Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Ligt er natuurlijk ook aan wat je onder de fleece hebt liggen. Ik had daar meestal flink wat handdoeken onder liggen en stonk echt niet na een week. En zeugjes of beertjes scheelt ook. En de hoeveelheid cavia's uiteraard.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door Lizzy
eelke schreef: do 26 jun 2025, 09:41 Ha, nou ik had al eens ergens tussen neus en lippen wat foto's gedeeld, maar geen officiële aankondiging nee ;)

En inderdaad zijn de geluidjes zo leuk. Ik praat nogal graag tegen mijn dieren en deze reageren écht, in tegenstelling tot mijn garnalen, die niet eens beseffen dat ik besta (dat doet een vis bv weer wel). Kan ook weer helemaal los met de koosnaampjes. Meestal noem ik ze schatje-patatjes (het zijn schattige aardappeltjes he) maar als ze teveel geluid maken dan heten ze zeurtjes. En wat meer neutraler zijn ze De Poekies gaan heten (ik weet niet waar dat vandaag komt). En individueel natuurlijk Ollie-Bollie, Jack-Vlek, Black-Jack etc etc etc etc etc :D

Ik kan er geloof ik best weer goed mijn dieren-hart mee vullen :smitten:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik kom nog steeds maar weinig in de bar dus dat heb ik gemist! Maar je bent natuurlijk niks verplicht hee, ik maakte een geintje maar ik vind dit wel heul leuk om te lezen en te zien! Geinig hoor, al die bijnaampjes voor ze! En ik snap dat wel, dat je je dierenhart hiermee kunt vullen :-* ! Garnalen zijn ook leuk (ik heb er momenteel 3, Japonica's) maar je hebt er verder niks aan :biggrin2: . Ik heb ook 1 Betta. Dat is dan wel weer leuk. Maar niet om dierenharten mee te vullen vind ik.
Door Kaela
Mensen, we hebben nog een naam nodig. Planning is nu dat we volgende week zaterdag naar de opvang gaan en dan een beertje met twee zeugjes uitzoeken.

Het beertje gaat Sibbe heten, uit Peppa Pig. Een zeugje gaat Aagje heten, naar Nina’s favoriete karakter uit Pluk van de Petteflet. Maar de derde naam wil niet komen. En nergens meer creativiteit dan op BP :P
Door Siberienne
Hmmm lastig zonder dat de uiterlijke kenmerken bekend zijn - toch vaak een bron van inspiratie.

Maar een poging: Frida (beetje vergezocht, maar een varken in een kinderboek, moest ik aan denken toen je het over Peppa pig had en omdat in het Noors een cavia een mars-varken is)

Bolle(ke)
Betje (Betje Wolff en Aagje Deken)
Door Lizzy
Kaela schreef: vr 27 jun 2025, 17:48 Mensen, we hebben nog een naam nodig. Planning is nu dat we volgende week zaterdag naar de opvang gaan en dan een beertje met twee zeugjes uitzoeken.

Het beertje gaat Sibbe heten, uit Peppa Pig. Een zeugje gaat Aagje heten, naar Nina’s favoriete karakter uit Pluk van de Petteflet. Maar de derde naam wil niet komen. En nergens meer creativiteit dan op BP :P
Ohww, moeilijk, namen... Ik denk er vandaag even over. Ik vind Frida trouwens ook leuk.

Catootje
Pippeloentje
Door Kaela
Ja Frida is leuk. Maar heeft voor Nina geen betekenis. Na overleg is het Betje geworden! Niet door de karakters die jij noemt Sieberienne, want die kennen we om eerlijk te zijn niet. Maar Betje is Betje Big in Nijntje! En ik vind Betje echt heel leuk passen bij Sibbe en Aagje. En het heeft ook weer de connectie naar varkentje, in het Engels heten ze ook Guinea pigs tenslotte!
Door doranto
Kaela schreef: za 28 jun 2025, 07:42 Ja Frida is leuk. Maar heeft voor Nina geen betekenis. Na overleg is het Betje geworden! Niet door de karakters die jij noemt Sieberienne, want die kennen we om eerlijk te zijn niet. Maar Betje is Betje Big in Nijntje! En ik vind Betje echt heel leuk passen bij Sibbe en Aagje. En het heeft ook weer de connectie naar varkentje, in het Engels heten ze ook Guinea pigs tenslotte!
Nou, dat noem ik nog eens een wel-over-wogen namen keuze. ;D
Wel super leuke namen hoor! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door