Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ramses1 schreef: Ik ga na 17 juni dat boek wel eens helemaal doorspitten en kijken wat MG allemaal beweerd...Als je daar tijd voor hebt![]()
Elf schreef: Doodles was 10 weken toen hij met het vliegtuig vanuit Australie aankwam op Schiphol. De fokker had hem bewust 2 weken langer gehouden vanwege de lange vliegreis en het voorbereiden daarop. Let wel, dit was 8 jaar geleden. Inmiddels zijn de regels veranderd en mogen pups volgens mij niet meer zo jong vliegen. Mees was 8 weken toen we hem op mochten halen. Ik weet niet of het met het leeftijdsverschil te maken had maar Doodles was een hele ondeugende pup en Mees was veel afwachtender.Meeste vliegmaatschappijen houden nog steeds 10 weken aan. KLM ook.
*Dorothea* schreef: Als je daar tijd voor hebtIk zal t voorlezen en opnemen... kun je ermee in slaap vallen!Ik kom er niet echt aan toe naast 5 uur cursus in de week.
![]()
Kerettilainen schreef: Er zijn ook mensen die juist van mening zijn dat een pup juist beter wat langer kan blijven omdat de pups nog heel veel van moeder en nestgenoten kunnen leren zoals lichaamstaal, bijtrem enz.Laatst nog gehoord dat er een hond was met problemen met de bijtrem en die was vroeg uit het nest.
Ikzelf geef de voorkeur aan 8/9 weken, daar zit geen theorie achter maar puur gevoel.
Lil schreef: Laatst nog gehoord dat er een hond was met problemen met de bijtrem en die was vroeg uit het nest.Iedere hond is anders he
Vreemd genoeg heeft geen enkele hond uit het nest van Boris (allemaal voordat ze 6 weken waren het nest verlaten, Boris was met 5,5 week de laatste die het nest verliet) geen een hond last van de bijtrem. Sterker nog ik heb zelden een hond met zo'n extreme bijtrem gehad/gekend als Boris. Wij spelen veel stoeipartijen met hem waarbij hij lekker honds zijn bek gebruikt en wij gewoon de blote hand/arm. In 12 jaar tijd misschien 3 keer een krasje van zijn tanden gehad (en dat was dan nog met de puppiespijkertjes) en verder niets. En het gaat er niet bepaald zachtjes aan toe, maar juist super wild en herder/labrador tanden zijn alles behalve klein. Bijtrem voldoende dus. Hij heeft 1 keer minimale bijtgaatjes bij hondlief van moeder gedaan. Tja, laten we zeggen dat die hond nu nog altijd een handje eraan heeft om alle waarschuwingen te negeren en na 20 dreigingen ook nog de 3 keer luchthappen negeert. Dus ik vind het geen fout dat hij die hond toen een keer echt heeft gehapt over haar neus en in haar nek zodat ze het ook echt voelde. We vonden het eerlijk gezegd nog erg netjes dat het alleen hele kleine schrammetjes waren en denken wel eens dat dit dus niet hard genoeg is geweest omdat ze nog altijd niet luistert naar de grenzen van Boris.![]()
![]()
Kerettilainen schreef: Iedere hond is anders he :biggrin2:Ik prat over het hele nest van Boris met normale bijtrem ;-)
De hond van je moeder die zo over Boris zijn grenzen gaat, hoe oud was die bij het verlaten van het nest?
Lil schreef:zijn ze opgegroeid met andere honden of alleen? hoevaak hebben ze andere honden gezien als ze er niet mee opgroeiden. natuurlijk spelen er meer factoren mee
Mijn verhaal gaf alleen aan fat bijtrem een complex iets is. Ken een heel nest zonder problemen, terwijl ze dat gelet op de leeftijd dat ze weg zijn gegaan wel gehad moesten hebben.
yvette_van_alert schreef: zijn ze opgegroeid met andere honden of alleen? hoevaak hebben ze andere honden gezien als ze er niet mee opgroeiden. natuurlijk spelen er meer factoren meePups zijn allemaal in de buurt gebleven. 10 minuutjes wandelen van het losloopgebied op de Brunssumerheide en 2 minuten lopen van een hondentoilet dat echt groot was. Boris zag 3 maal daags meerdere volwassen honden en mocht met 6 weken meespelen bij puptraining en met 10 weken is hij toen gestart met de puptraining.