Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
eelke schreef: Ik heb nog wel zo'n droogmolen en doe er niks mee, dus ik zit te dubbel wat ik er mee moet.
Hij kan namelijk nergens in staan, want geen gat in de bestrating. Maar ik twijfel ook hoe vaak ik hem zou gebruiken als ie wel in de tuin kon staan.

Maar ja, nu hebben we 4 slaapkamers en dat is voor z'n tweeën best veel (ene slaapkamer droogt de was en op de andere 2 staan de vriezers  :biggrin2:)
In de zomer buiten drogen gaat zooooo snel! Als je e was uit de machine haalt, een nieuw wasje aanzet en de natte was ophangt, is de was eerder droog dan dat je machine klaar is :D Zo kun je makkelijk 4 machines was op 1 dag drogen! :biggrin2:

Ik heb het buiten drogen ook lang uitgesteld omdat ik geen zin had om de was van boven naar beneden te halen, op te hangen, af te halen en weer naar boven te brengen (ik woon hier nu 7 jaar, vanaf dat ik hier woon mocht ik de droogmolen van mam hier gebruiken, maar heb hem pas afgelopen zomer eindelijk uit het tuinhuis gehaald en mee naar huis genomen :-[ ) Maar jee wat was ik er blij mee zeg! Ik vind dat extra traplopen geen probleem (meer...beetje extra beweging is niet slecht voor me, heb genoeg vetjes om te verbranden)
Maar ik vind het ook heerlijk als de was in het trappengat hangt...heerlijk! De lucht/geur van de schone was komt dan tot in de woonkamer. Genieten hoor!
Door Kaela
eelke schreef: Ben er ook blij mee, ondanks dattie onhandig is.  :)
Wij hebben ook zo'n grote, maar die doet er geen half uur over om op te warmen. Als ik heb aanzet voor 2 afbakbroodjes voel ik me wel wat verspillerig, maar ik laat me er toch niet door tegenhouden  :biggrin2:
Door Kaio
Geen idee  :-[ zou ik moeten nazoeken, wel altijd ong. hetzelfde. Maar denk dat we vrij hoog zitten met electra, we koken nog op zo'n jaren 70 electrisch kookpitje, hebben een los electrisch oventje, die niet meer de temp haalt wat ie aangeeft als je het mij vraagt, en een amerikaanse koelkast en een hoop vriezers. Dan nog digibox die altijd standby staat, want als je hem uitzet neemt ie ook niet op he.
Verwarming die staat meestal niet hoog, max 18, maar meestal 16-17. Maar het is wel vrijstaand en niet bijzonder geisoleerd.
En water, ik vind douchen echt wel ontspanned dus ja dat is ook niet in 5 min gebeurd meestal.
Door NL_Annemieke
Kaela schreef: Wij hebben ook zo'n grote, maar die doet er geen half uur over om op te warmen. Als ik heb aanzet voor 2 afbakbroodjes voel ik me wel wat verspillerig, maar ik laat me er toch niet door tegenhouden  :biggrin2:
Ik heb een fornuis met twee ovens (Falcon Classic 110), één conventionele en één hete lucht; de hete lucht hoeft amper voorverwarmd te worden en doet 't fantastisch met snelle(re) bak- en braadhappen, de conventionele oven moet worden voorverwarmd voor het beste resultaat en is weer beter in het slow-cooken (sudderen van oa draadjesvlees op 120 graden C) en het bakken van koekjes. Ik gebruik allebei de ovens regelmatig, maar we vallen nog steeds binnen het gemiddelde stroomverbruik voor 'n gezin van vier.

De grill gebruik ik niet zo vaak en hoeft niet voorverwarmd te worden en brand maximaal 20 minuten.

Afbakbroodjes kunnen in beide ovens, alleen in de hete lucht worden ze nat gemaakt.
Door El_Kato
Jaarnota bij Greenchoice opgevraagd en gisteren via e-mail ontvangen maar heb een nota over 31-12-2012 tot 1-2-2013 ontvangen  :-X Op basis hiervan is ook besloten dat we een nieuw maandbedrag moeten betalen welke een euri hoger ligt als wat ik nu betaal!

In februari is de meter vervangen ivm de zonnepanelen denk dat het daar mee te maken heeft maar begrijp niet helemaal waarom ik niet automatisch een jaarnota krijg van een heel jaar ipv dat ik erom moet vragen en dan nog maar een gedeelte krijg.... Ga zo maar weer eens bellen met ze  :(

Voor nu niet blij met Greenchoice...... ze gaan slecht om met bestaande klanten, krijg niet de scherpe tarieven waar ze nieuwe klanten mee lokken en vind het ook raar dat ik moet zeuren en bedelen om een jaarafrekening!

Las in een ander topic al om dan het ene jaar bij de een en het andere jaar weer naar Greenchoice te gaan, het groene spreekt me nl wel aan. Ga daar eens naar kijken. Nadeel is wel dat je dan ook niet van Wind op land gebruik kunt maken (constructie van aandelen in een windmolen waarvan je dan stroom krijgt). Dat hebben we nog niet maar overwegen we wel  :-\
Door El_Kato
Net gebeld, de meterstanden doorgegeven en als het goed is krijgen we nu een nieuwe jaarnota  :)

Ben  benieuwd volgens mij zitten we rond de 2900 aan energie daar gaat de opbrengst van de zonnepanelen nog vanaf. Een gedeelte is daar geloof ik al vanaf en dan het restant nog. Valt me niet tegen maar had minder verwacht. Gas heb ik nog geen duidelijk beeld van zou ook minder moeten zijn als vorig jaar en we willen dit jaar de cv ketel vervangen dus daar zit ook nog wat besparing.
Door - pien -
Na jaaaren Nuonklant te zijn geweest ben ik ruim een jaar geleden overgestapt naar de NEM, en gister kreeg ik een brief in de bus van Nuon of ik weer klant wil worden met 50% korting op de energieprijs (met uitzondering van de heffingen dan)...
De prijs wordt vastgezet voor een jaar dan...pompiedom...daar wil ik best es over nadenken.
Leuk dat Nuon dat uit zichzelf doet  :)
Door *Dorothea*
pienke schreef: Na jaaaren Nuonklant te zijn geweest ben ik ruim een jaar geleden overgestapt naar de NEM, en gister kreeg ik een brief in de bus van Nuon of ik weer klant wil worden met 50% korting op de energieprijs (met uitzondering van de heffingen dan)...
De prijs wordt vastgezet voor een jaar dan...pompiedom...daar wil ik best es over nadenken.
Leuk dat Nuon dat uit zichzelf doet  :)
Ja dat aanbod heb ik ook gehad vorig jaar, dus weer teruggegaan naar de Nuon, moest ik dit jaar ineens 246 euro bijbetalen.
Ik weet het niet met al die lokkertjes, volgens mij word je genaaid waar je bijstaat.  :-\
Door TMG1961
Ik zit al zolang als ik op mezelf woon bij Essent. Ik bel iedere keer 2-3 maanden voor aflopen contract en vraag gewoon wat ze me kunnen aanbieden. Tot nu toe heb ik telkens een aanbod gekregen dat beter was dan wat ik had. Ben tevreden dus blijf gewoon bij Essent.

Merk wel op dat er voor nieuwe klanten meer gedaan wordt dan voor klanten die al 35 jaar klant zijn zoals in mijn geval.
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Ik heb zulke baggerslechte ervaring met Nuon, ik ga nooit meer terug!
Nou ja dat had ik dus ook na 2 keer afgesloten te zijn geweest omdat de vorige huurder z'n rekeningen niet had betaald. Maar ja 50% korting klonk wel heel goed dus toch weer teruggegaan. Ga nu toch maar weer eens kijken voor een andere leverancier.
Door Kaio
Poeh.. :whistle:
Gas 2064
Elec 4755
Gas is vrij hoog ondanks dat we amper stoken, en verder niks met gas doen! Vrijstaand, mager geisoleerd, bovenverdieping geen verwarming en woonkamer vochtig huis.
Electra tja, prehistorisch electrisch pitje, losse oven, vaatwasser, droger en niet te vergeten 4 vriezers in de garage alleen voor de honden.

Ik geloof wel dat we in de categorie grootverbuikers vallen.....
Door EliScooby
Kaio schreef: Poeh.. :whistle:
Gas 2064
Elec 4755
Gas is vrij hoog ondanks dat we amper stoken, en verder niks met gas doen! Vrijstaand, mager geisoleerd, bovenverdieping geen verwarming en woonkamer vochtig huis.
Electra tja, prehistorisch electrisch pitje, losse oven, vaatwasser, droger en niet te vergeten 4 vriezers in de garage alleen voor de honden.

Ik geloof wel dat we in de categorie grootverbuikers vallen.....
Grootverbruik is volgens mij vanaf 10.000KWh.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door