Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Inouchka schreef: Je hoeft natuurlijk niet alles letterlijk over te nemen van wat men schrijft, maar om mij even duidelijk te maken... Niet iedereen heeft de financiële ruimte om zich dusdanig aan te passen aan hun kat en om andere tevreden te stellen... Het is toch echt wat een ander wil horen ook alleen maar leest en daarom ook telt!! xD... Moeite steken in jou kat, zie ik niet wanneer je een huisdier om wil toveren tot een binnenkat... Ik vind de moeite die ik in mijn huisdier steek: goed voer voorzien (barf) een knuffel wanneer mijn kat dit wens, hun voorzien van een goede algemene verzorging,... Ze kunnen naar buiten wanneer ze willen en willen ze wel binnen blijven doe ik daar ook niet moeilijk om.. veel belangrijker dan een buitenren te bouwen omdat er mensen zijn die niets anders te doen hebben, dan zich te ergeren aan iemands huisdier, er zullen altijd situaties zijn dat een huisdier overlast veroorzaakt... Of het nu doodrijden is en men de kat moet schrapen van straat, of mijn kat via andermans tuintje moet om bij het weiland te komen, of ze geen katten kunnen zien en ruiken... Mijn hond, die blaft wanneer ze vreemde honden voor het eerst ziet ook soms met honden die ze kent uit onzekerheid, diegene in mijn naaste omgeving weten dat, maar omdat andere zich eraan kunnen storen, moet ik men hond maar binnen houden? Nooit meer gaan wandelen of nog erger der stembanden laten verwijderen?? Hoever moet het eigenlijk gaan voordat andere tevreden zullen zijn met de oplossing die je wil en kan bieden... Als echt iedereen zijn of haar kat binnen zou houden, ben eens benieuwd hoelang ze hier blij om zullen zijn.. Want ik denk namelijk dat er dan een hele overlast zal komen van muizen en andere ongedierte... Maarja dan gebruiken ze voor het gemak gif,maar pas op, want je hond of kat aan het lijntje zou die maar eens te pakken kunnen krijgen en op deze manier blijf je bezig...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nee hoor, we moeten vooral niet letterlijk nemen wat je schrijft  :-X. Waar gáát dit over?
Door Inouchka
Kaela schreef: Nee hoor, we moeten vooral niet letterlijk nemen wat je schrijft  :-X. Waar gáát dit over?
Met het overnemen van wat ik schrijf ligt de nadruk om die €30 000!! Het kan ook €300 zijn!!! Zoals hierboven beschreven lag de nadruk op dat niet iedereen de financiële ruimte ervoor heeft!! Dáár gaat dat over!!

Door Inouchka
En nou ga ik kappen, want krijg beetje het gevoel dat ik een misdadiger hier ben omdat mijn katten buiten komen...

Door Kaela
Inouchka schreef: Met het overnemen van wat ik schrijf ligt de nadruk om die €30 000!! Het kan ook €300 zijn!!! Zoals hierboven beschreven lag de nadruk op dat niet iedereen de financiële ruimte ervoor heeft!! Dáár gaat dat over!!

Als je geen geld voor een dier hebt, moet je hem niet in huis nemen. 300 euro voor een kattenren lijkt mij toch geen onoverkomelijk bedrag om je verantwoording als huiseigenaar te nemen.

Maar ik zal je opmerkingen over mensen die schuld hebben aan het aanrijden van een hond of kind dan ook maar niet te letterlijk nemen. Want ik kreeg bíjna de indruk dat je wilde zeggen dat degene achter het stuur daar op geen enkele wijze emotioneel last van zou hebben. Schuldig of niet.  :-X
Door Inouchka
Kaela schreef: Als je geen geld voor een dier hebt, moet je hem niet in huis nemen. 300 euro voor een kattenren lijkt mij toch geen onoverkomelijk bedrag om je verantwoording als huiseigenaar te nemen.

Maar ik zal je opmerkingen over mensen die schuld hebben aan het aanrijden van een hond of kind dan ook maar niet te letterlijk nemen. Want ik kreeg bíjna de indruk dat je wilde zeggen dat degene achter het stuur daar op geen enkele wijze emotioneel last van zou hebben. Schuldig of niet.  :-X
Oooh gaan we die kant weer op :D *sarcsm off* even beter lezen! Ik heb niet gesproken over mensen die schuld hebben aan het aanrijden van een hond of kind en daar geen last van zouden hebben...!!!

