Die aardbeienpalen vind ik ook erg leuk!
Ik ben weer eens ongeduldig :p loop alle dagen langs m'n bakken om te kijken of er al wat plantjes omhoog komen hahaha..
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Naomi M. schreef: ff een vraagje. Vast hier al geweest, maar dit topic is zo lang....Ik zelf zou niet voor geimpregneerd hout gaan omdat ik daar geen fijn gevoel bij zou hebben mbt het impregneerspul dat in contact staat met je aarde en dus ook je groente en zo dus uiteindelijk ook met de persoon/dier die het eet.
Als je geen vermiculiet hebt, wat is dan een goede mix om te maken?
En als ik courgettes en komkommers en zo in een grote pot zet. Wat is dan de beste mix daarvoor?
Nog een vraag namens husband. Diverse MM bakken van de "winkel" zijn van geïmpregneerd hout. Ik roep dat het niet mocht. Maar maakt dat nog uit? Die bakken zijn ook geïmpregneerd. Ik heb overigens de tip van het steigerhout gezien.
Nog een vraagje. Welke hoogte hebben jullie bakken?
Zo dat was het weer. Bij mij komt alles ook veel op dus wil gauw gaan verplanten.
Nynke schreef: ik heb mijn mm-bak gevuld met potgrond, bemenste tuinaarde,cocopeat en een beetje vermiculiet; het is mooi luchtig![]()
Naomi M. schreef: Ik dacht dat 20 cm te laag was en was dus al op zoek naar 30 cm planken. Maar als jullie ook die hoogte hebben, dan vind ik het prima. Maar we hebben idd ook al naar steigerhout gekeken. Ik denk dat we dat dan maar gaan halen idd.Het is net wat je erin wilt planten. Ik heb voor de pastinaak, wortel en witlof een grote, diepe plantenbak die ik nog over had. Je kunt ook kiezen voor bol vormige wortels, die kunnen wel in een bak van 20cm. Het schijnt ook dat als je wel de wortels van 30cm lang erin plant, ze dikker worden en zoeter.
Mijn courgetten en komkommers staan al 10 cm hoog. Dat ging ineens heel snel. En de rest moet ook nodig naar buiten. We hebben zo'n windtunneltje ook dus het een en ander kan afgeschermd worden.
lauraV schreef:oops![]()
leuk typfoutje
Nadia schreef: Gebruik jij dan geen compost nynke?Ik had nog geen compost in huis toen ik de bak gevuld heb, daarna pas een zak gehaald