Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Volgens mij kunnen ze beter nu goed doorpakken dan weer dat halfzachte geneuzel. Beter even heel veel pijn dan langdurig behoorlijk pijn. Ik hoorde trouwens gisteren een econoom van de ABN AMRO zeggen dat zelfs zij liever een keiharde lockdown hebben, snel en hevig maar dan eentje die helpt. Ik heb wel een beetje zoiets "welke lockdown je ook kiest, volgens mij is het virus zo weer terug zodra je een beetje los laat". Ook in China gaan ze weer een hele stad testen omdat er toch weer mensen besmet bleken :-\
En Chinezen hebben een ijzeren discipline... :-\
Dus als het daar al niet werkt, kan je het hier helemaal vergeten.

Ondertussen zou ik Trump wel kunnen wurgen.
Ik begin te hopen dat er maar veel van zijn aanhangers het mogen krijgen. :-X :rant:
Door wenchew
Ik word erg verdrietig van de angst en het verdriet van de mensheid om mij heen..
Ik kies er voor om mij wel aan de maatregelen te houden (tenzij de ander er net zo in staat als ik) en geen mondkapje te dragen (en daarmee wel ruim uit de buurt van anderen te blijven, en buiten drukke momenten), maar de angst die ik zie bij mensen, dat maakt mij serieus erg verdrietig.. De halve is staat stil, is angstig...
Een vriendin van mij die geweigerd werd in een winkel omdat haar kind van 3!!! geen mondkapje droeg, angstige ogen boven mondkapjes, caissières die oprecht heel blij zijn om nog wel een glimlachend gezicht te zien (van achter hun spatscherm)... Het maakt mij allemaal erg verdrietig.. (en dat is dus niet angst voor corona, maar wat er veroorzaakt wordt door de angst.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: di 13 okt 2020, 14:15 En Chinezen hebben een ijzeren discipline... :-\
Dus als het daar al niet werkt, kan je het hier helemaal vergeten.

Ondertussen zou ik Trump wel kunnen wurgen.
Ik begin te hopen dat er maar veel van zijn aanhangers het mogen krijgen. :-X :rant:
Nou.. de Chinezen hebben net de herfstvakantie achter de rug (Golden week) waarbij er massaal naar familie is gereisd door het hele land. Dat dat mis is gegaan verbaast me niet echt.

Sowieso zijn er nu in elk district in China wel gevallen. Ze melden het alleen niet allemaal... alleen Qindao komt in het nieuws.
Door pluk
wenchew schreef: di 13 okt 2020, 15:22 Ik word erg verdrietig van de angst en het verdriet van de mensheid om mij heen..
Ik kies er voor om mij wel aan de maatregelen te houden (tenzij de ander er net zo in staat als ik) en geen mondkapje te dragen (en daarmee wel ruim uit de buurt van anderen te blijven, en buiten drukke momenten), maar de angst die ik zie bij mensen, dat maakt mij serieus erg verdrietig.. De halve is staat stil, is angstig...
Een vriendin van mij die geweigerd werd in een winkel omdat haar kind van 3!!! geen mondkapje droeg, angstige ogen boven mondkapjes, caissières die oprecht heel blij zijn om nog wel een glimlachend gezicht te zien (van achter hun spatscherm)... Het maakt mij allemaal erg verdrietig.. (en dat is dus niet angst voor corona, maar wat er veroorzaakt wordt door de angst.
Zullen we van huis ruilen?
Ik woon in de regio Den Haag, met niemand die bang of angstig is voor corona, waar mondkapjes beperkt worden gedragen (en vaak verkeerd), waar ipv 1,5 meter 0,15m soms ook genoeg is en zonder winkels met verplichte mondkapjes beleid.

En angst? Ik ken echt niemand met angst. Men is op zn best waakzaam of oplettend, maar bang toch echt niet. Hooguit nu bang voor de gevolgen van een 2e lockdown qua overige zorg of economie. Maar ja, dat hield ze de afgelopen maanden ook niet tegen om er lekker op los te leven.
Hier is t sinds juni op veel plekken gewoon alsof er niets aan de hand is.

Met het oog op noodzakelijk bezoek aan winkels en gemeentehuis heb ik maar eens medische mondkapjes gehaald. Blijkbaar is daar geen tekort meer aan, aangezien ik ze zo kon kopen.
Niet omdat ik bang ben zelf ziek te worden maar om mezelf te beschermen zodat ik nog bij mijn oma langs kan.
Door Fenixjuh
wenchew schreef: di 13 okt 2020, 15:22 Ik word erg verdrietig van de angst en het verdriet van de mensheid om mij heen..
Ik zou hier JUIST bang van worden.... :wall:
Bij ons merk ik ook dat het op bepaalde plekken 'gewoon' is om een mondkapje te dragen. Vanmiddag even naar de fruitkweker (Plaatselijke groentewinkel) en het was HEEL DRUK. Nou hebben ze in de schuur gewoon een tweede winkel gebouwd, dus max 4 mensen per winkel, personeel geen mondkapje, 1 klant geen mondkapje maar verder iedereen een mondkapje, zowel binnen als buiten, tot ze weer in de auto zitten....5
Bij de supermarkt draagt ook meer dan de helft van de klanten een mondkapje, bij de albert heijn het personeel allemaal, en ruim 90% van de klanten dus ook.... ::)

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik op mijn werk opgesloten wordt. Vond ik onzin, ga toch niet mijn collega al het werk laten doen. Blijkt dat de richtlijn van het RIVM is, dat mensen vanaf 28 weken zwangerschap ander werk, of naar huis gestuurd worden wanneer het uit te oefenen beroep vraagt binnen 1,5 meter te werken.... OEPS.... ::)
Toch maar geaccepteerd dat ik minder mag, nu is er een pandemie, dan trek ik die 3 weken eerder die mijn baas mij oplegt graag bij.. Dus er zit een bordje op mijn deur als ik werk, 'verboden toegang', patiënten mogen mij alleen nog bellen of door de (glazen) deur heen iets vragen. :-\
Dus wij kunnen niet meer aan de optimale zorg voldoen, hoe erg we ook onze best doen, ik mag geen patiënten meer zien.... :-\
Door Lizzy
pluk schreef: di 13 okt 2020, 17:32 Zullen we van huis ruilen?
Ik woon in de regio Den Haag, met niemand die bang of angstig is voor corona, waar mondkapjes beperkt worden gedragen (en vaak verkeerd), waar ipv 1,5 meter 0,15m soms ook genoeg is en zonder winkels met verplichte mondkapjes beleid.

En angst? Ik ken echt niemand met angst. Men is op zn best waakzaam of oplettend, maar bang toch echt niet. Hooguit nu bang voor de gevolgen van een 2e lockdown qua overige zorg of economie. Maar ja, dat hield ze de afgelopen maanden ook niet tegen om er lekker op los te leven.
Hier is t sinds juni op veel plekken gewoon alsof er niets aan de hand is.

Met het oog op noodzakelijk bezoek aan winkels en gemeentehuis heb ik maar eens medische mondkapjes gehaald. Blijkbaar is daar geen tekort meer aan, aangezien ik ze zo kon kopen.
Niet omdat ik bang ben zelf ziek te worden maar om mezelf te beschermen zodat ik nog bij mijn oma langs kan.
Mag ik mee? Ik herken namelijk echt geen letter van wat wenchew heeft geschreven. Daar in tegen wel 100% van wat jij hebt geschreven.
Door Mandarijn
Eigenlijk alles dicht om 20u behalve retail. Horeca dicht. Mondkapjes plicht gaat er komen.
Groepen max 4 binnen en buiten en geen wissel in personen.
Dat wordt afhalen bij Restaurants om ze te steunen
Door eelke
Die alcoholverkoop na 20.00 vind ik een beetje onzin hoor. Dan gaan die mensen dat toch gewoon om 19.30 halen? Lijkt me zo'n rompslomp voor de winkels die het verkopen...
Robian schreef: ma 12 okt 2020, 16:54 Ik merk echt ook een verschil per supermarkt.
De Lidl hier bijvoorbeeld, het aantal klanten die een mondkapje draagt is op 1 hand te tellen.
De karretjes worden niet schoongemaakt en iedereen kruipt langs iedereen.
Van 1.5 meter afstand hebben ze zeker niet gehoord.

Bij de Plus een heel ander verhaal. 85% draagt een mondkapje, karretjes worden schoongemaakt en er worden latex handschoenen en desinfectie voor de handen gratis aangeboden.
Mensen houden rekening met elkaar en proberen de 1.5 meter zoveel mogelijk aan te houden.
Hier andersom. Bij de Lidl worden de karretjes door personeel schoon gemaakt, heb je geen muntje meer nodig en redelijk wat mensen met mondkapje (afgelopen donderdag, bij mij in de rij iedereen, de rij ernaast, de helft). Bij de Plus moet je je karretje zelf schoon maken en heb je muntje nodig. Ook hier een deel van de klanten mondkapje en ander deel niet. Leeftijd maakt geen verschil, soms jongeren met mondkapje en ouwetjes, die niets op hebben
Door src_esther
Angstig? Nou, ik zie het niet. Wel zorgelijk als mensen geen afstand houden bijvoorbeeld. Oja, soms ook ronduit boos, maar angstig nee. En ik zie ook geen angst om mij heen.
Met mondneusmasker is prima te glimlachen en dat merken mensen prima op. Glimlachen doe je niet alleen met je mond, nouja okee, zolang je geen botox spuit dan toch.
Door MillyMol
Ik weet niet waar jij woont, maar als iedereen zo angstig en verdrietig was geweest als jij beweert dan hadden we nu niet in die tweede golf gezeten hè?
Ik zie vooral een “de regels gelden voor iedereen maar niet voor mij” mentaliteit.
Er zit bovendien een enorme contradictie in wat je zegt over ervoor kiezen om je aan de regels te houden en in dezelfde zin te schrijven dat je geen mondkapje draagt. Ik denk daarom veel eerder dat je het door jou “waargenomen” verdriet gebruikt als extra excuus om je niet aan de regels te hoeven houden.
Door Lizzy
Even een mini greepje uit de reacties op facebook op de roadmap (niet van vrienden he, gewoon, van wat onbekende Nederlanders, op elkaar volgend, niet eens geselecteerd). Jaaaa, de angst zit er goed in ::)

