Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Kaela schreef: ma 09 nov 2020, 08:06 Ik spreek persoonlijk liever af met een bekende van wie ik weet hoe die zich gedraagt en met wie ik langer tijd doorbreng, dan dat ik een paar minuten door een vreemde in mijn nek gehoest word...

Maar goed, misschien zie ik het te somber in, want de cijfers geven toch een heel positief beeld neer. Het aantal positieve testen neemt rap af. En dat is in ieder geval heel goed nieuws.
Tja, mijn ervaring is dat bekenden in de zin van familie heel slecht zijn in afstand houden.
Overigens zou ik bij zo'n lange rij bij een viskraam denken 'laat maar of ik kom later wel terug op rustiger moment'.

Wat ik naast de afname van positieve tests een goede ontwikkeling vind is dat de ziekenhuisbezetting daalt.
Door eelke
Kaela schreef: ma 09 nov 2020, 08:06 Ik spreek persoonlijk liever af met een bekende van wie ik weet hoe die zich gedraagt en met wie ik langer tijd doorbreng, dan dat ik een paar minuten door een vreemde in mijn nek gehoest word...

Maar goed, misschien zie ik het te somber in, want de cijfers geven toch een heel positief beeld neer. Het aantal positieve testen neemt rap af. En dat is in ieder geval heel goed nieuws.
Ha, ja ik natuurlijk ook. Maar als ik zo om mij heen kijk dan denk ik dat de doorsnee niet zo werkt. En je zegt, een bekende, maar het ging natuurlijk eerst om 3 bekende's. Als je daarmee iets gaat doen, bv wandelen, vervaagd de afstand toch al snel hoor, al is het maar omdat je elkaar anders niet verstaat, of omdat de stoep even smal is of zoiets.
Ik ging laatst frietjes afhalen bij de snackbar en dat ging heel netjes, buiten wachten, alleen de 2 klanten die aan de beurt waren mochten binnen. Iedereen hield afstand, en, je staat buiten. Dat kan prima.
Zoals met alles zullen er ook wel mensen en situaties zijn die zich niet aan de regels houden...

De cijfers verbazen mij ook wel ja! Ben benieuwd wat onze veiligheidsregio gaat doen, want we zaten tegen een avondklok enzo aan geloof ik, maar met deze cijfers? En volgens mij worden we ook niet overspoeld met belgen.

Afgelopen weekend 2x in de winkel geweest; een keer voor bloempotten naar de intratuin. Is dat nodig? Tja, planten gekocht bij de supermarkt en bouwmarkt waar ik was en die stonden nog op schoteltjes. Het is natuurlijk juist ook wel leuk om het thuis gezellig te maken, erg nodig is het niet. Maar omdat de intratuin nu ook vroeger dicht moet, om 8 uur, gaan er blijkbaar nog maar weinig mensen. Zo'n grote winkel dus vind men het de moeite niet om voor een uurtje te gaan? Het was er heerlijk, er was haast niemand! Alleen op het laatst bij de kassa's was het wat drukker, maar nog niet eens vergelijkbaar met de supermarkt ofzo.
En ik was naar de Leen Bakker om gordijnrails te halen. Dat was wat noodzakelijker op zich, want ik wil graag de kou van de voordeur buiten houden. Maar ook daar was het erg rustig, ik was er op zondag toen ze net open gegaan waren. Op de rest van de woonboulevard daar ook geen drukte te zien.
Door Kaela
Wij zijn vorige week nog met een vriendin wezen wandelen, meneer en ik. Ging prima. Ik en vriendin naast elkaar, meneer er achter. En na een tijdje hebben we geruild. Dat mag nu niet meer, maar dat is wat in in gedachte heb als ik zeg dat ik dat liever doe dan in de rij bij een eettent.