Laatst gewijzigd door Inouchka op zo 01 mar 2015, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaela
Inouchka schreef: Oooh gaan we die kant weer op :D *sarcsm off* even beter lezen! Ik heb niet gesproken over mensen die schuld hebben aan het aanrijden van een hond of kind en daar geen last van zouden hebben...!!!

Sorry, maar zo komt het wel over. Je schrijft behoorlijk pittige dingen en vervolgens moeten we het allemaal niet zo letterlijk nemen.
Door Inouchka
Kaela schreef: Sorry, maar zo komt het wel over. Je schrijft behoorlijk pittige dingen en vervolgens moeten we het allemaal niet zo letterlijk nemen.
Dat gedeelte dat je het niet letterlijk hoeft te nemen ging over die €30 000!! Wat jij met de rest doet moet je helemaal zelf weten ;), maar ik denk dat je een aantal reacties door elkaar heen haalt!! Even beter kijken en reageren op diegene die je bedoelt aub!!

Door Kaela
Inouchka schreef: Dat gedeelte dat je het niet letterlijk hoeft te nemen ging over die €30 000!! Wat jij met de rest doet moet je helemaal zelf weten ;), maar ik denk dat je een aantal reacties door elkaar heen haalt!! Even beter kijken en reageren op diegene die je bedoelt aub!!

Sorry je hebt gelijk, dat was iemand anders.
Door doranto
jasmijn schreef: Weet je wat ik een egoïstische gedachten vind, dat jij een dier neemt wat jij wilt hebben en maar vind dat het maar vrij rond mag lopen om vogels, amfibieën, reptielen, haas achting en knaagdieren te vangen!
Je legt daar mee een oneerlijke roofdieren druk op heel veel prooidieren!
Er is geen fuk natuurlijk aan want in de natuur gaan roofdieren dood als er een overpopulatie van is, gevoerden huis katten worden er geen gram dunner van!

Heb je daar wel eens aan gedacht?
En de grootste negatieve invloed hebben katten op de amfibieën en reptielen die het al zo zwaar hebben hier in Nederland!

Dus het is een egoïstische gedachten van mij dat ik vind dat een dier wat jij voor jou plezier en genot wilt hebben niet op mijn terrein wil hebben omdat hij mijn vogels in de stres laat schieten of mijn konijn vangt en dood?
Want ik moet maar zorgen dat mijn dier op mijn terrein onbereikbaar zijn voor jou kat die jij wilt?
Dus ik moet mijn hond beschermen tegen jou kat omdat jij graag een kat wilt, terwel mijn hond aangelijnd is, ik zijn poep opruim, zorg dat hij niet blaft en €100 hondenbelasting betaal!

Ik denk dat het misschien een beetje anders is, jij bent  egoïstische om dat je een dier neemt waar je niet de ruimte of de kennis voor bezit om die op een goede manier op je eigen terrein te houden en de rest van de wereld maar opscheept met jou keuzen!

En als je kat dan echt zo graag naar buiten wilt dan kan je altijd nog met hem aan een lijntje gaan wandelen!
Heb ik ook elke dag gedaan met een kat die in ons appartement met balkon te weinig ruimte had, dat zorgde er voor dat niet meer sloopte en piesten!

En ja als er in gevoerd word dat katten niet meer gevrijwaard zijn en op eigen terrein moeten blijven zullen er een heleboel katten in een asiel belanden, maar dat zal ook helpen tegen ongeweten nestjes en het zo gemakkelijk nemen van katten dus op den duur zal het beter zijn.

