Als er een kitten komt (of 2) zullen het zowiso dames zijn.
Heb niet zo'n leuke ervaring met de heren...
En mijn ma heeft met onzen Bandit ook geen geluk op dat vlak :s
Die sproeien de ganse boel onder en dat STINKT verschrikkelijk!
Geen van mijn Dames was echt een vuile poes in die zin van naast de bak plassen of zo.
Dit is Bandit, straatkat eerste klas, maar vind hem prachtig ondanks dat het een vuilbakkenras is (mama is korthaar mini poes, vermoedelijke papa is een grote dikke langhaarkater)
Mede door hem heb ik wel een voorliefde voor de langhaartjes al heb ik tot nu toe altijd kortharen gehad.
De huiskamerversie
De tuinversie
Als meneer thuis komt van zijn wandeling
Verder voor de fokkers nog even een domme vraag...
Wij zijn in BE (Sint Hubertus) voor de honden verplicht om letters te volgen voor de stamboomnamen. Dit jaar is het de N, volgend jaar dus de O, ongeacht hoeveel nesten je doet op een jaar (zo kan je in BE dus 2 N nesten doen.
In NL volgen de hondenfokkers meestal gewoon het alfabet en kan je daar aan zien hoeveel nesten ze gehad hebben in de kennel.
Fokker van Landi bvb heeft dit jaar het L nest en het M nest.
Maar hoe zit dat met de poezen?
Ik ben nu op de link aan het kijken van die noorse boskatten die hier wat eerder staat. Ik zie er precies geen lijn in? Ze volgen allesinds geen letter per nest?
Ook nog een vraag. Ik merk dat veel fokkers (verschillende landen) echt wel veel poezen hebben (hoe kunnen die dat bolwerken om +20 katten te verzorgen en daarnaast te gaan werken????) en bijgevolg ook veel nesten...
Hoe zie je in godsnaam dat je een goede fokker hebt en geen broodfokker?
Bij de honden ben ik bvb niet geneigd om te kopen bij fokkers die meer dan 2 - 3 nesten per jaar doen, maar als ik het zo bekijk merk ik dat veel cattery's vlot 4 nesten per jaar doen of meer en vaak ook kort op elkaar.
jullie merken het dus wel, op vlak van katten met stamboom ben ik een groentje :p
Maar ik wil absoluut niet over 1 nacht ijs gaan.
En ik heb voor mezelf zowiso al besloten dat er voor volgend jaar geen poes komt :s (Eerst de tuin verder in orde maken, vijver, kennels van de honden, kattenren...)
Ten vroegste volgende zomer zal ik terug kunnen genieten van poezenknuffels (*slik* dat word echt een gemis).
Verder wil ik me ook eerst de tijd geven om alles van Jane te verwerken en me verder in te lezen over alles wat met poezen te maken heeft.
Ik denk dan aan testen ivm PKD - HCM - PRA - Patella... Dat was allemaal ver van men bed show, verder dan HD - ED - SD gaat het bij de Rottweiler niet (officieel moet zelfs enkel HD)
Maar wat ik ook interessant vind en voor mij ook nieuw is: kleuren... Bij de Rottweiler is het simpel he: black en tan, al wat daar van afwijkt is een kleurfout. Maar bij poezen heb je echt wel een massa aan mogelijkheden...
Wat ik wel al wil doen is iedereen bedanken voor de info die ik al mocht ontvangen!
Ik heb echt al heel wat dingen bijgeleerd.
(En jullie hebben een goede invloed op men ventje :p, hij is momenteel nog gekker dan ik in het opzoeken van info denk ik

)