pearlsofpassion schreef:
Ik denk niet dat er bescherming is die besmetting echt verhindert. Niet na doormaken en niet na vaccinatie.
Het gaat over minder ziek worden dan zonder bescherming.
Het virus verandert gewoon te snel om echt 2e keer doormaken te verhinderen. Daarvoor heb je echt heel specifieke antistoffen nodig en werkt dus enkel bij dezelfde (sub) variant.
Heb er al verschillende dingen over gelezen. In eerste instantie je eigen immuunsysteem, die is bij iedereen anders en sommige mensen zijn vatbaarder voor corona dan anderen. Daarnaast is iedere keer ziek zijn soms juist een aanslag op je immuunsysteem.
Dan heb je nog de vaccinatie/infectie maar inderdaad door telkens te veranderen heb je er wat minder aan.
En dan nog je geheugencellen, die zouden niet een op een hoeven te passen op de variant, maar ja of je die aanmaakt is ook weer persoonlijk he
En volgens mij weten ze er gewoon nog net iets te weinig over met corona. Maar ik ken ook mensen die telkens opnieuw besmet raken en ook heel veel die gewoon geen besmetting hebben gehad ( en zich ook niet opsluiten of zo). En ken ook mensen waarvan partner ziek is en zijzelf niet ziek zijn geworden ( geen extra maatregelen in huis hoor)
Hylos schreef:Dank beide!
Ik werd gister ineens ziek, echte griepklachten. Alles doet zeer, warm en een hoestende snotkop. Hopelijk blijft het daar bij..
En dat groene vinkje.. ja dat is ook mijn enige overweging. Maar ergens voelt dat een beetje 'vies'. Een beloning van de overheid voor je coronaregistratie. 
Beterschap! Snap dat het goed dat het vies voelt, voelt gewoon niet ok om zo te denken. Maar idd met het uwv erbij wel slim om te laten doen