Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: Miele ligt beetje boven budget ben ik wel achter.Hier een zo goed als nieuwe tweedehandse miele voor 250 euro
Zag wel warmtepompdroger van Siemens in aanbieding bij mediamarkt voor 599 euro, dat is overwegen waard.
sella schreef: Ik zou hem open schroeven, uitzuigen en kijken of hij het weer doet. Zo hebben wij jaren met oude drogers ze aan de gang gehouden.Gedeelte rond stof filter en warmtewisselaar had ik inderdaad al uitgezogen ;-)
Nu heb ik al jaren een miele.
dinky89 schreef: Van de webshop waar ik huidige droger heb gekocht hoef ik niets te verwachten, die zeggen simpelweg dat hij ouder is dan 2 jaar en dus buiten garantie valt en fijne dag verder (ja, 2,5 jaar oud gekocht in december 2011Belachelijk!). De droger daarvoor had ik daar ook weg en toen die na iets meer dan 3 jaar stuk was was dat toch wel erg snel en kreeg ik korting op volgende (huidige) droger. Service is daar dus wel heel hard achteruit gegaan ???
dinky89 schreef: Nu zegt vl dat ik monteur complete rekening op moet laten maken (dus niet de coulance regeling maar volledige rekening) en die dan op moet sturen naar webwinkel. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken en ben ergens bang dan duurder uit te zijn......Hoe heb je het uiteindelijk geregeld? Coulnace- regeling of bovenstaande?
Iemand een idee wat wijsheid is?
Ruby/Billy schreef: Hier een bosch warmtepomp droger, heb hem nu een half jaar, gebruikt minder stroom en geeft minder warmte af in huis.Hoe bevalt dat? Welk typje of nummer heb je?
dinky89 schreef: Gister toen ik de laatste partij handdoeken uit de wasmachine in de droger wilde stoppen ging hij niet meer aan. Ik vrees dus dat mijn droger is overleden :-(Ik heb een Miele condens droger en daar ben ik heel tevreden over. Hij staat hier in de zeer kleine bijkeuken/washok boven op de wasmachine. In het kader van bezuinigingen gebruik ik hem niet of nauwelijks meer. Als je er belang bij hebt dan is hij over te nemen.
Ook nu gaat hij nog altijd niet aan, er gaat geen enkel lampje branden.
Bij mijn vorige droger bleek de printplaat stuk te zijn gegaan en reparatie zou toen 200 euro gaan kosten. Omdat ik bij deze ook zoiets verwacht (waarom zou hij anders compleet geen reactie meer geven?) ben ik op zoek naar een nieuwe droger.
Ik heb nu de Beko condensdroger DC1169, gekocht december 2011.
Onze vorige droger heeft het net iets meer dan 3 jaar gedaan (viel het binnen de 3 jaar, dan was reparatie met garantie nog mogelijk maar was net een maand ouder).
Drogers lijken het dus niet lang te doen bij ons helaas.
Plaats van de droger is noodgedwongen qua ruimte in de badkamer, bovenop de wasmachine.
Gebruik is gemiddeld 3 keer per week (handdoeken, beddengoed).
Hebben jullie nog tips voor een droger of misschien bepaalde punten waar ik op zou moeten letten?