Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door wenchew
Ik ga morgen voor de wekelijkse boodschappen (al zal dat 2-wekelijks zijn denk ik), hier is het in de winkels niet echt extreem druk, maar misschien komt dat omdat het een dorp is.. 🤔
Door dinky89
Lichtpuntje is in ieder geval dat het eerste vaccin door de EMA is goedgekeurd zoals verwacht :)

Hier staat ook morgen bezoek aan de supermarkt op het programma. Hopelijk kunnen we alles krijgen wat we nodig hebben zodat we pas 28 december weer langs de supermarkt hoeven ::)
Door Basil
src_esther schreef: zo 20 dec 2020, 23:30 Schei toch uit! Van horen zeggen dus. Dat verhaal gaat al ongeveer sinds het begin dat er iets uitgebreider getest wordt rond maar je hoort het nooit uit eerste hand...
Kom op zeg, geloof je echt al die cijfers? Storingen, dan weer die niet meegeteld etc.
Collega's met een sneltest positief en met de PCR test negatief dan ook maar niet geloven??? en omgekeerd komt ook voor. Maar geloof wat je wil, ik ben heel erg kritisch!
Door wenchew
Basil schreef: ma 21 dec 2020, 15:49 Kom op zeg, geloof je echt al die cijfers? Storingen, dan weer die niet meegeteld etc.
Collega's met een sneltest positief en met de PCR test negatief dan ook maar niet geloven??? en omgekeerd komt ook voor. Maar geloof wat je wil, ik ben heel erg kritisch!
Of volle teststraten...
Mensen die ik ken die geen afspraak konden krijgen omdat de teststraat zo druk was, die vervolgens naar een particuliere teststraat gingen, voorbij eerstgenoemde reden die volledig leeg was.. (en ook daar zijn meerdere verhalen en foto's van..)
Die cijfers en storingen valt mij ook al langer op, evenals de toename in het aantal besmettingen als er weer een "grote" persconferentie aan komt..

Maar als je dat uitspreekt ben je meteen een wappie en complotdenker.. (het is namelijk of kamp voor, of kamp wappie... Dat er heel veel mensen tussen vallen, dat wordt niet geloofd.. Zwart - wit, maar geen grijs..)
Door dinky89
De besmettingscijfers vind ik moeilijk in te schatten qua accuraatheid. Helemaal met de storingen die er nu regelmatig lijken te zijn.... En ook zijn die cijfers afhankelijk van het testbeleid dat ook niet constant hetzelfde is. Bovendien zijn die cijfers ook afhankelijk van hoeveel mensen zich hebben laten testen. Dat is dus nog los van andere mogelijke onjuistheden zoals die hier worden geschetst dat niet afgenomen tests bij afspraken worden omgezet in positieve test.

Cijfers die mij meer zeggen zijn de cijfers van de ziekenhuizen waarbij de bezetting op de verpleegafdelingen en de IC's aan het oplopen zijn. Zelfs hier in Groningen worden nu geen patiënten meer opgenomen uit andere regio's omdat de capaciteit nodig is voor instroom van lokale patiënten. Dat zijn voor mij de meer betrouwbare signalen dat er sprake is van teveel stijging...
Door Lizzy
Nouwwww, het ligt wel iets genuanceerder. Niks kamp voor of kamp wappie.

Als ik een kritische vraag stel over hoe mensen aan die gegevens komen, waarom ze denken dat ze onvruchtbaar raken van het Covid vaccin ofzo: ben ik gelijk een schaap. En je ziet het hier ook he "maar geloof wat je wil, ik ben heel kritisch". En daar impliceer je mee? Dat src_esther niet kritisch is? Ik ken haar eerlijk gezegd niet anders als kritisch!

