Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: Zou dat niet heul erg fijnmazig zijn? En lastig schoon te maken?
kweetniet... was zo'n idee... heb je trouwens al eens geprobeerd om voor het drogen het rooster met een heel dun laagje olie in te smeren?
Ik gebruik trouwens die teflon vellen van de Aldi (vorig jaar in de aanbieding gekocht) om runderlong te drogen. Als de bovenkant enigszins droog is, neem ik een lege tray, leg die erop en draai de runderlong om en droog ze verder zonder teflon. Op deze manier blijven ze in ieder geval niet aan de roosters zelf plakken, maar aan het teflon. Na het omdraaien kleven ze niet meer vast.
Door ladyjoy
Ik draai ze na een paar uur drogen even om. Er is dan een korstje ontstaan op de bovenkkant en dan plakken ze minder vast.

Ik draai ze een paar keer tijdens de droogtijd.

Gaat prima bij mij.
Door cairodyn
Liesl schreef: Ik doe zelf wel eens bakpapier in de roosters leggen bij lever, werkt tot nu toe ook prima!
Idd gewoon bakpapier erin. Doe ik ook met kvv en vismix maaak ik koekjes van op het bakpapier.
Door Lil
cairodyn schreef: Idd gewoon bakpapier erin. Doe ik ook met kvv en vismix maaak ik koekjes van op het bakpapier.
alleen zorgen dat het niet in de fik vliegt.

Hier wel eens zwart geblakerd bakpapier gehad, sindsdien gebruik ik toch maar officiele inlegvellen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door