Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Hylos schreef:
Ja, als iemand zwanger is of om een andere reden niet kan tillen kan de winkel dat best zelf even doen idd.

Daarentegen, als je niks mankeert moet je er wel wat op passen als klant. Er werd mij destijds regelmatig gevraagd of ik zware dingen wilde tillen. Zelfs groepen klanten of stellen die vonden dat ik dan maar even een wasmachine (75+ kg) of een droger (30+ kg) op hun kar moest zetten, en zij keken dan toe. En dan kwaad worden als je dat niet voor ze wilt (kunt) doen.. ::)
Als ik hier in België 25 kilo zakken kippenvoer ga kopen wordt mij altijd gevraagd of ik hulp nodig heb. Ik sla dat altijd af omdat ik dat zelf wel kan. Bij sommige winkels mag ik het niet afslaan en doen de heren het gewoon. Niks mevrouw, wij dragen echt die zak voor u hoor.
Wat een verschil met Nederland dan zeg. In de BoerenBond waar ik werkte deden we dat ook gewoon. Daar hoefden klanten het ook niet te vragen. Ik deed het zelf niet meer op den duur, maar dan vroeg ik gewoon aan de heren en het was nooit maar dan ook nooit een probleem. Wel moesten klanten ooit effies wachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Hope
Je kan een zak voer toch ook met twee personen in een auto leggen? Dat is voor zowel klant als medewerker toch een mooie oplossing?

Ik vond het in ieder geval niet heel netjes om, zittend achter je kassa, gewoon te zeggen dat je daar niet aan gaat beginnen terwijl er niemand verder in de winkel is.
Door pluk
Dan laat hij/zij de kassa dus onbeheerd achter en verlaat het pand... Had ik vroeger bij mijn baas niet hoeven doen hoor.

Je kiest er zelf voor om daar op dat moment te kopen, dan weet je ook dat die zak op enig moment de auto in moet. Dat is dan toch jouw probleem? Waarom moet de medewerker een oplossing bieden? Mooi als ze dit uit service doen maar het is geen recht dat je hebt.
Door Martine-Tom
pluk schreef:Dan laat hij/zij de kassa dus onbeheerd achter en verlaat het pand... Had ik vroeger bij mijn baas niet hoeven doen hoor.

Je kiest er zelf voor om daar op dat moment te kopen, dan weet je ook dat die zak op enig moment de auto in moet. Dat is dan toch jouw probleem? Waarom moet de medewerker een oplossing bieden? Mooi als ze dit uit service doen maar het is geen recht dat je hebt.
+1!!!!
Door hannabelgje
pluk schreef:Dan laat hij/zij de kassa dus onbeheerd achter en verlaat het pand... Had ik vroeger bij mijn baas niet hoeven doen hoor.

Het lijkt mij niet dat ze de enige medewerker in het pand is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Kaela
Jeetje mina, wat een beetje sjouwen al bij mensen los kan maken.

Ik ga er persoonlijk nog altijd vanuit dat mensen oud en wijs genoeg zijn om zélf te zeggen wat ze wel of niet kunnen en willen, zowel klant als personeel.

Klanten kunnen nood hebben aan iets zwaars wat ze niet zelf kunnen sjouwen, personeel kan prima redenen hebben om dingen niet (op dat moment) te kunnen sjouwen. Los je dat toch weer samen op, door nog iemand in te schakelen, later langs te komen om het af te halen of whatever.
Door Hope

En hiervan wordt de wereld steeds individualistischer.
Zoek het lekker zelf uit, het is jouw probleem, niet het mijne dus rot op met je vraag.
Fijn hoor, als jij straks 85 wordt en niet meer naar de winkel kan omdat niemand je wil helpen.

Want willen en kunnen zijn twee verschillende dingen. En volgens mij is onze samenleving altijd zo geweest dat we elkaar een beetje hielpen. Straks staan we ook niet op voor een zwangere of oudere in de bus. Jaaa, sorry hoor, had je maar niet nu met de bus moeten reizen.

Ik word altijd een beetje triest van dit soort reacties.
Door kira
Ik woon denk ik in achtergebleven gebied. Mijn balen hooi stro kippen en paardenvoer worden altijd naar de auto gebracht en erin gedaan. Ik kom tot de kassa, geef door, betaal en loop terug naar mijn auto.
Door jasmijn
Je dochter die tussen je benen zit probeerd zichzelf op te trekken aan je haar omdat ze wilt lopen :-X auwwww :(

Een moeder die niet begrijpt dat je wilt lopen zo dat je jezelf moet optrekken aan iets en het niet lukt, boze baby >:(
Door Kim_S
Klaag van de dag: dochterlief haar aquarium is gebarsten. Het water stroomde eruit, alles nat... :-X
Gelukkig wel net op tijd de visjes kunnen redden. Man wat zit er veel water in zo'n ding!

Nu de vloerbedekking aan het föhnen ::) :-X
Door Els&Flow
Ik woon absoluut niet in achtergebleven gebied maar mijn zware spullen, en dan zeker bij het tuincentrum, worden ook netjes naar de auto gebracht. En als er geen medewerker beschikbaar is is het ook goed. Ik maak de keus om een artikel aan te schaffen, het is heel aardig dat ze mij willen helpen om alles in de auto te krijgen maar het hoeft niet. :)
Door diana.andriessen
Ga ik vandaag de katten bakken verschonen, prik ik bij een ervan dwars door de bodem in de auto en een nieuwe gehaald.

via tapatalk.
Door Anne in Zweden
diana.andriessen schreef:Ga ik vandaag de katten bakken verschonen, prik ik bij een ervan dwars door de bodem Afbeelding in de auto en een nieuwe gehaald.

via tapatalk.
Dat zou bij mij in het gelukstopic komen: jeuh, een excuus om weer eens flink te shoppen voor de dieren! ;D
Door diana.andriessen
Anne in Duitsland schreef:
Dat zou bij mij in het gelukstopic komen: jeuh, een excuus om weer eens flink te shoppen voor de dieren! ;D
Alsof een kattenbak kopen zo leuk is Afbeelding ik heb een blauwe genomen trouwens...

via tapatalk.
Door Anne in Zweden
diana.andriessen schreef:Alsof een kattenbak kopen zo leuk is Afbeelding ik heb een blauwe genomen trouwens...

via tapatalk.
O, ik vind kattenbakken kopen/kijken echt heel leuk! Ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe slimme foefjes en dingetjes die het schoonmaken makkelijker maken. Maar ik mag er niet meer bij kopen van mezelf (heb er al vier voor drie katten...).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door