Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

pike schreef: Ik zie hier toch echt geen borstflap  :-\
http://t.zooplus.nl/shop/honden/hondenk ... njas/65238

ik kan op de foto's wel zien dat er iets bij de achterpoten zit. Als ik de reviews lees zie ik ook regelmatig voorbijkomen dat hij scheef zakt.
Hey die hebben wij. Bij Oscar zakt hij niet scheef, blijft keurig zitten. Hij draagt hem zelden of nooit, maar voor na een narcose, of als hij ziek is, dan vind ik het wel fijn om iets in huis te hebben.

ik kan op de foto's wel zien dat er iets bij de achterpoten zit. Als ik de reviews lees zie ik ook regelmatig voorbijkomen dat hij scheef zakt.
Maar die heb ik dan ook niet, ik heb deze.  http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... 60714  met borstflap dus.  ;)
keetje schreef: Maar die heb ik dan ook niet, ik heb deze.  http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... 60714  met borstflap dus.  ;)
Okay.... maar die "bont"kraag, raakt die niet doorweekt dan??
Kaela schreef: Hey die hebben wij. Bij Oscar zakt hij niet scheef, blijft keurig zitten. Hij draagt hem zelden of nooit, maar voor na een narcose, of als hij ziek is, dan vind ik het wel fijn om iets in huis te hebben.
En gebruik je hem dan alleen in huis?
C@rine schreef: Kijk ook eens op de website bij Witjes verzendhuis.
Die hebben ook altijd van alles en nu opruiming!
Bedankt voor de tip, aan hun had ik nog niet gedacht. Ze hebben inderdaad ook een heleboel jasjes. Slechts bij eentje staat dat hij waterdicht is.
Nee buiten. Als ie ziek is of narcose heeft gehad wil ik niet dat ie in de regen loopt. En zo heel af en toe af het echt hard regent en ik in een erg weekhartige staat ben, krijgt ie hem ook aan als ie verder gewoon gezond is. Blijft prima zitten en hij piest met zijn poot omhoog, dus daar zo het heel scheef van kunnen gaan zitten.
Door Lil
De jassen van Boris blijven prima zitten als hij zijn poot (slechts 1) optilt. Zowel de ilumne neon lite als de ijsbar reflectiv (die is er nog steeds! Staat apart, maar zie hem nog.Wel niet meer in elke maat).
Kaela schreef: Nee buiten. Als ie ziek is of narcose heeft gehad wil ik niet dat ie in de regen loopt. En zo heel af en toe af het echt hard regent en ik in een erg weekhartige staat ben, krijgt ie hem ook aan als ie verder gewoon gezond is. Blijft prima zitten en hij piest met zijn poot omhoog, dus daar zo het heel scheef van kunnen gaan zitten.
;D
Lil schreef: De jassen van Boris blijven prima zitten als hij zijn poot (slechts 1) optilt. Zowel de ilumne neon lite als de ijsbar reflectiv (die is er nog steeds! Staat apart, maar zie hem nog.Wel niet meer in elke maat).
Klopt, inmiddels heb ik die ook gevonden!

En zo langzamerhand zie ik door de bomen de jas niet meer  :biggrin2:

De dog on track vind ik duur maar super uitzien, maar ik ben een beetje afgehaakt op de gebruiksaanwijzing. Eerst langzaam laten wennen, dan langere tijd blijven gebruiken, dat zie ik met een jas die puur voor de koude regen bedoeld is niet zitten, want het regent nou eenmaal niet altijd. Vanmiddag bijvoorbeeld lekker weer en hij loopt vrolijk buiten nu en heeft niks nodig. En ik ga niets aandoen als het niet noodzakelijk is. Daarnaast wil ik niets hebben wat invloed heeft op wat er binnen in zijn lijf gebeurt, dat zou wel eens helemaal verkeerd uit kunnen pakken. Dus toch maar afgekeurd.

Vanavond ga ik alles nog eens goed bekijken en hopelijk kan ik een keuze maken  ::)
Iedereen bedankt voor alle tips!  O0
Door Ruisje

Wat is die flap, band of hoe je het ook noemen wil die voorlangs zijn borst loopt dan ??? Maar bij het andere jasje (met de bontkraag) zie ik ook iets onderlangs over de borst zitten. ;)

Bij Lily en Sergi (en voorheen Buzzer) zit ie ook niet scheef - alleen als Sergi een sprintje aan de uitrollijn door de struiken trekt...

pike schreef: Klopt, inmiddels heb ik die ook gevonden!

