Hylos schreef:Als ik hier in België 25 kilo zakken kippenvoer ga kopen wordt mij altijd gevraagd of ik hulp nodig heb. Ik sla dat altijd af omdat ik dat zelf wel kan. Bij sommige winkels mag ik het niet afslaan en doen de heren het gewoon. Niks mevrouw, wij dragen echt die zak voor u hoor.
Ja, als iemand zwanger is of om een andere reden niet kan tillen kan de winkel dat best zelf even doen idd.
Daarentegen, als je niks mankeert moet je er wel wat op passen als klant. Er werd mij destijds regelmatig gevraagd of ik zware dingen wilde tillen. Zelfs groepen klanten of stellen die vonden dat ik dan maar even een wasmachine (75+ kg) of een droger (30+ kg) op hun kar moest zetten, en zij keken dan toe. En dan kwaad worden als je dat niet voor ze wilt (kunt) doen..
Wat een verschil met Nederland dan zeg. In de BoerenBond waar ik werkte deden we dat ook gewoon. Daar hoefden klanten het ook niet te vragen. Ik deed het zelf niet meer op den duur, maar dan vroeg ik gewoon aan de heren en het was nooit maar dan ook nooit een probleem. Wel moesten klanten ooit effies wachten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk