Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-Annemarie- schreef: Ik voorzie een snijplankentopic opkomen.8)
Ik heb hout, en ook plastic. Dit is onze favorietmaar wordt niet gebruikt voor het hondenspul. 8)
http://www.thinkgeek.com/product/e7a8/
Seven of Nine, Star Trek Voyager - Human Error schreef:...Slice these vegetables transversely in five millimeter increments.
Esther Q schreef: Hier een kort stukje.Jawel, maar een boom leeft, ademt, doet. Eenmaal verwerkt tot een snijplank kan het misschien zijn dat het dode hout niet meer de eigenschappen van het levende hout heeft, toch? Ik weet het niet hoor, is gewoon hardop denken.
http://www.wkpaletten.ch/v2_eng/pdf/hol ... killer.pdf
Het onderzoek dat ik ooit las was uitgebreid en stak goed in elkaar. Ik meen dat het gedaan was op vrijwillige basis, door mensen die wilden weerleggen dat er antibacteriële zeep nodig is bij het schoonmaken in de keuken. Zij concludeerden geloof ik dat het vooral 'de industrie' is die kennis van de zelfreinigende werking van hout wilden tegengaan. Zo heb ik het onthouden, maar tis alweer een tijdje geleden, ben niet meer zeker wat er allemaal in stond. Hoe dan ook, een boom is in staat bacterieën dood te maken als hij gewond wordt. Je kunt van een boom een hele schil afhalen en dat overleeft hij, mits hij gezond is. Of een gaatje boren om sapstroom te winnen. Bij die verwonding krijgt een boom ontzettend veel bacteriën binnen. En die weet hij dus te doden. Anders zou die zelluf doodgaan![]()
Anne in Duitsland schreef: Jawel, maar een boom leeft, ademt, doet. Eenmaal verwerkt tot een snijplank kan het misschien zijn dat het dode hout niet meer de eigenschappen van het levende hout heeft, toch? Ik weet het niet hoor, is gewoon hardop denken.zullen we daar binnenkort een boompje over opzetten?
Pluto schreef: zullen we daar binnenkort een boompje over opzetten?Jaaa, lekker bomen!
![]()
Anne in Duitsland schreef: Jawel, maar een boom leeft, ademt, doet. Eenmaal verwerkt tot een snijplank kan het misschien zijn dat het dode hout niet meer de eigenschappen van het levende hout heeft, toch? Ik weet het niet hoor, is gewoon hardop denken.Oh ja, dat klinkt zeker logisch! Hoe het werkt weet ik ook niet, heb ik nog nooit ergens gelezen, maar dood hout behoudt (iig deels) de eigenschappen van levend hout, volgens de onderzoeken. Er is ook een onderzoek dat concludeert dat plastic even hygiënisch is als hout, maar daarin hebben ze net nieuwe plastic snijplanken gebruikt, dus nog zonder groeven waar de bacteriën in gaan zitten en vermeerderen.
-Annemarie- schreef: Ik voorzie een snijplankentopic opkomen.Like8)
Ik heb hout, en ook plastic. Dit is onze favorietmaar wordt niet gebruikt voor het hondenspul. 8)
http://www.thinkgeek.com/product/e7a8/
Esther Q schreef: Oh ja, dat klinkt zeker logisch! Hoe het werkt weet ik ook niet, heb ik nog nooit ergens gelezen, maar dood hout behoudt (iig deels) de eigenschappen van levend hout, volgens de onderzoeken. Er is ook een onderzoek dat concludeert dat plastic even hygiënisch is als hout, maar daarin hebben ze net nieuwe plastic snijplanken gebruikt, dus nog zonder groeven waar de bacteriën in gaan zitten en vermeerderen.En waarschijnlijk ook wel nieuwe houten snijplanken.
pearlsofpassion schreef: En waarschijnlijk ook wel nieuwe houten snijplanken.Dat zou dan de uitslag pro hout alleen maar ten goede zijn gekomen, wat denk ik niet hun hypothese steunde![]()