En zo langzamerhand zie ik door de bomen de jas niet meer  :biggrin2:

De dog on track vind ik duur maar super uitzien, maar ik ben een beetje afgehaakt op de gebruiksaanwijzing. Eerst langzaam laten wennen, dan langere tijd blijven gebruiken, dat zie ik met een jas die puur voor de koude regen bedoeld is niet zitten, want het regent nou eenmaal niet altijd. Vanmiddag bijvoorbeeld lekker weer en hij loopt vrolijk buiten nu en heeft niks nodig. En ik ga niets aandoen als het niet noodzakelijk is. Daarnaast wil ik niets hebben wat invloed heeft op wat er binnen in zijn lijf gebeurt, dat zou wel eens helemaal verkeerd uit kunnen pakken. Dus toch maar afgekeurd.

Vanavond ga ik alles nog eens goed bekijken en hopelijk kan ik een keuze maken  ::)
Iedereen bedankt voor alle tips!  O0
Langzaam laten wennen hebben wij ook nooit gedaan. Het regende hard, dus "hups jongens, kijk eens een regenjas, ff blijven staan..." en ze liepen er geen stap anders in dan zonder jasje. ;)

Succes met uitzoeken en tzt een foto van Duc met jas zou een leuke afsluiter hier zijn. :biggrin2:
Ruisje schreef: Wat is die flap, band of hoe je het ook noemen wil die voorlangs zijn borst loopt dan ??? Maar bij het andere jasje (met de bontkraag) zie ik ook iets onderlangs over de borst zitten. ;)
borstflap is die flap  ::) die vanaf de voorkant, de borst dus, tussen de voorbenen doorloopt en onder de buik vast zit aan de borstband, en deze loopt dus van de ene kant van de jas onder de buik door naar de andere kant, net als een singel bij het paard als je dat iets zegt.
De "bontkraagjas" heeft inderdaad zo' n borstflap, het jasje uit de andere link (de t-coat orleans  :biggrin2:) niet.
De bontkraagjas is echter weer hoog uitgesneden bij de voorbenen, dat is jammer.

Bij Lily en Sergi (en voorheen Buzzer) zit ie ook niet scheef - alleen als Sergi een sprintje aan de uitrollijn door de struiken trekt...

Langzaam laten wennen hebben wij ook nooit gedaan. Het regende hard, dus "hups jongens, kijk eens een regenjas, ff blijven staan..." en ze liepen er geen stap anders in dan zonder jasje. ;)
en dat was een dog on track??? in de gebruiksaanwijzing staat dat ze zwellingen kunnen krijgen en dat je ze ook niet mag gebruiken bij zwangere teefjes. Nou, dan hoef ik niet meer zo nodig  :-X

Succes met uitzoeken en tzt een foto van Duc met jas zou een leuke afsluiter hier zijn. :biggrin2:
Ik heb inmiddels zo veel aardige jasjes voorbijzienkomen (op de foto dan wel te verstaan  ::)) voor niet zo veel geld dat ik waarschijnlijk eerst daar maar eens iets van uit ga zoeken, in het algemeen is men hier toch ook heel tevreden over de goedkopere jasjes.
Wordt vervolgd!
pike schreef: borstflap is die flap  ::) die vanaf de voorkant, de borst dus, tussen de voorbenen doorloopt en onder de buik vast zit aan de borstband, en deze loopt dus van de ene kant van de jas onder de buik door naar de andere kant, net als een singel bij het paard als je dat iets zegt.
De "bontkraagjas" heeft inderdaad zo' n borstflap, het jasje uit de andere link (de t-coat orleans  :biggrin2:) niet.
De bontkraagjas is echter weer hoog uitgesneden bij de voorbenen, dat is jammer.
en dat was een dog on track??? in de gebruiksaanwijzing staat dat ze zwellingen kunnen krijgen en dat je ze ook niet mag gebruiken bij zwangere teefjes. Nou, dan hoef ik niet meer zo nodig  :-X

Ik heb inmiddels zo veel aardige jasjes voorbijzienkomen (op de foto dan wel te verstaan  ::)) voor niet zo veel geld dat ik waarschijnlijk eerst daar maar eens iets van uit ga zoeken, in het algemeen is men hier toch ook heel tevreden over de goedkopere jasjes.
Wordt vervolgd!
Nee, wij hebben die zwarte zooplus jasjes. Daar liepen ze zo in weg, alsof ze al jaaaaaaren jassen droegen. ;) En zwellingen van een regenjasje? Dat lijkt dan wel een dwangbuis...
Ruisje schreef: Nee, wij hebben die zwarte zooplus jasjes. Daar liepen ze zo in weg, alsof ze al jaaaaaaren jassen droegen. ;) En zwellingen van een regenjasje? Dat lijkt dan wel een dwangbuis...
Dit had dus specifiek betrekking op de dog/back on track jas. Het heeft te maken met de speciale stof waarmee ze gevoerd zijn, die bevatten een keramisch materiaal. 
Laatst gewijzigd door pike op di 26 aug 2014, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Back on track...hier alleen goeie ervaringen mee. Voor mijn hond met rugproblemen werkt het prima.

