eelke schreef:
Al mijn aardappels gaan altijd poten.
In principe is hier mijn meest succesvolle moestuin gedeelte mijn kelderkast; de aardappels en uien groeien er top!
Maar Annemarie, je doet 1 aardappel in 1 zak grond. Koop je dan gewoon een zak potgrond? Dan is dat toch nog best duur voor een paar aardappeltjes? Of hergebruik je ze?
Van mijn peulen is er 1 opgekomen. Van mijn afrikaantjes 5 vd 10. Kweet niet wat het is, zelfs meerdere planten in de tuin doen het slecht dit jaar, amper groei.
We hergebruiken; dus er wordt van grond gewisseld voordat er weer aardappels ingaan. Niet twee keer aardappels in dezelfde grond/zak.
En je gebruikt geen hele zak vol hoor, je begint met een flinke bodem en dan aard je een paar keer aan. Denk dat er hier max. eenderde zak vol zit.
Er komt hier ook slecht op, en er is veel jong zaaigoed opgegeten door de vogels.

Peultjes doen het heel goed, hebben we al een paar keer van gegeten. Frambozen en aardbeien zijn grotendeels door de merels gesnaaid.
Over de rode kruisbes hebben we een net gedaan, die staat dit jaar voor het eerst en wil ik zelf toch ook wel proeven.
@Lida: ik zou het gewoon proberen, die snijbonen.