Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Op wie ga je stemmen?

VVD
3
9%
PVV
4
11%
CDA
1
3%
D66
1
3%
Groen Links
1
3%
SP
9
26%
PvdA
Geen stemmen
0%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
PvdD
10
29%
50Plus
Geen stemmen
0%
SGP
Geen stemmen
0%
Denk
Geen stemmen
0%
FvD
2
6%
Anders, namelijk......
4
11%
Eef+Stippels schreef: wo 10 mar 2021, 15:43 Zo lang ik me kan herinneren heb ik op Partij voor de Dieren gestemd.

Maar om van de asociale corrupte zakkenvullersbende die de VVD en het CDA is af te komen heb ik nu het gevoel dat ik op een grotere partij moet stemmen..
Daar zit mijn twijfel om misschien toch GL te stemmen.
Maar of strategisch stemmen nou zo handig is weet ik niet.. Dat dachten de mensen die 8 jr terug PvdA stemden ook. En toen werden zonder pardon de principes met wat kwartetten uitgeruild.
Eef+Stippels schreef: wo 10 mar 2021, 15:43 Zo lang ik me kan herinneren heb ik op Partij voor de Dieren gestemd.

Maar om van de asociale corrupte zakkenvullersbende die de VVD en het CDA is af te komen heb ik nu het gevoel dat ik op een grotere partij moet stemmen..
Ik denk dat veel mensen hier over zitten te dubben

Ongeacht wat mijn politieke voorkeur is schrik ik altijd een beetje van dit soort reacties... op welke partijen dan ook
Ik heb werkelijk geen enkel idee. Vroegâh, toen je poep nog met een lange oe schreef, betekende een verkiezingsbelofte nog wel eens wat. Ik heb de afgelopen jaren nog nooit zo veel politici zo vaak meerdere malen 180 graden van mening zien veranderen.

Ik vind die lijsttrekker van de CU wel wat hebben, maar ik ga dus never nooit CU stemmen vanwege hun standpunt ten aanzien van bijvoorbeeld het homohuwelijk (en nog een paar dingen).
Kiezen voor een partij die wil bezuinigen op Defensie betekent dat ik mijn eigen baan op de tocht zet.
Ik vind Baudet verschrikkelijk. In het begin van FvD had ik nog zoiets van "die schudt Den Haag wel even op", maar nu vind ik hem vooral een pedante kwal.

Ik wil niet kiezen voor een vrouw omdat het kiezen voor een vrouw "hip" is of zo. Ik wil kiezen voor iemand die me aanspreekt en van wie het partijprogramma me aanspreekt. En als dat een vrouw is, prima. En als dat een man is, net zo goed.

Ik hoop volgende week woensdag uitgevonden te hebben wie het gaat worden...
Heb sinds jaren weer eens een van de vele Stemwijzers gedaan... nr 1: trots op Nederland (nog nooit van gehoord :-\ ), nr 2: PVV, en nr 3: 50+ (kom al dicht in de buurt van die leeftijd, dus logisch ;) ;D ).....
Ik weet het echt nog niet.... laatste paar keer Partij van de Dieren gedaan, daarvoor PVV.....
Wij zijn al klaar. Stembrief zit op de post.
Raar nu, al die verkiezingspraatjes, die er niet meer toe doen.
Makkelijk.
Van ons geloof afgevallen, GL man, zie ik niet meer zitten. Hoewel je natuurlijk op een partij stemt, werd voor ons het beeld toch te vertroebeld door Jesse. Het is zoals het is
We gaan het meemaken.

Hanny
CindyMayella schreef: do 11 mar 2021, 06:29 Heb sinds jaren weer eens een van de vele Stemwijzers gedaan... nr 1: trots op Nederland (nog nooit van gehoord :-\ ), nr 2: PVV, en nr 3: 50+ (kom al dicht in de buurt van die leeftijd, dus logisch ;) ;D ).....
Ik weet het echt nog niet.... laatste paar keer Partij van de Dieren gedaan, daarvoor PVV.....
Ik heb voor de lol ook de Stemwijzer ingevuld (voor de lol, omdat ik toch al wist dat ik op de PvdD zou stemmen, ivm dieren- en milieustandpunten), maar volgens de Stemwijzer ben ik veel rechtser dan de PvdD. Dat komt denk ik doordat ik soms gewoon niet meer weet wat ik van sommige issues moet vinden. Ik kan van zoveel issues zowel de linkse als de rechtse standpunten wel begrijpen, en op sommige punten denk ik misschien rechts, maar weiger ik toe te geven aan die rechtsheid in mezelf. Op immigratievlak bijvoorbeeld: moet het land vluchtelingen weigeren omdat het er 'te veel' zijn en omdat het risico bestaat dat ze alleen hun hand komen ophouden of aanslagen komen plegen? Ik hou mezelf dan voor dat het om mensen gaat, dat ik niet kan bepalen of de situatie waaruit ze zijn gevlucht erg genoeg was om huis en haard achter te laten, en dat mijn angsten mijn probleem zijn maar er nooit toe mogen leiden dat ik mensen afwijs op basis van generalisaties en bangmakerij.

En verder steun ik de PvdD omdat ik ervan uitga dat politici die voor dierenrechten opkomen niet in eerste instantie de politiek in gaan om er zelf beter van te worden. Ik hou mezelf voor dat die mensen het in eerste instantie voor dieren en milieu doen, en daarna pas voor zichzelf.
Ik heb werkelijk geen idee wat wijsheid is om op te stemmen. Heb daarom de stemwijzer ingevuld maar daar kwam ook niet heel duidelijk 1 partij uit die boven de rest uit stak. Volgens mij zaten alle partijen ergens tussen de 50 en 64 procent overeenkomst dus dat schoot ook niet op ::) Kreeg nog wel extra stellingen daardoor waarbij je van de bovensten 4 partijen 2 moest kiezen waarbij de standpunten dan vergeleken werden en toen kwam ik uit op de piratenpartij :biggrin2:
Maar ik heb dan weer niet het idee dat een kleine partij als de piratenpartij het verschil gaat maken dus ik twijfel nog lekker even verder totdat ik mijn stem uit heb gebracht ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door