"Dat er banen verdwijnene inntereseert rutten geen reet hij heeft er weinig last van een ding snap ik echt niet te laag opgeleid maar gisteravond 19.00 persconferentie maar alles gaat in op woensdag avond 22.00 uur kan het virus echt klok kijken of zijn wij zo dom dat we alles geloven wat pinokio zecht".

"Wat ik ervan vind... Nou het verbaasd me dat jullie dit überhaupt vragen....
FUCKING DIKKE BULLSHIT!
Alles wordt gesloopt voor een fucking griepvirus.. deze maatregelen slaan nergens op... en gaan ook niet werken.
Mijn dochter is morgen jarig ze wordt 8 maanden naar uit gekeken hoe ga ik zorgen dat ze niet teleurgesteld is omdat er niemand mag komen.....
Ik werk in de horeca ! Nou bedankt he .... keihard gewerkt om al onze gasten netjes aan de maatregelen te laten houden de afgelopen tijd constant met registratie briefjes achter ze aan... wat een gedoe ..... en nu een mes in de rug !
Dit vind ik ervan ben klaar met deze poppenkast !"

"Het mantra van Joseph Goebbels was ook, ANGST, ANGST en nog eens ANGST zaaien."

"Ik doe niet mee"

"Te ziek voor woorden!!!!!! Dankjewel naar de makzame kudde schapen die alles van de media geloven. Dankzij jullie zitten we in een psychische oorlog met fema kampen etc."
Door Fenixjuh
Ik wil ook niet meer meedoen.... ::) :'(

Het is niet leuk om in paniek te moeten raken omdat je je dokter naar een spoedgeval moet sturen die in quarantaine wachten op een uitslag van de GGD (Nee, sorry, blijf maar even met uw gebroken heup in de badkamer liggen tot je uitslag hebt), het is niet meer leuk om de hele dag aan iedereen die een afspraak maakt te vragen of ze klachten hebben en in de praktijk een mondkapje ophebben, het is niet leuk om de hele dag door iedereen uitgescholden te worden, voornamelijk uit onmacht omdat wij niets 'kunnen' doen en patiënten toch echt thuis (in quarantaine) uit moeten zieken.... Het is niet meer leuk dat ik nu zo weinig mensen/vrienden/familie zie, het is niet meer leuk dat ik in maart mijn ouders voor het laatst geknuffeld heb en ik vind het ook helemaal niet leuk dat ik niet eens 'es een keer' iemand anders mee kan nemen naar controle van de verloskundige om baby te kijken.... :'( :'(

Maar ik kan helaas niet kiezen, ik MOET door met mijn werk, ondanks dat het nu aangepast is dat ik geen mensen meer mag zien, ik MOET naar de supermarkt voor boodschappen en ik MOET zorgen dat ik en anderen om mij heen zo gezond mogelijk blijven....

En 'het is maar een griepje', dat klopt. Je moet het thuis uitzieken, we kunnen je niet beter maken.... MAAR als het nodig is, hebben we wel een IC-bed voor je, hiervoor wordt alle overige zorg afgezegd. Normaal gaan mensen ook wel dood aan griep (mijn oma is op haar 95e doodgegaan aan een longontsteking, de antibiotica sloeg niet aan en toen zei ze 'stop er dan maar mee, het is wel goed zo, ik ben oud), maar nu raken mensen ruim een halfjaar invalide... We hebben het hier over vaak voorkomende klachten (longbloedingen, afsterven van longweefsel, ontstekingen in de vaten, bloeddruk-reacties doordat het virus op je hersenstam zit) die langdurig aanwezig kunnen blijven. Heeft iemand wel eens doorberekend wat dat voor gevolgen heeft op de economie? Dus belangrijk is echt om dat mondkapje te dragen, je wil niet dat minimale virusdeeltjes in je longen komen.... :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door