Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik denk dat we niet moeten oordelen over hoe mensen hun medeleven willen betuigen. Klappen, stilte, bloemen, tranen, kruisjes, juist wél of bewust níet langs de route gaan staan... ieder zijn ding en ieder zijn reden.
Ik wil maar uit gaan van de goede bedoelingen en ik hoop niet dat we ooit "ervaren" worden in het meeleven bij zulke drama's.

Naar mijn idee ga ik elke dag meer verdriet voelen maar ben ik ook trots op hoe wij tot nu toe als land (ministers, Nederlanders) het aanpakken, een klein maar groots land. Niet alleen feesten met het voetbal, maar 2 weken later net zo eensgezind dit immense verdriet verwerken.

Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik hoop wel dat we nog aan deze zwarte dagen terugdenken als we over een tijdje weer opgefokt raken in het verkeer, ons storen aan andere onbelangrijke dingen of wanneer we dreigen onverschillig te worden naar oorlogsslachtoffers "ver van ons bed". Michael zong het al "heal the world, make it a better place", we móeten stoppen met het doden van mensen om geld, macht en ruimte. En dat is een verantwoordelijkheid van ons allemaal.

Hopelijk wordt er van alle overlevenden voldoende gevonden om naar hun laatste rustplaats te brengen en hebben de nabestaanden genoeg hulp en steun, nu en in de toekomst.
Door Martine-Tom
Het klappen heb ik niet als storend ervaren, de mobieltjes wel maar dat is een algemeen ding, niet alleen bij deze ceremonie  :P
Toen ik begin 20 was ben ik een vriend van me verloren, hij was 24 en wist dat hij niet oud zou worden hij had een aangeboren hartafwijking, enfin, bij zijn crematie toen de kist naar binnen reed was het stil, bij het verlaten van de ruimte liep de familie voorop gevolgd door een indrukwekkende stoet vrienden die als laatste eer klappend en joelend langs de kist trokken. En dat was me een partij indrukwekkend!
De familie heeft dat destijds ook niet anders als respectvol ervaren, ik kan begrijpen dat het raar over kan komen maar het is denk ik een ultieme uiting van respect, steun...zoiets, en dat doet een ieder op zijn manier  :)
dreumelaartje schreef: Ik denk dat we niet moeten oordelen over hoe mensen hun medeleven willen betuigen. Klappen, stilte, bloemen, tranen, kruisjes, juist wél of bewust níet langs de route gaan staan... ieder zijn ding en ieder zijn reden.
Ik wil maar uit gaan van de goede bedoelingen en ik hoop niet dat we ooit "ervaren" worden in het meeleven bij zulke drama's.

Naar mijn idee ga ik elke dag meer verdriet voelen maar ben ik ook trots op hoe wij tot nu toe als land (ministers, Nederlanders) het aanpakken, een klein maar groots land. Niet alleen feesten met het voetbal, maar 2 weken later net zo eensgezind dit immense verdriet verwerken.

Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik hoop wel dat we nog aan deze zwarte dagen terugdenken als we over een tijdje weer opgefokt raken in het verkeer, ons storen aan andere onbelangrijke dingen of wanneer we dreigen onverschillig te worden naar oorlogsslachtoffers "ver van ons bed". Michael zong het al "heal the world, make it a better place", we móeten stoppen met het doden van mensen om geld, macht en ruimte. En dat is een verantwoordelijkheid van ons allemaal.

Hopelijk wordt er van alle overlevenden voldoende gevonden om naar hun laatste rustplaats te brengen en hebben de nabestaanden genoeg hulp en steun, nu en in de toekomst.
Precies!

Ik heb om 16.00 uur in de huiskamer gestaan. Gewoon stilgestaan en stil geweest.
Klappen vind ik niet storend, staan filmen langs de kant wel. Als je journalist bent, oke, maar die blijven keurig bij elkaar uit beeld. Om nou vooraan te staan en je telefoon omhoog te houden...
Die mobieltjes vind ik ook afgrijselijk... maar zelfs als er een bakwagen dreigt te ontploffen maken mensen zich nog drukker om hun mooie shots dan om de veiligheid van mensen in de kar of hun eigen veiligheid. (Tilburgse kermis deze week)

Gruwelijk... dat mensen dus door hun telefoon leven ipv in de echte wereld.