En van de mensen die voor zichzelf de kniebeschermers o.d. van dit merk gebruiken hoor ik ook alleen maar goeie dingen. Ben erover aan het denken voor mezelf de nekbeschermer te bestellen, vanwege de pijn in mijn nek door artrose.

Dus nee, dat is beslist geen dwangbuis  ;)
Zo. Ik had toch besloten om te beginnen met de twee jasjes die ik in eerste instantie had uitgezocht (beginpost). Deze pasten helaas geen van beide. Ik had de afmetingen van zijn koeljas als referentie voor de maat genomen maar dat pakte toch niet goed uit.
De Freedom Dog Rug Extra (wat dikker gevoerd dan de Lightversie) was te veel jas voor te weinig hond  ::) Wel een mooie, degelijk uitziende jas, zonder meer. Een maatje kleiner zou ook nooit gaan lukken, want de borstflap tussen de voorbenen door was veels en veels te breed voor het smalle beestje wat ik heb. Dat is dus het lastige van een redelijk hoge hond die maar heel smalletjes gebouwd is. De elastiekjes voor de achterbenen vind ik overigens niks, die zou ik nooit gebruiken, lijkt me niet prettig zitten en zijn misschien ook een beetje gevaarlijk.
Ook retour gaat een groene Rambo dog rug, ondanks een negatieve ervaring hier vermeld toch maar besteld. Ik bedacht mij dat mijn ervaring (met mijn eigen outdoorjassen) is dat waterdichtheid langer gewaarborgd blijft bij geen tot zeer spaarzaam onderhoud dan bij regelmatig onderhoud. De Rambo is ook een mooie jas, stond hem ook heel goed, was beter passend bij zijn smalle bouw, maar wel een stuk te kort op de rug naar mijn zin. Dus die gaan we een maatje groter proberen.
Morgen nieuwe kansen  :)
pike schreef: Zo. Ik had toch besloten om te beginnen met de twee jasjes die ik in eerste instantie had uitgezocht (beginpost). Deze pasten helaas geen van beide. Ik had de afmetingen van zijn koeljas als referentie voor de maat genomen maar dat pakte toch niet goed uit.
De Freedom Dog Rug Extra (wat dikker gevoerd dan de Lightversie) was te veel jas voor te weinig hond  ::) Wel een mooie, degelijk uitziende jas, zonder meer. Een maatje kleiner zou ook nooit gaan lukken, want de borstflap tussen de voorbenen door was veels en veels te breed voor het smalle beestje wat ik heb. Dat is dus het lastige van een redelijk hoge hond die maar heel smalletjes gebouwd is. De elastiekjes voor de achterbenen vind ik overigens niks, die zou ik nooit gebruiken, lijkt me niet prettig zitten en zijn misschien ook een beetje gevaarlijk.
Ook retour gaat een groene Rambo dog rug, ondanks een negatieve ervaring hier vermeld toch maar besteld. Ik bedacht mij dat mijn ervaring (met mijn eigen outdoorjassen) is dat waterdichtheid langer gewaarborgd blijft bij geen tot zeer spaarzaam onderhoud dan bij regelmatig onderhoud. De Rambo is ook een mooie jas, stond hem ook heel goed, was beter passend bij zijn smalle bouw, maar wel een stuk te kort op de rug naar mijn zin. Dus die gaan we een maatje groter proberen.
Morgen nieuwe kansen  :)
Jammer, maar weten we dat ook weer! Ik vind het ook mooie jasjes, maar ook Sergi gaat dat dan niet passen, die is ook te slank gebouwd. Dus ik ga weer voor eenzelfde zwart jasje van zooplus, daarvan weet ik dat ie past -- en niks tussen de voorpoten door, maar dat maakt niet uit. Die elastieken om de achterpoten vallen reuze mee hoor. ;) Zit helemaal niet strak en irriteert niet, het lijkt me beter zitten dan zo'n lus rond de staart die ik ook wel zie.

Succes morgen! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door