Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Al mijn aardappels gaan altijd poten.
In principe is hier mijn meest succesvolle moestuin gedeelte mijn kelderkast; de aardappels en uien groeien er top!

Maar Annemarie, je doet 1 aardappel in 1 zak grond. Koop je dan gewoon een zak potgrond? Dan is dat toch nog best duur voor een paar aardappeltjes? Of hergebruik je ze?

Van mijn peulen is er 1 opgekomen. Van mijn afrikaantjes 5 vd 10. Kweet niet wat het is, zelfs meerdere planten in de tuin doen het slecht dit jaar, amper groei.
Door sella
Ik heb speciale poortaardappelen, van rassen die kleine knolletjes geven, staan er 5 in 1 grote vuilniszak.
Van een ras die per aardappel 30 knoepers van knollen geeft, die staan alleen in de zak.
Ik heb nog 2 soortjes smaakaardappeltjes en die gaan eind augustus/begin sept binnen in emmers dan hebben we verse aardappeltjes met de kerst :D
Nynke schreef: Volgens mij niet, die van mij die in bloei stond is in de kippenren beland.

Judith; aardappelen in de supermarkt zijn vaak behandeld tegen ontspruiten, maar ik had een aardappel die wel spruiten kreeg, een Frieslander, daarvan heb ik wel een oogst van een pondje gehad. Als je het niet probeert lukt het sowieso niet  ;)
Tnx Nynke voor je antwoord.

Ga op zoek naar bio aardappeltjes of de Frieslander
vandaag weer een deel tuinbonen geoogst en direct gedopt, geblancheerd en ingevroren. We hebben nu al 3 kg tuinbonen in de vriezer (en ook al twee keer tuinbonen gegeten). Ik denk dat er ook nog wel 3 kg bonen vanaf komt, er zit nog erg veel aan.
Doperwten gaan langzaam. ook 2x gegeten, maar het merendeel zit nog aan de planten en moet nog doorgroeien.

Zou ik nu nog snijbonen kunnen zaaien? Ik zit in NO-Groningen. Hier is alles wel wat later dan in het zuiden van het land.
eelke schreef: Al mijn aardappels gaan altijd poten.
In principe is hier mijn meest succesvolle moestuin gedeelte mijn kelderkast; de aardappels en uien groeien er top!

Maar Annemarie, je doet 1 aardappel in 1 zak grond. Koop je dan gewoon een zak potgrond? Dan is dat toch nog best duur voor een paar aardappeltjes? Of hergebruik je ze?

Van mijn peulen is er 1 opgekomen. Van mijn afrikaantjes 5 vd 10. Kweet niet wat het is, zelfs meerdere planten in de tuin doen het slecht dit jaar, amper groei.
We hergebruiken; dus er wordt van grond gewisseld voordat er weer aardappels ingaan. Niet twee keer aardappels in dezelfde grond/zak.
En je gebruikt geen hele zak vol hoor, je begint met een flinke bodem en dan aard je een paar keer aan. Denk dat er hier max. eenderde zak vol zit.

Er komt hier ook slecht op, en er is veel jong zaaigoed opgegeten door de vogels.  :(  Peultjes doen het heel goed, hebben we al een paar keer van gegeten. Frambozen en aardbeien zijn grotendeels door de merels gesnaaid.
Over de rode kruisbes hebben we een net gedaan, die staat dit jaar voor het eerst en wil ik zelf toch ook wel proeven.  ::)  ;D

@Lida: ik zou het gewoon proberen, die snijbonen.
Hier vond ik gisteren kak van een rat in t gereedschap schuurtje.  :-\
De deur 'kiert'. Wat kan ik nu het beste doen, naast de deur weer maken?
Ik wil geen gif. Want er loopt hier zoveel andere dieren rond.
Hier na de slakken plaag een kauwen invasie die iedere dag even komen snacken.  >:(
Ik dek dat ik zo'n ouderwetse vogelverschrikkert ga maken.  :D

De frambozen zijn echt super dit jaar, de rode en de gele. De gele moeten nog een beetje op gang komen, eerste jaar, maar toch. Van de rode heb ik al anderhalf kilo in de vriezer, is niet tegenaan te eten en jam is hier niet een graag gegeten item dus dat doe ik maar niet. Ze gaan lekker in de smoothies.
Neally schreef: Hier vond ik gisteren kak van een rat in t gereedschap schuurtje.  :-\
De deur 'kiert'. Wat kan ik nu het beste doen, naast de deur weer maken?
Ik wil geen gif. Want er loopt hier zoveel andere dieren rond.
Rattenval?
keetje schreef: Rattenval?
Ik durf het niet aan. Veronderstel dat het nu een egel of een grote pad of of. Ik ga maar een foto naar de meneer van het 'poepboek' sturen.
Misschien kan hij uitsluitsel geven.
Ik ben een blij mens. Op tafel staat: Worteltjes uit de tuin, een komkommersalade erbij van eigen teelt, aardappels van dezelfde grond maar geteeld door de buurman (gaan we volgend jaar echt doen wat ze zij zalig. Wat een andere smaak!) oké, het stukje vlees is van een Limburgs kloostervarken maar varkens houden gaat net te ver.  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door