src_esther schreef: ↑za 02 mei 2020, 08:00 Doet me denken aan dit artikel: https://www.theatlantic.com/internation ... ic/610225/Mooi stuk! Dank je
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
src_esther schreef: ↑za 02 mei 2020, 08:00 Doet me denken aan dit artikel: https://www.theatlantic.com/internation ... ic/610225/Mooi stuk! Dank je
Lizzy schreef: Ja, exact zoals ik het ervaar. Voor mij is het ook heel simpel. Ik ga niet terug naar school op momenten dat die kinderen daar zijn. En als ik daar toe wordt gedwongen: gaan ze me maar ontslaan. Ik ben er klaar mee en bewandel mijn eigen weg. Nul vertrouwen in het RIVM.Als je het minder stellig brengt, denk ik echt wel dat je werkgever hiermee in kan stemmen
Lizzy schreef: ↑za 02 mei 2020, 11:02 Ja, vergeef me. Ik ben over de zeik. Tuurlijk breng ik het niet zoInderdaad, gewoon een gesprek aangaan.![]()
Tanna schreef: ↑za 02 mei 2020, 11:58 Inderdaad, gewoon een gesprek aangaan.Ik hoop dat je vriendin symptoomloos antistoffen krijgt. Ze had echt wel gelijk om op te stappen. En dat ontslag omzetten in onbetaald verlof zou ook mooi zijn.
Weet je nog mijn vriendin die vorige week ontslag had genomen? Deze week waren er behalve de besmette personeelsleden op andere gangen nu op haar gang 7 nieuwe besmettingen, onder wie de arts voor wie zij werkte. Vlak voordat ze opstapte had hij haar zijn mobiele telefoon aangereikt zodat ze met iemand van het ziekenhuis kon spreken over testsetjes![]()
.
Hoewel ze haar ontslagbrief al had verstuurd heeft ze deze week een gesprek gehad met een bestuurder. Deze gaat overleggen met haar teamleiders en de locatiemanager en waarschijnlijk krijgt ze dan toch onbetaald verlof. Volgens mij voelden ze nattigheid.
Kortom, je weet maar nooit wat er uit zo'n gesprek rolt.
Anne in Zweden schreef: ↑za 02 mei 2020, 15:12 Ik zie net een interessant dingetje op de Zweedse informatiesite: het aantal covidgevallen in Zweden bedraagt nu 22.082, waarvan - en nu komt het - zo'n 12.300 vrouwen en 9.700 mannen. Ik had altijd begrepen dat de ziekte meer mannen dan vrouwen trof? Bij het aantal gevallen dat IC-hulp nodig heeft, zijn de aantallen dan wel weer extreem omgekeerd: 386 vrouwen hebben IC-hulp nodig (gehad), tegenover 1145 mannen. Ook het aantal overleden mannen is hoger (ongeveer 400) dan het aantal overleden vrouwen.De Nederlandse cijfers er bijgezocht. Het hogere aandeel vrouwen bij de besmettingen wordt ook direct verklaard. Kan me voorstellen dat dit voor Zweden ook op gaat.
Of was het alleen zo dat covid bij mannen ernstiger verliep dan bij vrouwen? In ieder geval neemt het aantal nieuwe doden per dag hier sinds 24 april gestaag af, gelukkig.
Eef+Stippels schreef: ↑wo 29 apr 2020, 06:57 Wat fijn dat de Galliprant toch lijkt te werken!
Heerlijk als ze zich zo goed vermaken dat ze niet naar huis willen![]()
Ja, ze hebben wel kunnen doen waarvoor ik kwam. Ze is onderzocht en er zijn vier buisjes bloed afgetapt. Ik werd niet blij van de bevindingen![]()
Er zal ook nog wel een hartecho gemaakt moeten gaan worden denk ik.
En nu ben ik dus bang dat ze in de tijd dat we wachten op de uitslagen dood neervalt![]()
En was ik maar eerder gegaan, maar ja, corona he.. Ik dacht in beginsel dat we dat nog af konden wachten.
Ik hoop ontzettend dat ze medicatie kan krijgen waar ze weer fit(ter) van wordt. Maar daar lossen we de pijnlijke knieen en heupen niet mee op. Pfffff![]()
Bleven ze maar altijd jong en fit.
hannabelgje schreef: ↑zo 03 mei 2020, 10:23 Vanaf morgen mag ik Zoë weer met de auto uitlaten zonder een boete te riskeren. Wat een opluchting. Pfff. Vandaag nog 2x stout zijn dus.Ik dacht aan jou toen ik volgende persbericht las:
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk