Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
Ik echt never nooit iets met hakken. Nooit gedaan ook. Dan maar niet vrouwelijk elegant.
Ik heb hele brede voeten en slechte knieen,dus in de zomer Wolky sandalen en in de winter Ecco of Meindl en that's it.
Door **Jolanda**
Ik vind de pasvorm heel belangrijk, ben ik achter gekomen.
Een jaar of 5 geleden had mijn vriend leuke laarzen, met een hakje, voor mij gevonden. Ondanks dat het echt geen hoge hakken waren kon ik er niet goed op lopen. Ik liep alsof ik platvoeten had.
Daarna laarsjes gekocht met een iets hogere hak, nou die zaten echt heeeeerlijk!

Vorig jaar voor de zomer een pump gekocht, ook met een niet te hoge hak, maar voor mijn doen is het hoog haha.
Ik heb ze misschien 2 of 3 keer aangehad buitenshuis, want er op lopen kan ik ook niet fatsoenlijk. Of ze glippen van mijn hak af of ze doen te veel pijn.
Heel eerlijk: ik heb ze veel vaker aangehad, boven voor de spiegel: Huhmmm jup, dat staat heel leuk....maar ik kan niet op de schoenen lopen...andere schoenen zoeken.

Met brede en doorgezakte voeten kom ik langzaam bij het punt dat ik begin te accepteren dat pumps niet voor mij zijn weg gelegd.
Wel heb ik gemerkt dat dichte schoenen met een hakje veel makkelijker lopen zijn dan open pumps haha.
Door Mowgli
Niet...

Ik droeg ook altijd mijn kisten (leees: Dr. Martens schoenen) met een paar dikke zwarte sokken bij mijn jurken en rokken. Maar tegewoordig draag ik zelden nog  een jurk. Als ik dan eens een jurk draag heb ik voor de zomer een paar lakballerina's met tijgerprint (van Dr. Martens  :biggrin2: ). Voor de bruiloft van mijn zus heb ik rode lakballerina's met puntige neuzen met een bandje over de voet gekocht, deze zijn ook meer voor de zomer, tenzij ik in de winter in "gala" ga en mijn swing dress of een van mijn andere jurken met petticoat aantrek.

Ik kan en mag (helaas) niet  op hoge hakken lopen (bovendien ziet het er nogal knullig uit omdat ik een cm. of 10 langer ben dan mijn Schatzi  :biggrin2: daarom ook geen hakken), dus ik moet altijd op zoek naar een alternatief.
In de winter draag ik de bekende 1B60 laars van Dr. Martens:

Afbeelding
Door smulpaap
Geen jurken , geen rokken , geen pumps
Ik hou van opschieten en doorlopen met grote passen
Dus hier zijn het wandelschoenen , Teva sandalen , en Ecco laarzen , wat slippers en afgetrapte pantoffels en een paar boerenklompen bij de deur
Door Lil
Op mijn 18e had ik 2 permanente braces na zo'n 7 scheuringen van de enkelbanden (2x links de rest rechts en nu mis ik rechts opeens een enkelband na het laatste ongeval 5 jaar terug en voor de afwisseling ook al eens de achillespees gescheurd gehad), nu gelukkig geen stomme dingen meer om. Was dus al heel jong van het mode beeld af. Kan ook geen balerina's of zo want dat biedt geen steun. Maar toch altijd passende schoenen bij jurkjes. Meestal lage zomer schoentjes van de betere merken en s winters laarsjes.
Door Kaio
Deze sandalen heb ik en loop ik overigens prima op:
Afbeelding
Maar dus zogauw ze dicht zijn gaat het fout, kwestie van eelt dus vrees ik.
Maar met deze heb ik dan dus al problemen:
Afbeelding
En dan heb ik deze en deze zijn hoger maar zitten beter als degene hierboven
Afbeelding
Dus ik ga toch maar oefenen en eelt kweken
Mowgli schreef: Afbeelding
Dat zijn ook schoenen die ik graag draag, ik heb ook dergelijke veterlaarzen, geweldig als die echt versleten zijn moet ik nieuwe zwarte veterlaarzen

En dit model heb ik ook maar dan in blauw, en hier kan ik dus gewoon op lopen
Afbeelding

Vandaar dat ik denk ik mot toch ook pumps aankunnen  :biggrin2:
Door Lil
Joh ik ken niemand die fijn op pumps kan lopen. Zie alle dames met blote voeten achter hun bureau zitten en alleen als ze moeten lopen doen ze voor die 5 passen pumps aan.

