Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
yazzie schreef:Bij het artikel staat een foto van een Mechelse herder.Dat is geen mechel hoor, das een windhond. En dat vond ik ook wel een vreemde keuze, maar lijkt mij meer met de journalistiek dan de wetgeving te maken hebben.Ik vraag me dan meteen af welke rassen er worden geschaard onder vechthonden...
Lizzy schreef:Ja, echt een stompzinnige keuze, deze foto. Er staat onder "hond met muilkorf" dus ze bedoelen daar geen vechthond mee. Maar stom is het wel.Nog maffer: in de papieren NRC stond een foto van de geïnterviewde met een Pitbull- achtige die vol in de lijn hing. Zie hieronder
Siberienne schreef:Nog maffer: in de papieren NRC stond een foto van de geïnterviewde met een Pitbull- achtige die vol in de lijn hing. Zie hieronder
Siberienne schreef:
De voorpagina vd digitale editie
De pagina in de krant
Kaela schreef:Ik mis eigenlijk alleen een visie op wat we met de huidige honden moeten (want die allemaal ter plekke afmaken gaat mij ook drie bruggen te ver), maar denkend vanuit alles wat nog niet geboren is van A tot Z mee eens.
Lizzy schreef:Ja, echt een stompzinnige keuze, deze foto. Er staat onder "hond met muilkorf" dus ze bedoelen daar geen vechthond mee. Maar stom is het wel.
-Annemarie- schreef:Dat artikel stond vorige week in de NRC. Next weet ik niet.
Ik denk dat er nu twee artikelen door elkaar gehaald worden.
Waar ik het vandaag over had was de tekst van het artikel dat in mijn post stond, en die ziet er zo uit in de krant.
Vandaag in de NRC:
Kaio schreef:Ach ja als je er een juiste foto bij plaatst krijg je heel veel reacties van boze vechthondbaasjes dat ze weer gestereotypeerd worden. En dat een teckel en chiuaha ook bijten dus! ( laatst gezien bij zo'n artikel) Wat mij betreft is het nu genoeg geweest want zolang dat die baasjes dit soort dingen roepen zijn ze niet in staat om met dergelijke hond te lopen. Ze snappen het echt niet, echt niet. Willen het niet snappen etc. Dus dan maar maatregelen, en graag voordat er een onschuldig kind opgevreten wordt, want daarop is het nu wachten."Ja maar hij is zo lief, kijk maar *insert foto van hond met baby* en hij waakt zo lief over ze, echt hij doet geen vlieg kwaad"