Ik ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Gaan we weer teveel versoepelen, gaan we nog een tijdje door met de regels. Verzinnen ze slimmere versoepelingen. Geen idee.
Door Kaio
We zijn naar de stad geweest, kom er normaal bijna nooit. Nu ook niet echt om te winkelen. Zou ook liever naar de ruimtelijkere dierpark gegaan zijn maar ja dat is allemaal dicht ::) dus...
Maar goed missie geslaagd, weer heel wat positieve ervaringen in rugzakje van puppy.
Door Fenixjuh
Meteen bij de eerste uitbraak dacht ik slim te zijn, ik wilde voorraden aanleggen van mondkapjes, handschoenen en materiaal voor onze vernevelaar... Klonk voor mij logisch, maar gezien de onduidelijkheid over besmettingen toen, was het verboden om te vernevelen... Dus logisch gezien zou het kunnen, maar dan moet de besmette lucht wel ergens heen... ::)

Vandaag triest verhaal van vandaag: meisje heeft tegen de regels in mondkapje afgedaan en oma geknuffeld... 3 dagen later 7 besmettingen bij bejaarden en 5 personeelsleden ziek thuis... Stiekem ben ik wel blij dat het dalingseffect van de herfstvakantie niet heeft doorgezet, want iedereen wilde alles alweer open gooien...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door MillyMol
Fenixjuh schreef: vr 13 nov 2020, 22:50 Meteen bij de eerste uitbraak dacht ik slim te zijn, ik wilde voorraden aanleggen van mondkapjes, handschoenen en materiaal voor onze vernevelaar... Klonk voor mij logisch, maar gezien de onduidelijkheid over besmettingen toen, was het verboden om te vernevelen... Dus logisch gezien zou het kunnen, maar dan moet de besmette lucht wel ergens heen... ::)

Vandaag triest verhaal van vandaag: meisje heeft tegen de regels in mondkapje afgedaan en oma geknuffeld... 3 dagen later 7 besmettingen bij bejaarden en 5 personeelsleden ziek thuis... Stiekem ben ik wel blij dat het dalingseffect van de herfstvakantie niet heeft doorgezet, want iedereen wilde alles alweer open gooien...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Heel eerlijk lijkt dit scenario me toch erg twijfelachtig hoor. De incubatietijd van het virus ligt tussen 2-12 dagen, maar in verreweg de meeste gevallen duurt het 5 tot 6 dagen voordat je klachten krijgt en ben je besmettelijk vanaf vlak voor het moment dat je klachten krijgt.
In bovenstaand scenario zou oma dus, nadat ze door haar kleinkind geknuffeld is, meteen zodanig veel virus aangemaakt moeten hebben én binnen een tijdsframe van maximaal enkele minuten tot uren minimaal 1 medebewoner en/of personeelslid besmet moeten hebben en die zou dan ook weer binnen enkele minuten uren erg besmettelijk geweest moeten zijn én in contact geweest moeten zijn met minimaal 1 medebewoner en/of…

Of oma heeft al die 12 mensen tegelijkertijd besmet, in welk geval er iets ernstig mis is met het coronaprotocol in de betreffende zorginstelling.

Uiterst onwaarschijnlijk scenario.
Door Tanna
Inmiddels 5 besmettingen in mijn zeer naaste familie, allemaal gerelateerd aan werken in de gezondheidszorg. 3 van hen zijn erg ziek en wonen bij elkaar.
Ik ben vreselijk ongerust :'( .
Door Lizzy
Tanna schreef: ma 16 nov 2020, 22:45 Inmiddels 5 besmettingen in mijn zeer naaste familie, allemaal gerelateerd aan werken in de gezondheidszorg. 3 van hen zijn erg ziek en wonen bij elkaar.
Oh jee........ Ik kan me je zorgen goed voorstellen. Ik ga hard voor ze duimen Tanna :-* . Sterkte!
Door Siberienne
Tanna schreef: ma 16 nov 2020, 22:45 Inmiddels 5 besmettingen in mijn zeer naaste familie, allemaal gerelateerd aan werken in de gezondheidszorg. 3 van hen zijn erg ziek en wonen bij elkaar.
Tanna, ik snap je zo goed. Heel veel sterkte gewenst en ook draaien de duimen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door