Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
src_esther schreef: ↑zo 20 dec 2020, 23:30 Schei toch uit! Van horen zeggen dus. Dat verhaal gaat al ongeveer sinds het begin dat er iets uitgebreider getest wordt rond maar je hoort het nooit uit eerste hand...Kom op zeg, geloof je echt al die cijfers? Storingen, dan weer die niet meegeteld etc.
Basil schreef: ↑ma 21 dec 2020, 15:49 Kom op zeg, geloof je echt al die cijfers? Storingen, dan weer die niet meegeteld etc.Of volle teststraten...
Collega's met een sneltest positief en met de PCR test negatief dan ook maar niet geloven??? en omgekeerd komt ook voor. Maar geloof wat je wil, ik ben heel erg kritisch!
Siberienne schreef: ↑ma 21 dec 2020, 09:04 Ik kan je de link naar het artikel sturen maar ik vermoed dat wat erg technisch is. Ben zelf nog aan het ‘studeren’ erop.Ok dank je.En als jij er nog wat op moet studeren is het niet zo'n ramp dat ik het niet snapte
Maar kort gezegd: zo’n nieuwe variant die opduikt, dat kost tijd voordat die zich nestelt. Een persoon met een nieuwe variant hoeft niet tot verspreiding te leiden. Sterker nog, de meeste mensen besmetten niemand, toevallig las ik vandaag nog een blog over een meta analyse van de besmettelijkheid van SATS CoV; zelfs binnen gezinnen is de secundaire attack rate (het aantal nieuwe gevallen binnen een groep contacten) maar rond 20%.
https://reflectionsipc.com/2020/12/20/s ... -analysis/
Dus als zo’n nieuw virus opduikt, heb je vaak een hele hoop doodlopende straatjes, tot iemand met zo’n virus wel een grote groep besmet, en dan is het bingo. Dan duurt het ook nog even voordat je dat in het onderzoek gaat zien. Groot Brittannië doet heel veel aan sequencen van stammen en hebben dat goed in beeld, maar dat kan je niet voor elke positieve virus test doen. Dat doe je in steekproeven en dan moet je trend veranderingen gaan zien. Dan kan een variant opduiken en verdwijnen (dat is ook gebeurt, bv ook hier in Noorwegen met een stam waarvan men ook even dacht dat die veel besmettelijker was) of een stam kan zich echt gaan nestelen en de boel over gaan nemen. Maar dat zie je pas in de loop van de tijd. Dat daar een paar maanden overheen gaan is niet zo raar eigenlijk.
Lizzy schreef: ↑ma 21 dec 2020, 16:17 Nouwwww, het ligt wel iets genuanceerder. Niks kamp voor of kamp wappie.Ach mijn niveau is niet zo hoog dus daar zal het van komen.
Als ik een kritische vraag stel over hoe mensen aan die gegevens komen, waarom ze denken dat ze onvruchtbaar raken van het Covid vaccin ofzo: ben ik gelijk een schaap. En je ziet het hier ook he "maar geloof wat je wil, ik ben heel kritisch". En daar impliceer je mee? Dat src_esther niet kritisch is? Ik ken haar eerlijk gezegd niet anders als kritisch!
De besmettingscijfers zeggen mij in principe ook niet zoveel. Maar de cijfers van ziekenhuisopnames en IC opnames wel. En verder ken ik persoonlijk of via via echt niemand, met jullie ervaringen over testen. Waarmee ik niet zeg dat jij ongelijk hebt. Nee, misschien raadpleeg ik andere bronnen als jij bijvoorbeeld.
Dus het werkt twee kanten op en ik zou willen dat wij - allemaal mensen - daar eens mee ophielden met "jij bent een wappie" en "jij bent een schaap. Geloof jij lekker wat je wilt geloven (want geloof me, ook jullie hebben de wijsheid en waarheid niet in pacht - en nee, ik ook niet, src_esther ook niet), doe ik het ook. Noem ik jou geen wappie, noem jij mij geen schaap.
En alleen om deze reden vind ik dat liedje van Youp helemaal niet geslaagd. We slaan elkaar nog net niet de hersens in zeg
Ik vond het altijd raar dat er in Joegoslavië tijdens de burgeroorlog buren waren die jarenlang vreedzaam naast elkaar hadden geleefd en ineens elkaar de hersens letterlijk in sloegen. Sinds corona verbaas ik me zelfs daar niet meer over. We doen door en over Corona echt precies hetzelfde
. Over een Godvergeten virus
![]()
Basil schreef:Maar geloof wat je wil, ik ben heel erg kritisch!Geloof ik dat het aantal positieve testen in de afgelopen 24u precies 11.212 was? Nee.
patt schreef: ↑ma 21 dec 2020, 19:24 Die Engel spoort niet en de “schapen” die hem volgen is eng maar Osterhaus en het hele rijtje deskundigen die momenteel hun schaapjes op het droge hebben en ethisch vind ik dat even ranzig.Graaien als lid van het OMT etc is ranzig.Osterhaus,Gommers enz ze zijn allemaal even eng en mogen kritisch gevolgd worden.Hoezo graaien? OMT leden krijgen een vergoeding van €200 per vergadering.
Basil schreef: ↑ma 21 dec 2020, 18:05 Ach mijn niveau is niet zo hoog dus daar zal het van komen.Ik ben wel benieuwd waarom jij alles wantrouwt maar dit betreffende boek en website wel als de waarheid aanneemt? Wat maakt dit boek betrouwbaarder dan alle andere berichtgeving?
En kritisch....ik wantrouw alles dit gaat om macht en heel veel geld.
Er is een heel goed boek en website www.dodelijkeleugens.nl
patt schreef: ↑ma 21 dec 2020, 19:24 Die Engel spoort niet en de “schapen” die hem volgen is eng maar Osterhaus en het hele rijtje deskundigen die momenteel hun schaapjes op het droge hebben en ethisch vind ik dat even ranzig.Graaien als lid van het OMT etc is ranzig.Osterhaus,Gommers enz ze zijn allemaal even eng en mogen kritisch gevolgd worden.He Patt, iedereen is natuurlijk welkom in deze discussie, maar met woorden als 'spoort niet en schapen en ranzig wordt de sfeer wel erg grimmig, en dat is vaak dodelijk voor een discussie. En dat vind ik zonde, want ik ben er eigenlijk wel trots op dat dit topic hier met dit onderwerp hier al zo lang loopt zonder dat iedereen om de haverklap met elkaar overhoop ligt, wat ik overal op het internet wel zie gebeuren.