Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Ik heb de allergoedkoopste. Een Arco ofzoiets. Ik heb em al een jaartje of 10. Hij staat niet zo heel vaal aan. Ik denk gemiddeld 1x per week.
Door Hope
dinky89 schreef: Miele ligt beetje boven budget ben ik wel achter.
Zag wel warmtepompdroger van Siemens in aanbieding bij mediamarkt voor 599 euro, dat is overwegen waard.
Hier een zo goed als nieuwe tweedehandse miele voor 250 euro
:D
Door dinky89
sella schreef: Ik zou hem open schroeven, uitzuigen en kijken of hij het weer doet. Zo hebben wij jaren met oude drogers ze aan de gang gehouden.
Nu heb ik al jaren een miele.
Gedeelte rond stof filter en warmtewisselaar had ik inderdaad al uitgezogen ;-)

Contact opgenomen met de invoerder (dus de schakel voor de webshop) over resetknop. Nou mevrouw, dan moet u de start/pauze knop 3 seconden ingedrukt houden.
Gedaan maar gebeurt niets (zoals eigenlijk verwacht, er branden helemaal geen lampjes, geen foutmeldingen en niet de gewone als je hem aan drukt. Waarom zou resetten door middel van zo'n gewoon knopje dan wel werken).
Dat dus terug gekoppeld en vrijwel gelijk reactie dat ze monteur kunnen sturen. Bij mijn vorige droger was printplaat stuk en vervanging zou 200 euro kosten dus toen voor nieuwe droger gegaan van 225 euro.
In dit geval is het aanbod dat de voorrijkosten voor mijn rekening komen (68 euro) en de reparatiekosten voor de invoerder en 3 maand garantie op vervangen onderdelen. Komt toch heel anders over dan reactie van de winkel :-) nu nog even met vriendlief overleggen ;-)
Door nova
als ook geen lampjes branden. zit er  dan geen breuk in de kabel, zekering wat eruit ligt, stekker wat doorgebrand is.... of wat zo allemaal meer?
Door corina
Als er helemaal geen lampje gaat branden dan betekent dat vaak (niet altijd ) dat de machine geen spanning heeft.
Controleer of er op het stopcontact spanning staat.Dit kun je zelf met bv iets waar een stekker aan zit,of een multimeter.
Net wat nova schrijft is de kans groot dat het iets simpels is.
Misschien ken je iemand die er even naar kan kijken/controleren op kabelbreuk of dat de zekering stuk is.
Ik ben zelf koelmonteur koelkasten/vriezers en zo en heb het regelmatig meegemaakt dat het soms zoiets simpels is.
Het zou zonde zijn als het zoiets is en je gaat een nieuwe droger kopen.

Groetjes Henk
Door Mowgli
dinky89 schreef: Van de webshop waar ik huidige droger heb gekocht hoef ik niets te verwachten, die zeggen simpelweg dat hij ouder is dan 2 jaar en dus buiten garantie valt en fijne dag verder (ja, 2,5 jaar oud gekocht in december 2011  :-X). De droger daarvoor had ik daar ook weg en toen die na iets meer dan 3 jaar stuk was was dat toch wel erg snel en kreeg ik korting op volgende (huidige) droger. Service is daar dus wel heel hard achteruit gegaan  ???
Belachelijk!
Twee jaar is niets voor een droger! Zit er bij jullie in de buurt niet zo'n witgoed-reparatie-dienst? Toen ik nog in Enkhuizen woonde, en mijn wasdroger ook de geest had gegeven, heb ik zo'n dienst uit Lutjebroek gebeld. Die rekenden alleen voorrijkosten als meteen zou blijken dat de machine niet te repareren zou zijn. Niert geschoten is altijd mis! Ik heb destijds geloof ik 35,00 Euro betaald om hem te laten repareren en hij heeft het nog jaren gedaan. Veel goedkoper als meteen een nieuwe te kopen.
Door dinky89
Stopcontact nog maar eens gecontroleerd door stekker van de wasmachine erin te stoppen en die gaat wel gewoon aan.
Aan het stopcontact ligt het dus in elk geval niet  ;) (al had mijn vriend dat volgens mij ook al gecontroleerd)

Heb er nog een mail achteraan gegooid bij de webwinkel over conformiteit die los staat van garantie (artikel 7:17 BW), die hebben ze nu dan toch maar doorgestuurd naar de afdeling consumentenzaken....
Wel jammer dat ze er pas iets mee te lijken gaan doen wanneer je ze wijst op de wet. Wacht de reactie nog af ;)
Nu dus in overweging:
- aanbieding van importeur die heel schappelijk lijkt (all in voor 68 euro dus alleen voorrijkosten en reparatie gaat volledig op hun kosten. Bij vorige droger zou reparatie 200 euro gaan kosten dus toen nieuwe gekocht voor 225 euro).
- eventuele aanbieding van zijde van de webshop (is dus nog afwachten).
- monteur/reparatiedienst laten kijken en laten repareren indien niet te prijzig.
Door Martine-Tom
Misschien een tip, geen idee, mijn droger staat in de schuur...super heet daar op dit moment, en hij wil nog wel eens uitvallen doordat ie te warm word (denk ik) hij zit op een verlengdoos met zo'n overspanningsbeveiliger erop en die was ook dit keer weer omhooggeschoten. Misschien is het een idee om zoiets er tussen te zetten?
(Ik heb dus geen idee of het kwaad kan als dat er niet tussen zit, maw of dat kan voorkomen dat jemachine om deze reden kapot gaat, maar ik heb het nu al een paar keer gehad dat ie eruit vloog en omdat je zegt dat jouw machine ookop een warme plek staat)
Door dinky89
Nou op zich niet direct warme plek (badkamer) maar hele huis was gewoon enorm warm ;-)

Hierbij even een update.
Gister was het 3 weken nadat ik bij webwinkel kenbaar heb gemaakt dat de droger stuk was. Elke week mail gestuurd wanneer ik antwoord zou krijgen maar hoorde alleen maar zo snel mogelijk.
Gister was ik het meer dan zat dat ik nog altijd niets had gehoord.
Gister dus contact opgenomen met importeur dat ik van aanbod reparatie all Inn van 68 euro gebruik wil maken. Vrijwel gelijk mail terug en afspraak kunnen maken voor over een week.

Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag tegen 5 uur ineens mail van webwinkel dat ik eerst erkende monteur in moet schakelen en dan reparatie verslag+aankoopbewijs op moet sturen. Daarna gaan zij dan kijken of ze misschien iets gaan vergoeden....... Stoom komt nog uit mijn oren dat zo'n reactie 3 hele weken op zich moet laten wachten  :-X

Nu zegt vl dat ik monteur complete rekening op moet laten maken (dus niet de coulance regeling maar volledige rekening) en die dan op moet sturen naar webwinkel. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken en ben ergens bang dan duurder uit te zijn......
Iemand een idee wat wijsheid is?
Door dinky89
Nou even een update:

Monteur is net weg en hij zat ook raar te kijken dat de droger helemaal niets mee deed.
Hij is eerst de spanning nagelopen maar daar bleek niets mis mee te zijn.
Vervolgens heeft hij de printplaat eruit gehaald en ook daar was niets aan te zien.

Uiteindelijk heeft hij de printplaat maar vervangen en daarna ging hij dus wel weer aan. Blijkbaar dus toch iets in stuk zonder dat het te zien was.
Hij had het nog nooit eerder zo gezien/meegemaakt en zeker niet bij zo'n jonge droger.
Nu gelijk beddengoed wassen en droger testen want alle tijd dat de droger het niet heeft gedaan heb ik het beddengoed niet kunnen wassen omdat ik dat niet droog kon krijgen.
Door Mowgli
Fijn dat de wasdroger het weer doet!
dinky89 schreef: Nu zegt vl dat ik monteur complete rekening op moet laten maken (dus niet de coulance regeling maar volledige rekening) en die dan op moet sturen naar webwinkel. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken en ben ergens bang dan duurder uit te zijn......
Iemand een idee wat wijsheid is?
Hoe heb je het uiteindelijk geregeld? Coulnace- regeling of bovenstaande?
Door dinky89
Heb maar gekozen voor de coulance regeling omdat ik het gedonder met het slechte contact vanuit de webshop eigenlijk compleet zat ben  :-[
VL heeft makkelijk praten aangezien ik alles moet regelen en eerlijk gezegd heeft het mij al meer energie gekost dan mij lief is. Ook is het een nogal karig reparatierapport. Heb hem wel gevraagd wat de kosten anders zouden zijn voor die printplaat en dat was 64 euro excl btw. Nu is het dus helft voor eigen kosten en helft voor kosten importeur, verwacht niet dat webshop met beter aanbod komt. 
Door K&D
Ruby/Billy schreef: Hier een bosch warmtepomp droger, heb hem nu een half jaar, gebruikt minder stroom en geeft minder warmte af in huis.
Hoe bevalt dat? Welk typje of nummer heb je?

Na 18 jaren trouwe dienst, en vorig jaar wat gehaper en alleen drogende op lage temperatuur (anders kookte de was droog... ::) ) heeft onze AEG het afgelopen zaterdag voor gezien gehouden. Hij was al eens geopereerd en deed het toen weer een tijdje maar gezien de leeftijd hebben we hem nu maar niet reparabel en overleden verklaard voordat het huis de fik ingaat.
We willen eigenlijk een warmtepompdroger (condens) maar niet zo'n knotsdure omdat we alleen in de winter 2 a 3 x per week de droger gebruiken. Maar hij mag wel zuunig zijn.
Deze bijvoorbeeld: http://www.kieskeurig.nl/wasdroger/prod ... nl/prijzen
Veul keuze is er niet in condenswarmtepompwasdroogmachines.
Door Antonia
dinky89 schreef: Gister toen ik de laatste partij handdoeken uit de wasmachine in de droger wilde stoppen ging hij niet meer aan. Ik vrees dus dat mijn droger is overleden :-(
Ook nu gaat hij nog altijd niet aan, er gaat geen enkel lampje branden.
Bij mijn vorige droger bleek de printplaat stuk te zijn gegaan en reparatie zou toen 200 euro gaan kosten. Omdat ik bij deze ook zoiets verwacht (waarom zou hij anders compleet geen reactie meer geven?) ben ik op zoek naar een nieuwe droger.

Ik heb nu de Beko condensdroger DC1169, gekocht december 2011.
Onze vorige droger heeft het net iets meer dan 3 jaar gedaan (viel het binnen de 3 jaar, dan was reparatie met garantie nog mogelijk maar was net een maand ouder).
Drogers lijken het dus niet lang te doen bij ons helaas.

Plaats van de droger is noodgedwongen qua ruimte in de badkamer, bovenop de wasmachine.
Gebruik is gemiddeld 3 keer per week (handdoeken, beddengoed).

Hebben jullie nog tips voor een droger of misschien bepaalde punten waar ik op zou moeten letten?
Ik heb een Miele condens droger en daar ben ik heel tevreden over. Hij staat hier in de zeer kleine bijkeuken/washok boven op de wasmachine. In het kader van bezuinigingen gebruik ik hem niet of  nauwelijks meer. Als je er belang bij hebt dan is hij over te nemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door