CindyMayella schreef: ↑do 11 mar 2021, 06:29
Heb sinds jaren weer eens een van de vele Stemwijzers gedaan... nr 1: trots op Nederland (nog nooit van gehoord
), nr 2: PVV, en nr 3: 50+ (kom al dicht in de buurt van die leeftijd, dus logisch
).....
Ik weet het echt nog niet.... laatste paar keer Partij van de Dieren gedaan, daarvoor PVV.....
Ik heb voor de lol ook de Stemwijzer ingevuld (voor de lol, omdat ik toch al wist dat ik op de PvdD zou stemmen, ivm dieren- en milieustandpunten), maar volgens de Stemwijzer ben ik veel rechtser dan de PvdD. Dat komt denk ik doordat ik soms gewoon niet meer weet wat ik van sommige issues moet vinden. Ik kan van zoveel issues zowel de linkse als de rechtse standpunten wel begrijpen, en op sommige punten denk ik misschien rechts, maar weiger ik toe te geven aan die rechtsheid in mezelf. Op immigratievlak bijvoorbeeld: moet het land vluchtelingen weigeren omdat het er 'te veel' zijn en omdat het risico bestaat dat ze alleen hun hand komen ophouden of aanslagen komen plegen? Ik hou mezelf dan voor dat het om mensen gaat, dat ik niet kan bepalen of de situatie waaruit ze zijn gevlucht erg genoeg was om huis en haard achter te laten, en dat mijn angsten mijn probleem zijn maar er nooit toe mogen leiden dat ik mensen afwijs op basis van generalisaties en bangmakerij.
En verder steun ik de PvdD omdat ik ervan uitga dat politici die voor dierenrechten opkomen niet in eerste instantie de politiek in gaan om er zelf beter van te worden. Ik hou mezelf voor dat die mensen het in eerste instantie voor dieren en milieu doen, en daarna pas voor zichzelf.