Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Doe je het of doe je het niet?

Ja
11
25%
Nee
28
64%
Ik twijfel
5
11%
Hylos schreef: ma 17 okt 2022, 10:43 Ik heb eindelijk een duidelijk antwoord op de vraag. ::)
Geen vaccin want ik heb corona. :-\
Gaan jullie nog bij de ggd testen als je corona hebt?
Jakkes, beterschap! Hopelijk ben je niet al te beroerd?
En testen bij de GGD, tja. :-\ Ik heb het afgelopen zomer niet gedaan, want het voegt eigenlijk niks toe. Maar mochten ze toch weer een coronapas gaan invoeren dan heb je wel een tijdje een groen vinkje. :-\
Dank beide!
Ik werd gister ineens ziek, echte griepklachten. Alles doet zeer, warm en een hoestende snotkop. Hopelijk blijft het daar bij..

En dat groene vinkje.. ja dat is ook mijn enige overweging. Maar ergens voelt dat een beetje 'vies'. Een beloning van de overheid voor je coronaregistratie. :???:
Hylos schreef: ma 17 okt 2022, 10:43 Ik heb eindelijk een duidelijk antwoord op de vraag. ::)
Geen vaccin want ik heb corona. :-\
Gaan jullie nog bij de ggd testen als je corona hebt?
Testen bij de ggd.....als je geen ernstige klachten, geen risicogroep bent of jonger dan 60jr hoef je niet naar de ggd. Is een zelftest de oplossing hier bij de ggd....mijn pa had een positieve thuistest....en ik had ook coronagerelateerde klachten....maar ik hoefde niet te komen....maar thuistesten bleven negatief
Mandarijn schreef: ma 17 okt 2022, 15:08 Testen bij de ggd.....als je geen ernstige klachten, geen risicogroep bent of jonger dan 60jr hoef je niet naar de ggd. Is een zelftest de oplossing hier bij de ggd....mijn pa had een positieve thuistest....en ik had ook coronagerelateerde klachten....maar ik hoefde niet te komen....maar thuistesten bleven negatief
Ik ben dus boven de 60. Ziek geweest, behoorlijk ziek. Bijna 40 koorts, blaffen, kop-met-snot en spierpijn. Thuistest positief. GGD test negatief.

Het enige positieve aan dit verhaal is dat de test bij de GGD niet meer tot aan je hersenstam gaan. Ze zijn er toch wel achter dat dit redelijk heftig kan zijn. En niet noodzakelijk kennelijk.
Hylos schreef: ma 17 okt 2022, 12:03 Dank beide!
Ik werd gister ineens ziek, echte griepklachten. Alles doet zeer, warm en een hoestende snotkop. Hopelijk blijft het daar bij..

En dat groene vinkje.. ja dat is ook mijn enige overweging. Maar ergens voelt dat een beetje 'vies'. Een beloning van de overheid voor je coronaregistratie. :???:
Beterschap!!

Nog een reden voor mij om het wel "zwart op wit" te willen hebben, was long covid.
Ik heb 3 maanden geleden corona gehad, ben er flink ziek van geweest, lang moe en lamlendig, en nog steeds is mijn energie en concentratie niet wat het was. Dan is het toch wel "fijn" als je kunt laten zien bij je huisarts dat het long covid zou kunnen zijn. Gun je niemand natuurlijk, maar ja, het komt wel voor...
Bedankt voor de beterschapswensen!
Ik ga me morgenvroeg laten testen (om 8:45, andere keus was er niet in Drachten.. wat is dat nu voor tijdstip voor zieke mensen ::) ).
Bedacht me nog dat het het zwart op wit hebben sowieso verstandig is richting het UWV waar ik vanaf komende maand mee te maken heb.
Ronald schreef: ma 17 okt 2022, 16:25 Ik ben dus boven de 60. Ziek geweest, behoorlijk ziek. Bijna 40 koorts, blaffen, kop-met-snot en spierpijn. Thuistest positief. GGD test negatief.

Het enige positieve aan dit verhaal is dat de test bij de GGD niet meer tot aan je hersenstam gaan. Ze zijn er toch wel achter dat dit redelijk heftig kan zijn. En niet noodzakelijk kennelijk.
Ah, dat zou wel fijn zijn.. geen hersenmassage deze keer. Ik ben benieuwd. ;D
Lizzy schreef: ma 17 okt 2022, 08:29 Ik vraag me wel af of de passage over de natuurlijke bescherming klopt. Ik zie best veel mensen om mij heen die het eerste kwartaal van 2022 Omicron hebben gehad en inmiddels weer besmet zijn. Iemand daar ideeën over?
Ik denk niet dat er bescherming is die besmetting echt verhindert. Niet na doormaken en niet na vaccinatie.
Het gaat over minder ziek worden dan zonder bescherming.
Het virus verandert gewoon te snel om echt 2e keer doormaken te verhinderen. Daarvoor heb je echt heel specifieke antistoffen nodig en werkt dus enkel bij dezelfde (sub) variant.
pearlsofpassion schreef: Ik denk niet dat er bescherming is die besmetting echt verhindert. Niet na doormaken en niet na vaccinatie.
Het gaat over minder ziek worden dan zonder bescherming.
Het virus verandert gewoon te snel om echt 2e keer doormaken te verhinderen. Daarvoor heb je echt heel specifieke antistoffen nodig en werkt dus enkel bij dezelfde (sub) variant.
Heb er al verschillende dingen over gelezen. In eerste instantie je eigen immuunsysteem, die is bij iedereen anders en sommige mensen zijn vatbaarder voor corona dan anderen. Daarnaast is iedere keer ziek zijn soms juist een aanslag op je immuunsysteem.
Dan heb je nog de vaccinatie/infectie maar inderdaad door telkens te veranderen heb je er wat minder aan.
En dan nog je geheugencellen, die zouden niet een op een hoeven te passen op de variant, maar ja of je die aanmaakt is ook weer persoonlijk he

En volgens mij weten ze er gewoon nog net iets te weinig over met corona. Maar ik ken ook mensen die telkens opnieuw besmet raken en ook heel veel die gewoon geen besmetting hebben gehad ( en zich ook niet opsluiten of zo). En ken ook mensen waarvan partner ziek is en zijzelf niet ziek zijn geworden ( geen extra maatregelen in huis hoor)
Hylos schreef:Dank beide!

Beterschap! Snap dat het goed dat het vies voelt, voelt gewoon niet ok om zo te denken. Maar idd met het uwv erbij wel slim om te laten doen
Hylos schreef: ma 17 okt 2022, 21:30 Bedankt voor de beterschapswensen!
Ik ga me morgenvroeg laten testen (om 8:45, andere keus was er niet in Drachten.. wat is dat nu voor tijdstip voor zieke mensen ::) ).
Bedacht me nog dat het het zwart op wit hebben sowieso verstandig is richting het UWV waar ik vanaf komende maand mee te maken heb.
Hopelijk viel het testen een beetje mee

En natuurlijk : beterschap, je zo algeheel lamlendig voelen is echt waardeloos.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door