De besmettingscijfers zeggen mij in principe ook niet zoveel. Maar de cijfers van ziekenhuisopnames en IC opnames wel. En verder ken ik persoonlijk of via via echt niemand, met jullie ervaringen over testen. Waarmee ik niet zeg dat jij ongelijk hebt. Nee, misschien raadpleeg ik andere bronnen als jij bijvoorbeeld.

Dus het werkt twee kanten op en ik zou willen dat wij - allemaal mensen - daar eens mee ophielden met "jij bent een wappie" en "jij bent een schaap. Geloof jij lekker wat je wilt geloven (want geloof me, ook jullie hebben de wijsheid en waarheid niet in pacht - en nee, ik ook niet, src_esther ook niet), doe ik het ook. Noem ik jou geen wappie, noem jij mij geen schaap.

En alleen om deze reden vind ik dat liedje van Youp helemaal niet geslaagd. We slaan elkaar nog net niet de hersens in zeg :'(

Ik vond het altijd raar dat er in Joegoslavië tijdens de burgeroorlog buren waren die jarenlang vreedzaam naast elkaar hadden geleefd en ineens elkaar de hersens letterlijk in sloegen. Sinds corona verbaas ik me zelfs daar niet meer over :-X. We doen door en over Corona echt precies hetzelfde :-\. Over een Godvergeten virus :-X
Door Kaio
Siberienne schreef: ma 21 dec 2020, 09:04 Ik kan je de link naar het artikel sturen maar ik vermoed dat wat erg technisch is. Ben zelf nog aan het ‘studeren’ erop.
Maar kort gezegd: zo’n nieuwe variant die opduikt, dat kost tijd voordat die zich nestelt. Een persoon met een nieuwe variant hoeft niet tot verspreiding te leiden. Sterker nog, de meeste mensen besmetten niemand, toevallig las ik vandaag nog een blog over een meta analyse van de besmettelijkheid van SATS CoV; zelfs binnen gezinnen is de secundaire attack rate (het aantal nieuwe gevallen binnen een groep contacten) maar rond 20%.
https://reflectionsipc.com/2020/12/20/s ... -analysis/

Dus als zo’n nieuw virus opduikt, heb je vaak een hele hoop doodlopende straatjes, tot iemand met zo’n virus wel een grote groep besmet, en dan is het bingo. Dan duurt het ook nog even voordat je dat in het onderzoek gaat zien. Groot Brittannië doet heel veel aan sequencen van stammen en hebben dat goed in beeld, maar dat kan je niet voor elke positieve virus test doen. Dat doe je in steekproeven en dan moet je trend veranderingen gaan zien. Dan kan een variant opduiken en verdwijnen (dat is ook gebeurt, bv ook hier in Noorwegen met een stam waarvan men ook even dacht dat die veel besmettelijker was) of een stam kan zich echt gaan nestelen en de boel over gaan nemen. Maar dat zie je pas in de loop van de tijd. Dat daar een paar maanden overheen gaan is niet zo raar eigenlijk.
Ok dank je.En als jij er nog wat op moet studeren is het niet zo'n ramp dat ik het niet snapte :biggrin2: ;)

Maar begrijp dat het nog wat afwachten is of het zo veel meer besmettelijker is...

Vraag ik me ook af of de hoge en snelle besmettingsgraad ( en dus ook ziekenhuisopnames ) er niet eventueel mee te maken heeft.
Door Basil
Lizzy schreef: ma 21 dec 2020, 16:17 Nouwwww, het ligt wel iets genuanceerder. Niks kamp voor of kamp wappie.

Als ik een kritische vraag stel over hoe mensen aan die gegevens komen, waarom ze denken dat ze onvruchtbaar raken van het Covid vaccin ofzo: ben ik gelijk een schaap. En je ziet het hier ook he "maar geloof wat je wil, ik ben heel kritisch". En daar impliceer je mee? Dat src_esther niet kritisch is? Ik ken haar eerlijk gezegd niet anders als kritisch!

