Kaela schreef: ↑ma 09 nov 2020, 08:06
Ik spreek persoonlijk liever af met een bekende van wie ik weet hoe die zich gedraagt en met wie ik langer tijd doorbreng, dan dat ik een paar minuten door een vreemde in mijn nek gehoest word...
Maar goed, misschien zie ik het te somber in, want de cijfers geven toch een heel positief beeld neer. Het aantal positieve testen neemt rap af. En dat is in ieder geval heel goed nieuws.
Ha, ja ik natuurlijk ook. Maar als ik zo om mij heen kijk dan denk ik dat de doorsnee niet zo werkt. En je zegt, een bekende, maar het ging natuurlijk eerst om 3 bekende's. Als je daarmee iets gaat doen, bv wandelen, vervaagd de afstand toch al snel hoor, al is het maar omdat je elkaar anders niet verstaat, of omdat de stoep even smal is of zoiets.
Ik ging laatst frietjes afhalen bij de snackbar en dat ging heel netjes, buiten wachten, alleen de 2 klanten die aan de beurt waren mochten binnen. Iedereen hield afstand, en, je staat buiten. Dat kan prima.
Zoals met alles zullen er ook wel mensen en situaties zijn die zich niet aan de regels houden...
De cijfers verbazen mij ook wel ja! Ben benieuwd wat onze veiligheidsregio gaat doen, want we zaten tegen een avondklok enzo aan geloof ik, maar met deze cijfers? En volgens mij worden we ook niet overspoeld met belgen.
Afgelopen weekend 2x in de winkel geweest; een keer voor bloempotten naar de intratuin. Is dat nodig? Tja, planten gekocht bij de supermarkt en bouwmarkt waar ik was en die stonden nog op schoteltjes. Het is natuurlijk juist ook wel leuk om het thuis gezellig te maken, erg nodig is het niet. Maar omdat de intratuin nu ook vroeger dicht moet, om 8 uur, gaan er blijkbaar nog maar weinig mensen. Zo'n grote winkel dus vind men het de moeite niet om voor een uurtje te gaan? Het was er heerlijk, er was haast niemand! Alleen op het laatst bij de kassa's was het wat drukker, maar nog niet eens vergelijkbaar met de supermarkt ofzo.
En ik was naar de Leen Bakker om gordijnrails te halen. Dat was wat noodzakelijker op zich, want ik wil graag de kou van de voordeur buiten houden. Maar ook daar was het erg rustig, ik was er op zondag toen ze net open gegaan waren. Op de rest van de woonboulevard daar ook geen drukte te zien.