Als tip voor de aanvallen kat in het begin van het topic, vang de kat als hij weer aanvalt en breng hen naar het asiel.
Laat de eigenaar er ook maar eens last van hebben dat hij overlast veroorzaakt zonder het dier te schade, misschien dringt het dan wel tot haar door.
+1
+1!!
Al diegene die hun kat rond laten lopen zouden het waarschijnlijk niet pikken als mijn honden dag in dag uit zomaar hun tuin in komen lopen en alles onder poepen en piesen en hun dieren (vogels, vissen, konijnen enz.) de stuipen op het lijf zouden jagen (zo niet verwonden of zelfs doden) Iemand die echter absoluut geen kat in zijn tuin wil van een ander, die heeft gewoon maar pech en moet het maar accepteren. Onbegrijpelijk!
Door hannabelgje
Doranto schreef: +1!!
Al diegene die hun kat rond laten lopen zouden het waarschijnlijk niet pikken als mijn honden dag in dag uit zomaar hun tuin in komen lopen en alles onder poepen en piesen en hun dieren (vogels, vissen, konijnen enz.) de stuipen op het lijf zouden jagen (zo niet verwonden of zelfs doden) Iemand die echter absoluut geen kat in zijn tuin wil van een ander, die heeft gewoon maar pech en moet het maar accepteren. Onbegrijpelijk!
+1
Mijn buurman op de hoek heeft vogeltjes. Hij heeft dermate veel last van katten in zijn tuin dat zijn tuin vol staat met kattenvallen. Keur ik dat goed? Nee, die katten kunnen er niks aan doen. Maar begrijpen doe ik het wel.
Voor de mensen die hun kat buiten hebben lopen, zorg er op z'n minst voor dat ze 's nachts binnen zijn. In de nacht worden er de meeste katten doodgereden.
Door Radja
hannabelgje schreef: +1
Mijn buurman op de hoek heeft vogeltjes. Hij heeft dermate veel last van katten in zijn tuin dat zijn tuin vol staat met kattenvallen. Keur ik dat goed? Nee, die katten kunnen er niks aan doen. Maar begrijpen doe ik het wel.
Voor de mensen die hun kat buiten hebben lopen, zorg er op z'n minst voor dat ze 's nachts binnen zijn. In de nacht worden er de meeste katten doodgereden.

Onze vogeltjes ook,ze vliegen zich dood tegen het gaas,heel naar gezicht!

Maar wat ik ook heel erg vind,is dat mijn fietstassen vol gesproeid worden door de katers van hier uit de straat! niets,maar dan ook echt niets kan in de carporte blijven staan of ze sproeien erover heen!
Laatst gewijzigd door Radja op zo 01 mar 2015, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Inouchka
hannabelgje schreef: +1
De buurman hier op de hoek heeft ook hele tuin vol vogels, daarnaast heeft die zelf een kat of 2-3. Nooit heb ik hem horen klagen over de katten.. Maar zijn vogels daarentegen houden als hij weg is de hele buurt wakker!! Alsof dat zo fijn is.. Alleen is dat toch niet te reden om tegen hem te zeggen, ja hou die vogels dan binnen???.... Onze katten zijn meestal, voornamelijk in de lente en zomer maanden altijd 'S nachts buiten.. Denk dat het afhankelijk is vanwaar je woont .. Hier zie je namelijk na 22u amper een auto...

Door hannabelgje
Heeft niks te maken met waar je woont hoor.  Het is gewoon een vaststaand feit dat de meeste katten 's nachts doodgereden worden. Dus door ze dan binnen te houden verklein je dat risico.
Even nog een vraag voor de buitenkatmensen. Wat doen jullie katten in huis als ze binnen zijn? En hoeveel uur per dag zijn ze ongeveer binnen?
Door *Marga*
Mijn man wilde graag kippetjes houden, helaas zoveel katten in de buurt die de katten buiten laten lopen hebben we het niet gedaan.

En net plantjes gepland hup een kat krabbelt dat er weer uit en gaat daar poepen..

Mijn honden doen dat niet een een andere tuin..

En ze mogen ook niet los lopen op het woonerf...

Bij een broer van mij loopt de kat buiten in de tuin aan een lijntje.. mijn dochter heeft haar katten in huis en ze kunnen op het balkon dat helemaal is afgezet.

Ik moet altijd eerst kijken of er geen kat in de tuin loopt als ik met de honden uit ga, ik ga altijd via de achtertuin, mocht er een kat lopen gaan ze er zeker achteraan. buiten als een kat stil ligt dan doen ze niks..

Lastig hoor Rita , kan een wijkagent of iemand van handhaving je misschien helpen?
Door Inge en Bono
Inouchka schreef: De buurman hier op de hoek heeft ook hele tuin vol vogels, daarnaast heeft die zelf een kat of 2-3. Nooit heb ik hem horen klagen over de katten.. Maar zijn vogels daarentegen houden als hij weg is de hele buurt wakker!! Alsof dat zo fijn is.. Alleen is dat toch niet te reden om tegen hem te zeggen, ja hou die vogels dan binnen???.... Onze katten zijn meestal, voornamelijk in de lente en zomer maanden altijd 'S nachts buiten.. Denk dat het afhankelijk is vanwaar je woont .. Hier zie je namelijk na 22u amper een auto...

Nee dat is ook niet fijn. Maar we zijn toch niet aan het wegstrepen? "Mijn buurman heeft kakelende vogels, dus ik mag....."  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door