eten. Ik zou dus minder fruit gaan eten en meer groenten. Bij voorkeur rauwe groenten. Het ligt er natuurlijk ook nog aan wat voor fruit het is.
[/quote]

Ik eet groene smoothies, dus fruit en groenten.  En wat ze algemeen aanraden, daar geloof ik niet te veel van. Algemeen vinden ze de voedingszandloper ook nonsens, dus ja...

En ik reageerde eigenlijk vooral op het gezonder eten. Ik bedoel, fruit en groenten is echt wel het een groot onderdeel van een gezond dieet en dat werkt bij mij dus niet afdoende. 
Het is trouwens ook niet dat ik geen brood meer eet, maar wel niet zoveel als de meeste mensen.
Gemiddeld een boterham of 2 per dag en dan een kleine liter smoothie.  Zoiets.  En een avondmaaltijd warm.  Vaak soep.
Ik geloof dat ik misschien gewoon te veel eet...

Ik doe zeker geen crashdieten of dergelijke.  Ik ben gewoon verbaasd dat gezond eten blijkbaar niet altijd genoeg is om een mooie lijn te hebben.  Het is net voldoende om niet aan te komen, maar dat is het dan ook bij mij.  Als ik die kg's echt kwijt wil, weet ik niet goed hoe ik dat kan gaan doen zonder wat honger te gaan lijden...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 04 okt 2013, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
[quote="pearlsofpassion"]
Toch niet als je het gebruikt als vervanger van brood?
Ik weet heus wel dat er energie in zit, maar als je en liter smoothie als maaltijd drinkt, is dat toch niet iets om dik van te worden?
Er zijn trouwens zoveel mensen die stukken afvallen van meer fruit te gaan eten.
Het topic van de groene smoothies staat er vol van. 

Ik eet groene smoothies, dus fruit en groenten.  En wat ze algemeen aanraden, daar geloof ik niet te veel van. Algemeen vinden ze de voedingszandloper ook nonsens, dus ja...

En ik reageerde eigenlijk vooral op het gezonder eten. Ik bedoel, fruit en groenten is echt wel het een groot onderdeel van een gezond dieet en dat werkt bij mij dus niet afdoende. 
Het is trouwens ook niet dat ik geen brood meer eet, maar wel niet zoveel als de meeste mensen.
Gemiddeld een boterham of 2 per dag en dan een kleine liter smoothie.  Zoiets.  En een avondmaaltijd warm.  Vaak soep.
Ik geloof dat ik misschien gewoon te veel eet...
[/quote]

Ik kwam juist aan als ik als ontbijt en lunch smoothie's dronk en verder normaal at. Toen ik er 2 boterhammen als lunch bij ging eten viel ik wel af.
Door pearlsofpassion
[quote="eelke"]
Ik kwam juist aan als ik als ontbijt en lunch smoothie's dronk en verder normaal at. Toen ik er 2 boterhammen als lunch bij ging eten viel ik wel af.
[/quote]

Hoe kan dat?
Door Kaela
[quote="pearlsofpassion"]
Hoe kan dat?
[/quote]

Als je te weinig eet, gaat je lichaam in spaarstand en wordt alles hysterisch opgeslagen. Ga je meer eten, komt je stofwisseling weer normaal op gang. Te weinig eten is niet goed. En 1 liter smoothy, 2 boterhammen en soep voor avondeten, dat vind ik echt te weinig. Soep is geen eten. Ik bedoel, een goed gevulde soep regelmatig is prima, maar ik bedoel je moet ook gewoon vast voedsel kunnen eten.
Door pearlsofpassion
Oei, nee, dat heb ik verkeerd geschreven.  :D
Soep bij het avondeten, maar ook nog gewoon een maaltijd hoor. Een serieuze maaltijd zelfs. Vandaar dat ik zeg dat ik misschien gewoon te veel eet. 

Er zijn trouwens ook dagen dat ik geen smoothie eet hoor, en dat ik gewoon brood eet.  Dan weer dagen dat ik enkel smoothie eet.  Het wisselt al eens. 
Het is trouwens wel zo dat ik de dagen dat ik met de fiets naar het werk ga en dus serieuse inspanning lever, ik minder honger heb dan dagen dat ik met de auto ga.

Dat je in spaarstand gaat met je lichaam, wist ik wel. Maar dat geloof ik niet, dat dat bij mij het geval is. Ik honger me echt niet uit of zo.  Ik heb ook wel eens honger en dan luister ik daar ook naar.  Ik eet eigenlijk zoveel mogelijk als ik honger heb, en niet als dat niet het geval is. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 04 okt 2013, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaela
Oke, dan begreep ik het verkeerd. Dan eet je denk ik wel genoeg.

Heel eerlijk, ik weet het ook niet meer met eten. De een zegt dit, de ander zegt dat. Sommige dingen (zoals het te weinig eten) geloof ik wel. Ik ga mezelf niet uithongeren, dat is gewoon niet goed. Maar heel veel dingen weet ik gewoon niet. Dus ik blijf gewoon maar doen wat ik doe. Heel veel mensen zeggen dat ik door het eten zo moe ben. Toen ik koolhydraat arm at, had ik wel veel minder last van schommelingen. Moe was moe, fit was vrij lang fit (geen typische dipjes meer). Maar om nou te zeggen dat ik echt fitter werd, nee. Ik sliep nog net zo veel uurtjes en ik mijn energiepotje werd er niet groter van. Dus tja.
Door eelke
Het gekke is dat als ik normaal eet, ik meer honger heb dan als ik niet genoeg eet.
Ik heb tot nu toe vandaag alleen mijn joghurt met muesli op, een banaan en een stukje brownie. En geen honger.
Door pearlsofpassion
eelke schreef: Het gekke is dat als ik normaal eet, ik meer honger heb dan als ik niet genoeg eet.
Ik heb tot nu toe vandaag alleen mijn joghurt met muesli op, een banaan en een stukje brownie. En geen honger.
Dat heb ik niet  :biggrin2:
Maar wel na een inspanning dus.  Ik veronderstel dat mn lichaam daardoor overgaat op reserve's verbranden ipv teren op wat ik net gegeten heb. Op zich zou dat goed moeten zijn om af te vallen (vet verbranden), maar ja, het waarnemen op de weegschaal is nog wat anders...  ::)
Door Pauline
Ik heb al mijn verloren kilo's teruggevonden toen ik weer (te) regelmatig koolhydraten en vetarmer ging eten. En dan at ik er nog steeds niet veel, maar toch. Het blijft een lastige verslaving die KH (voor mij dan) en ik heb ze inmiddels weer in de ban gedaan. Straks eet ik de langzame wel weer hoor, maar voorlopig even niet. Ben al 2 cm geslonken want de weegschaal heeft al een tijdje terug enkel reis container gehad.

Dat betekent dat ik "leef" op eiwitten, vet en KH uit groenten (veel groenten). Voor mij blijkt dit toch de oplossing te zijn. (Typ ik onder het eten van een fikse winterpeen).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door