Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door yazzie
Bij het artikel staat een foto van een Michelle herder. :o Ik vraag me dan meteen af welke rassen er worden geschaard onder vechthonden... :-X
Door yazzie
Bij het artikel staat een foto van een Mechelse herder. :o Ik vraag me dan meteen af welke rassen er worden geschaard onder vechthonden... :-X
Door Lizzy
Ja, echt een stompzinnige keuze, deze foto. Er staat onder "hond met muilkorf" dus ze bedoelen daar geen vechthond mee. Maar stom is het wel.
Door Kaela
yazzie schreef:Bij het artikel staat een foto van een Mechelse herder. :o Ik vraag me dan meteen af welke rassen er worden geschaard onder vechthonden... :-X
Dat is geen mechel hoor, das een windhond. En dat vond ik ook wel een vreemde keuze, maar lijkt mij meer met de journalistiek dan de wetgeving te maken hebben.
Door Siberienne
Lizzy schreef:Ja, echt een stompzinnige keuze, deze foto. Er staat onder "hond met muilkorf" dus ze bedoelen daar geen vechthond mee. Maar stom is het wel.
Nog maffer: in de papieren NRC stond een foto van de geïnterviewde met een Pitbull- achtige die vol in de lijn hing. Zie hieronder
Laatst gewijzigd door Siberienne op za 28 jan 2017, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fenixjuh
Fijn, zo'n artikel.. De laatste zin had wat mij betreft dikgedrukt gemogen..

Ik stond ooit in de supermarkt toen een mevrouw een kennis tegenkwam. Kennis vertelde vol trots dat ze een hond voor de kinderen had gekocht, mevrouw wilde ook een hond maarja, de oudste, die had zo'n allergie. Zij zelf ook wel, maar ja, kinderen hebben nou eenmaal recht op een hond.. ::) :-X
Door -Annemarie-
Siberienne schreef:Nog maffer: in de papieren NRC stond een foto van de geïnterviewde met een Pitbull- achtige die vol in de lijn hing. Zie hieronder
Siberienne schreef:Afbeelding

De voorpagina vd digitale editie

Afbeelding
De pagina in de krant

Dat artikel stond vorige week in de NRC. Next weet ik niet.
Ik denk dat er nu twee artikelen door elkaar gehaald worden.

Waar ik het vandaag over had was de tekst van het artikel dat in mijn post stond, en die ziet er zo uit in de krant.

Vandaag in de NRC: Afbeelding
Door -Annemarie-
Kaela schreef:Ik mis eigenlijk alleen een visie op wat we met de huidige honden moeten (want die allemaal ter plekke afmaken gaat mij ook drie bruggen te ver), maar denkend vanuit alles wat nog niet geboren is van A tot Z mee eens.

Ja, vind ik ook.
Door -Annemarie-
Lizzy schreef:Ja, echt een stompzinnige keuze, deze foto. Er staat onder "hond met muilkorf" dus ze bedoelen daar geen vechthond mee. Maar stom is het wel.

Ja, ook helemaal mee eens. Het is blijkbaar niet heel erg makkelijk om de juiste plaatjes te vinden bij een journalistiek artikel.

*gat in de markt* :biggrin2:
Door Kaio
Ach ja als je er een juiste foto bij plaatst krijg je heel veel reacties van boze vechthondbaasjes dat ze weer gestereotypeerd worden. En dat een teckel en chiuaha ook bijten dus! ( laatst gezien bij zo'n artikel) Wat mij betreft is het nu genoeg geweest want zolang dat die baasjes dit soort dingen roepen zijn ze niet in staat om met dergelijke hond te lopen. Ze snappen het echt niet, echt niet. Willen het niet snappen etc. Dus dan maar maatregelen, en graag voordat er een onschuldig kind opgevreten wordt, want daarop is het nu wachten.
Door Siberienne
-Annemarie- schreef:Dat artikel stond vorige week in de NRC. Next weet ik niet.
Ik denk dat er nu twee artikelen door elkaar gehaald worden.

Waar ik het vandaag over had was de tekst van het artikel dat in mijn post stond, en die ziet er zo uit in de krant.

Vandaag in de NRC: Afbeelding

Oh sorry niet goed opgelet :-[ was aan de krant van gisteren nog niet toegekomen ... excuses voor de verwarring!
Door Martine-Tom
Kaio schreef:Ach ja als je er een juiste foto bij plaatst krijg je heel veel reacties van boze vechthondbaasjes dat ze weer gestereotypeerd worden. En dat een teckel en chiuaha ook bijten dus! ( laatst gezien bij zo'n artikel) Wat mij betreft is het nu genoeg geweest want zolang dat die baasjes dit soort dingen roepen zijn ze niet in staat om met dergelijke hond te lopen. Ze snappen het echt niet, echt niet. Willen het niet snappen etc. Dus dan maar maatregelen, en graag voordat er een onschuldig kind opgevreten wordt, want daarop is het nu wachten.
"Ja maar hij is zo lief, kijk maar *insert foto van hond met baby* en hij waakt zo lief over ze, echt hij doet geen vlieg kwaad"
::)

#klaarmee
Door doranto
Ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel van. Heeft iemand een jachthond, zul je deze persoon niet gauw horen zeggen dat zijn hond nooit zal willen jagen, want HET IS NU EENMAAL EEN JACHTHOND.
Volgens mij zijn de eigenaren (gelukkig niet allemaal) van vechthonden de enige die massaal ontkennen waar dat ras NU EENMAAL op gefokt is.
Ik ben ook héél erg voorstander van verplicht aanlijnen (liefst ook muilkorven) en een absoluut fokverbod voor dit soort honden, zodat ze vanzelf uitsterven.
Door Hope
Ik ben er echt he-le-maal klaar mee, met deze honden. Van mij mag alles wat er nu leeft een aanlijn- en muilkorfplicht krijgen en mag er een uitsterfbeleid komen. En dat is oprecht erg voor de verantwoordelijke liefhebber van dit ras maar er lopen veel te veel idioten rond met deze beesten.

Hier in ons dorp loopt het serieus uit de hand. Er is hier een me vrouw met twee vechthonden en die lopen los, samen, omdat zij ze aan de lijn niet kan hoyden :-X :-X :-X
Ouders durven kinderen niet meer buiten te laten spelen in de buurt van het huis, hondeneigenaren durven het bos niet meer in en ook in het dorp is het onveilig omdat ze zichzelf gewoon lostrekken. De wijkagent zit er bovenop maar kan er niets aan doen. Als die honden elkaar niet afmaken dan volgt er nog eens een fikse humane vechtpartij :-X Mensen vinden dit gewoon echt. Niet. Leuk. Meer.

Ik ben het zo moe, ik wil gewoon ontspannen kunnen lopen met mijn hond. En niet op de meest belachelijke tijden of eerst met de auto naar een gebied moeten waar zij niet komt. En dan nog moet je ogen in je achterhoofd hebben want er lopen wel meer van die honden, al zie je daar niet altijd zoveel opwinding. Maar wel van die "mijn pittbul is een schatje"-eigenaren die ik dus nog minder vertrouw dan mensen die lekker stoer willen doen en in ieder geval beseffen dat ze een spierbundel bij zich hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door