De besmettingscijfers zeggen mij in principe ook niet zoveel. Maar de cijfers van ziekenhuisopnames en IC opnames wel. En verder ken ik persoonlijk of via via echt niemand, met jullie ervaringen over testen. Waarmee ik niet zeg dat jij ongelijk hebt. Nee, misschien raadpleeg ik andere bronnen als jij bijvoorbeeld.

Dus het werkt twee kanten op en ik zou willen dat wij - allemaal mensen - daar eens mee ophielden met "jij bent een wappie" en "jij bent een schaap. Geloof jij lekker wat je wilt geloven (want geloof me, ook jullie hebben de wijsheid en waarheid niet in pacht - en nee, ik ook niet, src_esther ook niet), doe ik het ook. Noem ik jou geen wappie, noem jij mij geen schaap.

En alleen om deze reden vind ik dat liedje van Youp helemaal niet geslaagd. We slaan elkaar nog net niet de hersens in zeg :'(

Ik vond het altijd raar dat er in Joegoslavië tijdens de burgeroorlog buren waren die jarenlang vreedzaam naast elkaar hadden geleefd en ineens elkaar de hersens letterlijk in sloegen. Sinds corona verbaas ik me zelfs daar niet meer over :-X. We doen door en over Corona echt precies hetzelfde :-\. Over een Godvergeten virus :-X
Ach mijn niveau is niet zo hoog dus daar zal het van komen.
En kritisch....ik wantrouw alles dit gaat om macht en heel veel geld.
Er is een heel goed boek en website www.dodelijkeleugens.nl
Door pluk
Basil schreef:Maar geloof wat je wil, ik ben heel erg kritisch!
Geloof ik dat het aantal positieve testen in de afgelopen 24u precies 11.212 was? Nee.
Er worden ook particuliere testen afgenomen, deze worden ongetwijfeld niet altijd goed doorgegeven. Er zijn ICT storingen geweest, testen die zijn verdwenen, etc etc. Ook de ziekenhuis cijfers kloppen vast niet 100% omdat het mensenwerk blijft. Er kan eens iets verkeerd worden doorgegeven of aangevinkt. Uitgaand van een kleine foutmarge vertrouw ik de cijfers en vooral de trend wel.
Ik erger me aan het zwalkende beleid van de overheid en vraag me het nut van sommige maatregelen af. Ik blaas alleen niet hoog van de toren hierover en volg de maatregelen op. Blijkbaar maakt mij dat een schaap.

Want "kritisch zijn" staat tegenwoordig blijkbaar gelijk aan het niet geloven van wereldwijd gerenommeerde deskundigen, het als onbetrouwbaar bestempelen van media en het wel geloven van hetgeen anekdotisch op Feestboek voorbij komt en het betrouwbaar achten van filmpjes die je in de fabeltjesfuik krijgt voorgeschoteld.

