Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sonja
Die klossen ga ik nog wel bespreken tijdens het intakegesprek met de kraamzorg. Bij ons bed lijkt het me erg wankel worden en het is niet de bedoeling dat ik thuis ga bevallen, dus het is dan alleen voor de kraamzorg. Vraag wel of een extra matras ook mag.
Ik heb nog geen kraampakket in huis, maar een waterdichte onderlegger heb ik wel al liggen. Ligt nog niet op bed, vind het nog te vroeg. Het ventileert toch minder en ik vind het niet prettig liggen.
De honden blijven gewoon thuis en we zorgen voor een achterwacht die de sleutel heeft en ze evt tussentijds uit kan laten.
Door Jantina
Nee ik heb nog niks klaar staan en ook m'n bed is nog bij t oude... Klossen stel ik zo lang mogelijk uit, anders kan m'n teckeltje niet meer op bed komen  :-[
Kraampakket moet ik nog halen maar wacht wel ff tot ze volgende week van de kraamzorg zijn geweest.
Door wenche
Mijn kraampakket kreeg ik bezorgd op mijn verjaardag.....
En zit nu op 37+3, dus voor de zekerheid maar alles bij de hand ;)

Sonja, ik ga ook voor een zh-bevalling, maar ze raadde me wel aan klossen in huis te halen voor als je het zh om wat voor reden ook niet haalt...
Door Cupcake
Spuit elf hier had dit topic nog niet gespot, maar ik meld me ook graag.
Laatste tijd wat meer babyspulletjes uit aan het zoeken dan aan het BP-en. :shy:
Hier van de week kraampakket gekregen (supersexy hoor al die pakken kraamverband enzo :-X)
Bij ons de grote spullen wel besteld, maar nog niks binnen.
Heb wat spulletjes via marktplaats gekocht, die staat uiteraard al wel hier en moet binnenkort maar eens aan de shop.
M'n buik groeit de laatste weken naar mijn idee echt met de dag, maar volgens de vk lopen we keurig volgens de richtlijn. Ben het zo niet gewend al die extra kilo's.
Ik loop voor m'n werk bijna hele dagen en til veel, dus m'n voeten vonden mijn normale schoenen echt geen goed plan meer. Ik heb een paar paar ballerinaatjes gekocht in twee maten en als m'n voeten gaan zwellen tegen het einde van de dag, wissel ik ze gauw even om.
Klossen hoeven toch pas vanaf week 37? Ik stel het ook zo lang mogelijk uit, bedje staat voor mij prima zo.
Door Sonja
wenche schreef: Mijn kraampakket kreeg ik bezorgd op mijn verjaardag.....
En zit nu op 37+3, dus voor de zekerheid maar alles bij de hand ;)

Sonja, ik ga ook voor een zh-bevalling, maar ze raadde me wel aan klossen in huis te halen voor als je het zh om wat voor reden ook niet haalt...
Tegen die tijd zorg ik ook wel dat ik alles klaar heb staan, hoor. Maar zover ben ik nog niet, dus eerst maar eens alles bespreken met de dame van de kraamzorg die langs gaat komen voor een intakegesprek.
Ik heb overigens het kraamzorghotel besproken, dus ik ga in principe ook niet voor een ziekenhuisbevalling.
Door Sonja
Vanmiddag op schoenenjacht geweest en deze gekocht. Is echt lekker soepel leer en er zit een voetbed in. Heb ze aan en ze zitten prima. Ik word er toch net even iets blijer van dan van birkenstocks of crocs.

Afbeelding
Door orinake
hier word het een ziekenhuisbevalling :)
Heb geen andere keuze dan dat.
Er hangen iets te veel risico's aan thuis bevallen voor mij helaas.
En ik blijf ook 4 daagjes in het ziekenhuis dus hier thuis moet aan het bed weinig geprutst worden ;)

Gisteren hadden we een verjaardagsfeestje en we hadden bij mama afgesproken zodat we allemaal samen konden rijden.
Mama was nog aan het eten als we toe kwamen en ze verslikte zich bijna in haar boterham.
Ik kreeg niet een hey hoe is het, maar een: WOW WAT EEN BUIK!
(Het was geleden van eind mei dat ze me nog gezien had (wij zijn eind mei op verlof geweest en tegen dat wij thuis kwamen waren zij voor 3 weken naar tunesie))
Van de familie uit zijn de reacties matig, maar ja dat zijn we gewend. Fanne en ik zeggen dikwijls wij hebben 2 families. De echte familie en de brandweerfamilie. En momenteel is de brandweerfamilie het meest geïnteresseerd in hoe alles verloopt.
Leuk om al die verhalen van de a.s. moeders zo te lezen :)
Dat haalt gelijk een hoop herinneringen op.
Tjonge jonge waar je al niet voor moet zorgen van te voren...en achteraf is een hele hoop niet eens nodig (geweest) hahaha
wenche schreef: Hebben jullie allemaal trouwens de klossen al in huis/onder het bed en de waterdichte molton op het matras?

Ik moet de klossen nog halen... Heb opgemeten hoe hoog het bed dan wordt en daardoor besloten dat ik ze wel haal, maar nog niet onder et bed doe... (Ik ben maar een klein hupsje en kom dan het bed niet mee in/uit)
De molton ligt er ook nog niet onder, maar wel binnen bereik, evenals een onderlegger beneden bij de bank en 1 in de auto :p
Als je vliezen snachts breken heb je er weinig aan dat die molton binnen handbereik ligt ;) Hij werkt alleen als ie onder je ligt :P ;D

Ik had achteraf geen molton nodig (weet niet eens of er 1 in bed lag, want ik lag in het ZH), mijn vliezen zijn namelijk gebroken toen ik op de wc zat :D :)
Door Ike
Sonja schreef: Vanmiddag op schoenenjacht geweest en deze gekocht. Is echt lekker soepel leer en er zit een voetbed in. Heb ze aan en ze zitten prima. Ik word er toch net even iets blijer van dan van birkenstocks of crocs.

Afbeelding
Wat een heerlijke stappers Sonja!
Kan me voorstellen dat je hier vrolijker van wordt dan crocs  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door