Als je problemen met eelt hebt: ga eens langs een pedicure dat wilt heel veel schelen.
Door eelke
Ik zou ze ook graag dragen! Heb ook wel wat laarsjes met hak, maar verder eigenlijk niks. Nooit op leren lopen, met mijn 1.83 wordt ik dan helemaal zo'n reus...
Door Kaio
Lil schreef: Joh ik ken niemand die fijn op pumps kan lopen. Zie alle dames met blote voeten achter hun bureau zitten en alleen als ze moeten lopen doen ze voor die 5 passen pumps aan.

Als je problemen met eelt hebt: ga eens langs een pedicure dat wilt heel veel schelen.
Ik heb helemaal geen eelt  :biggrin2: alleen tere huid  ;)
Achter het buro kan toch ook voor het zweet zijn?
Door Kaio
eelke schreef: Ik zou ze ook graag dragen! Heb ook wel wat laarsjes met hak, maar verder eigenlijk niks. Nooit op leren lopen, met mijn 1.83 wordt ik dan helemaal zo'n reus...
Hihi ik kan het wel gebruiken met mijn 1,60m  :biggrin2:
Door Lil
Kaio schreef: Ik heb helemaal geen eelt  :biggrin2: alleen tere huid  ;)
Achter het buro kan toch ook voor het zweet zijn?
ja,ja. Dat is volgens de meest toch echt omdat ze niet lekker zitten.

Oooo, je moet dus gewoon eelt gaan kweken  :P ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik ken het probleem, heel vervelend om van alles blaren te krijgen.
Door Charlie Angel
-Saskia- schreef: :biggrin2: ik ben geboren op hakken.
Dat vind ik wel heel zielig voor je moeder. :'( :'(

:biggrin2: :biggrin2:
Kaela schreef: Ik zal wel gek wezen, maar steunzolen nodig hebben en dan zulke hakken gaan  dragen? Ik niet snappen.

Ik draag geen hakken, op zeldzame gelegenheden na. Ik kan er niet op lopen en ik vind het de pijn en moeite niet waard. Er zijn meer dan genoeg platte schoenen die leuk staan onder rokjes ed. Op mijn werk worden veel hakken gedragen. Een enkeling loopt er mooi op, de meesten strompelen wat rond. En dat vind ik dan dus weer een beetje raar.
Tja, ik heb ook veel lichamelijke gebreken, er komen nu ook compleet aangepaste schoenen aan. Maar als ik weg ga vind ik het toch ook wel erg leuk om er wat vrouwelijk (voor zover dat bij me kan) uit te zien en dus gewoon leuke schoenen aan te hebben. Ok, de hele hoge hakken (wel brede) zal ik niet meer doen, maar een hakje zit er toch altijd wel onder.

Ik moet wel lachen om jou Mowgli, hier is mijn lief ook een stukje kleiner dan ik, of zoals we hier zeggen; ik ben een stukje hoger dan hij. :biggrin2:
De eerste opmerking die we kregen van mijn schoonzus (vrouw van mijn broer); nou stom dat je hakken aanhebt hoor, je moet voortaan maar platte schoenen aan doen. ::)
Door eelke
Kaio schreef: Hihi ik kan het wel gebruiken met mijn 1,60m  :biggrin2:
Je mag wel een paar cm van mij hoor  ;D
Maxi's 3-tal schreef: Dat vind ik wel heel zielig voor je moeder. :'( :'(

;D
Door Pluto
-Saskia- schreef: :biggrin2: ik ben geboren op hakken.
Goh, verrassend!
:biggrin2:

Hier woont er ook 1 die op een flatje / ballerina om de 3 meter op d'r giechel klapt maar met een PP van 10cm de avondvierdaagse wegtikt alsof het niets is.
In een volle sprint rechtuit win ik het net van d'r maar ook dat scheelt weinig.
:P
Door Aprilsnow
Met 1.54 wil ik toch ook wel graag wat kunstmatige lengte creëëren. Tel daar maatje 36, brede voeten en dikke kuiten bij op en zowel voor pumps, sandalen, laarzen is het iedere keer weer een uitdaging om iets passends te vinden. Zelfs platte schoenen is een drama.

Laarzen: schacht gaat niet dicht want mijn kuiten beginnen ongeveer waar bij een normaal persoon nog een stuk enkel zit.
Pumps: smal van voren, kan ik mijn tenen dubbelvouwen
Balerina's of flatjes: happen in mijn hiel, gevolg blaren
Sandalen: damesmodel, daar past de voorzijde van de voet niet in. Reef herenmodel is te doen.
Wandelschoenen: bergmodel mag achter niet te hoog zijn dan drukken mijn kuiten erop, voorzijde moet breed genoeg zijn anders passen mijn tenen er in de breedte niet in.

En dan ook nog steeds blarenlopen hoor.
Maar de schoenen met hak die ik heb daar kan ik wel goed op lopen. Hak kan me niet hoog genoeg zijn, alleen ben ik blij als ik na een avondje stappen met mijn voetjes omhoog kan  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door