Mbt vandaag: Aan de andere kant zie ik op facebook wel mooie beschouwende teksten bij de zelfgemaakte filmpjes. Het is echt mijn ding niet maar ik probeer er dus maar doorheem te kijken... hopelijk komt het niet nog eens voor.
Ik vond die mobieltjes wel raar eigenlijk en geen gezicht, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet. Verder vond ik het zo indrukwekkend en ontroerend. Ik heb zo met al die nabestaanden te doen. Voor ons is het nu verdrietig maar dat is natuurlijk niets vergeleken met de pijn en het gemis waar zij verder met de rest van hun leven mee moeten omgaan.
Was er net een shot...vana CNN...the Dutch pay respect tot their victims....zie je beelden van langs de snelweg waar tig man met een mobieltje omhoog staat. Ik hoop dat die mensen zichzelf nog even zo terugzien. Ook hen die het nodig vonden naar de camera te zwaaien.

Wel mooi...vantevoren..ga niet op de vluchtstrook staan bla bla bla...staat al het verkeer aan de andere kant van de weg gewoon stil...met z'n allen op de rijbaan.
Angelique schreef: Was er net een shot...vana CNN...the Dutch pay respect tot their victims....zie je beelden van langs de snelweg waar tig man met een mobieltje omhoog staat. Ik hoop dat die mensen zichzelf nog even zo terugzien. Ook hen die het nodig vonden naar de camera te zwaaien.

Wel mooi...vantevoren..ga niet op de vluchtstrook staan bla bla bla...staat al het verkeer aan de andere kant van de weg gewoon stil...met z'n allen op de rijbaan.
Klopt... ik zag ook mensen zwaaien naar de camera's :-$

De rit is op veel internationale zenders in zijn geheel uitgezonden dus hopelijk kan dat de boel nuanceren; niet overal werd er even veel gefilmd.

Ik heb zitten huilen voor de tv... het spandoek met "home", de vlaggen overal, het besef dat de slachtoffers meer en meer een gezicht krijgen. De burgemeester van Hilversum die vooraf de praktische problemen van nabestaanden schetst... ik ben er echt niet tegen bestand.
Ik vind die mobieltjes een soort inbreuk op privacy. Nu is het hele gebeuren al niet meer 'intiem'. Maar om het te filmen vind ik wat sensatie zoeken. Als nabestaande zou ik het vreselijk vinden als 'men' de auto zou filmen waar mijn geliefde in zou liggen. Nu word dat ook gedaan door de tv. Maar toch. Niemand haalt het in zijn hoofd om zomaar een willekeurige lijkenwagen te filmen. Gewoon van 'zomaar iemand'. Ik vind het filmen respectloos.
Nadia schreef: Ik vind die mobieltjes een soort inbreuk op privacy. Nu is het hele gebeuren al niet meer 'intiem'. Maar om het te filmen vind ik wat sensatie zoeken. Als nabestaande zou ik het vreselijk vinden als 'men' de auto zou filmen waar mijn geliefde in zou liggen. Nu word dat ook gedaan door de tv. Maar toch. Niemand haalt het in zijn hoofd om zomaar een willekeurige lijkenwagen te filmen. Gewoon van 'zomaar iemand'. Ik vind het filmen respectloos.

Ik ben het met je eens hoor Nadia
Maar ik vind het ook respectloos naar de slachtoffers toe , er is blijkbaar niemand die dan even denkt ..... zouden die slachtoffers dat wel gewild hebben
Kinnie schreef: Morgen komen er weer 74 slachtoffers naar NL... Zelfde ceremonieel, inclusief 1min stilte....
Alleen zullen de lichamen worden opgewacht door een lid van het kabinet (dus niet zo'n grote groep ministers, ambassadeurs, etc.) en zal een trompettist de Last Post weer spelen.

De lichamen worden weer overgebracht naar Hilversum en voor de colonne rouwauto's worden opnieuw wegen tijdelijk worden afgesloten.
Nadia schreef: Ik vind die mobieltjes een soort inbreuk op privacy. Nu is het hele gebeuren al niet meer 'intiem'. Maar om het te filmen vind ik wat sensatie zoeken. Als nabestaande zou ik het vreselijk vinden als 'men' de auto zou filmen waar mijn geliefde in zou liggen. Nu word dat ook gedaan door de tv. Maar toch. Niemand haalt het in zijn hoofd om zomaar een willekeurige lijkenwagen te filmen. Gewoon van 'zomaar iemand'. Ik vind het filmen respectloos.
Helemaal waar!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door