Er zijn mensen die Engel eerder geloven dan Koopmans, Osterhaus en Fauci, filmpjes van Cafe Weltschmerz en Jensen serieuzer nemen dan bijv NOS, NY Times of BBC of corona associëren met 5G/NWO/whatever complot. En prima hè, als je dat voor jezelf allemaal lekker wil geloven maar inmiddels worden politici, deskundigen en journalisten bedreigd door dit soort figuren.
De dreiging die hier van uit gaat vind ik vele malen gevaarlijker dan dat hele corona.
Door pluk
patt schreef: ma 21 dec 2020, 19:24 Die Engel spoort niet en de “schapen” die hem volgen is eng maar Osterhaus en het hele rijtje deskundigen die momenteel hun schaapjes op het droge hebben en ethisch vind ik dat even ranzig.Graaien als lid van het OMT etc is ranzig.Osterhaus,Gommers enz ze zijn allemaal even eng en mogen kritisch gevolgd worden.
Hoezo graaien? OMT leden krijgen een vergoeding van €200 per vergadering.
En wat is er precies ethisch ranzig en eng?
Door patt
Karin Vaartjes ‘Follow the money”:
Ab Osterhaus:5.6 miljoen verdiend door 10 procent aandelen te kopen van een bedrijf waar hij het vaccin van aanprees.
Jaap van Dissel:wordt momenteel onderzocht ivm belangenverstrengeling en het verdienen van miljoenen door zijn eigen advies.
Feike Sijbesma:speciaal gezant vh kabinet strijd tegen Corona belangenverstrengeling met zijn broer die directeur Astra Zeneca vaccinmaker waar de minister de Jonge zn handtekening heeft gezet.Een niet bestaand product werd toen gekocht.Kan niet worden ingezien want is staatsgeheim.Feike is ontslagen.
Jan Kluytmans lid OMT adviseert over testbeleid en inzetten sneltesten wat een bron van inkomsten is voor zijn laboratorium maar heeft dit niet gemeld.
Gommers:OMT:patent op een beademingsapparaat .Onderzoek in 2016 gefinancierd door 2 bedrijven waar de staat dit voorjaar voor miljoenen aan beademingsapparatuur kocht.100 miljoen maar.
Nou is mijn ex partner ook gepromoveerd door Achmea die ook belangen had dus onafhankelijk staat altijd tussen haakjes maar uiteindelijk waar geld omgaat en ijdelheid een rol speelt mag best wel kritisch gekeken worden.
Door dinky89
Basil schreef: ma 21 dec 2020, 18:05 Ach mijn niveau is niet zo hoog dus daar zal het van komen.
En kritisch....ik wantrouw alles dit gaat om macht en heel veel geld.
Er is een heel goed boek en website www.dodelijkeleugens.nl
Ik ben wel benieuwd waarom jij alles wantrouwt maar dit betreffende boek en website wel als de waarheid aanneemt? Wat maakt dit boek betrouwbaarder dan alle andere berichtgeving?

Voor mij tellen de ervaringsverhalen van mensen in mijn omgeving sterk mee voor het beeld van bijvoorbeeld corona. Mensen die ik ken die in de ziekenhuizen werken die paar maand terug al aangaven dat het nu drukker is dan tijdens de eerste golf. Mensen die corona hebben gehad en aangeven dat het pittig is.
Daarnaast stel ik mijzelf ook vragen wanneer ik beelden van familie voorbij zie komen uit Australië waar een gezellige avond met muziek en eten bij het uitgaan weer mogelijk is. De andere kant is dat daar direct strenge lockdown geldt wanneer er paar besmettingen zijn en de olievlek nog beheersbaar is.
Door eelke
patt schreef: ma 21 dec 2020, 19:24 Die Engel spoort niet en de “schapen” die hem volgen is eng maar Osterhaus en het hele rijtje deskundigen die momenteel hun schaapjes op het droge hebben en ethisch vind ik dat even ranzig.Graaien als lid van het OMT etc is ranzig.Osterhaus,Gommers enz ze zijn allemaal even eng en mogen kritisch gevolgd worden.
He Patt, iedereen is natuurlijk welkom in deze discussie, maar met woorden als 'spoort niet en schapen en ranzig wordt de sfeer wel erg grimmig, en dat is vaak dodelijk voor een discussie. En dat vind ik zonde, want ik ben er eigenlijk wel trots op dat dit topic hier met dit onderwerp hier al zo lang loopt zonder dat iedereen om de haverklap met elkaar overhoop ligt, wat ik overal op het internet wel zie gebeuren.

Uiteraard mag je je mening verkondigen, graag, maar het is de toon die de muziek maakt, dus het zou fijn zijn als je hem wat wilt aanpassen.

Overigens vind ik niet dat je ontzettend heftige woorden gebruikt hoor, maar dit onderwerp kan snel uit de bocht vliegen, en dat is zonde in een topic waarin iedereen z'n best doet om met argumenten en onderbouwingen te komen. Bedankt alvast!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door