Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑di 13 okt 2020, 14:15 En Chinezen hebben een ijzeren discipline...Nou.. de Chinezen hebben net de herfstvakantie achter de rug (Golden week) waarbij er massaal naar familie is gereisd door het hele land. Dat dat mis is gegaan verbaast me niet echt.
Dus als het daar al niet werkt, kan je het hier helemaal vergeten.
Ondertussen zou ik Trump wel kunnen wurgen.
Ik begin te hopen dat er maar veel van zijn aanhangers het mogen krijgen.![]()
![]()
wenchew schreef: ↑di 13 okt 2020, 15:22 Ik word erg verdrietig van de angst en het verdriet van de mensheid om mij heen..Zullen we van huis ruilen?
Ik kies er voor om mij wel aan de maatregelen te houden (tenzij de ander er net zo in staat als ik) en geen mondkapje te dragen (en daarmee wel ruim uit de buurt van anderen te blijven, en buiten drukke momenten), maar de angst die ik zie bij mensen, dat maakt mij serieus erg verdrietig.. De halve is staat stil, is angstig...
Een vriendin van mij die geweigerd werd in een winkel omdat haar kind van 3!!! geen mondkapje droeg, angstige ogen boven mondkapjes, caissières die oprecht heel blij zijn om nog wel een glimlachend gezicht te zien (van achter hun spatscherm)... Het maakt mij allemaal erg verdrietig.. (en dat is dus niet angst voor corona, maar wat er veroorzaakt wordt door de angst.
wenchew schreef: ↑di 13 okt 2020, 15:22 Ik word erg verdrietig van de angst en het verdriet van de mensheid om mij heen..Ik zou hier JUIST bang van worden....
Ik kies er voor om mij wel aan de maatregelen te houden (tenzij de ander er net zo in staat als ik) en geen mondkapje te dragen (en daarmee wel ruim uit de buurt van anderen te blijven, en buiten drukke momenten), maar de angst die ik zie bij mensen, dat maakt mij serieus erg verdrietig.. De halve is staat stil, is angstig...
Een vriendin van mij die geweigerd werd in een winkel omdat haar kind van 3!!! geen mondkapje droeg, angstige ogen boven mondkapjes, caissières die oprecht heel blij zijn om nog wel een glimlachend gezicht te zien (van achter hun spatscherm)... Het maakt mij allemaal erg verdrietig.. (en dat is dus niet angst voor corona, maar wat er veroorzaakt wordt door de angst.
pluk schreef: ↑di 13 okt 2020, 17:32 Zullen we van huis ruilen?Mag ik mee? Ik herken namelijk echt geen letter van wat wenchew heeft geschreven. Daar in tegen wel 100% van wat jij hebt geschreven.
Ik woon in de regio Den Haag, met niemand die bang of angstig is voor corona, waar mondkapjes beperkt worden gedragen (en vaak verkeerd), waar ipv 1,5 meter 0,15m soms ook genoeg is en zonder winkels met verplichte mondkapjes beleid.
En angst? Ik ken echt niemand met angst. Men is op zn best waakzaam of oplettend, maar bang toch echt niet. Hooguit nu bang voor de gevolgen van een 2e lockdown qua overige zorg of economie. Maar ja, dat hield ze de afgelopen maanden ook niet tegen om er lekker op los te leven.
Hier is t sinds juni op veel plekken gewoon alsof er niets aan de hand is.
Met het oog op noodzakelijk bezoek aan winkels en gemeentehuis heb ik maar eens medische mondkapjes gehaald. Blijkbaar is daar geen tekort meer aan, aangezien ik ze zo kon kopen.
Niet omdat ik bang ben zelf ziek te worden maar om mezelf te beschermen zodat ik nog bij mijn oma langs kan.
Robian schreef: ↑ma 12 okt 2020, 16:54 Ik merk echt ook een verschil per supermarkt.Hier andersom. Bij de Lidl worden de karretjes door personeel schoon gemaakt, heb je geen muntje meer nodig en redelijk wat mensen met mondkapje (afgelopen donderdag, bij mij in de rij iedereen, de rij ernaast, de helft). Bij de Plus moet je je karretje zelf schoon maken en heb je muntje nodig. Ook hier een deel van de klanten mondkapje en ander deel niet. Leeftijd maakt geen verschil, soms jongeren met mondkapje en ouwetjes, die niets op hebben
De Lidl hier bijvoorbeeld, het aantal klanten die een mondkapje draagt is op 1 hand te tellen.
De karretjes worden niet schoongemaakt en iedereen kruipt langs iedereen.
Van 1.5 meter afstand hebben ze zeker niet gehoord.
Bij de Plus een heel ander verhaal. 85% draagt een mondkapje, karretjes worden schoongemaakt en er worden latex handschoenen en desinfectie voor de handen gratis aangeboden.
Mensen houden rekening met elkaar en proberen de 1.5 meter zoveel mogelijk aan te houden.
wenchew schreef: ↑di 13 okt 2020, 15:22 Ik word erg verdrietig van de angst en het verdriet van de mensheid om mij heen..Angstig? Nou, ik zie het niet. Wel zorgelijk als mensen geen afstand houden bijvoorbeeld. Oja, soms ook ronduit boos, maar angstig nee. En ik zie ook geen angst om mij heen.
wenchew schreef: ↑di 13 okt 2020, 15:22 Ik word erg verdrietig van de angst en het verdriet van de mensheid om mij heen..Ik weet niet waar jij woont, maar als iedereen zo angstig en verdrietig was geweest als jij beweert dan hadden we nu niet in die tweede golf gezeten hè?