~anna~ schreef:
Voor de politie maakt het niks uit, dus wie nou wel/niet aan de lijn zat.
Er zijn gewoon geen regels, heb ik begrepen, dus niemand is schuldig.
Samen oplossen en evt de da betalen. volgende keer extra goed bij de les blijven.
Dit is helaas expliciet niet waar; de eigenaar van de bijtende hond is (vrijwel) altijd de aansprakelijke partij. Wie er los liep en of dat ter plaatse mocht is helaas onbelangrijk.
Ik kan ze zo niet bedenken maar er kunnen redenen zijn waarom de aansprakelijkheid van de eigenaar van de bijtende hond wordt verminderd. Het KAN daarbij soms deels uitmaken of een hond dubbel gezekerd was of niet. Grof gezegd: als jij je altijd bijtende fikkie los laat lopen is dat anders dan dat je weet dat fikkie zou kunnen bijten en hem daarom dubbel gezekerd en met muilkorf uitlaat en de andere hond om hem heen danste, maar hoe dan ook, toch altijd weer: in de basis is de eigenaar van de bijtende hond de aansprakelijke partij.
Het zou mij in dit geval wel interesseren wat er nu eigenlijk gebeurd is; waarom die mevrouw zo snel verdween en of ze nog terugkomt.
Als je haar nog een keer ziet dan lijkt me een goed gesprek bij een bakske koffie wel het minste ;-)
Of haar hond erg gewond is.. het kan de reden zijn dat ze verdwenen is; als een gek naar de DA. Maar het kan ook zijn dat ze zo geschrokken is dat ze alleen maar weg wilde... Tikje anders dan anders lijkt dit me wel gegaan te zijn...
Hopelijk "vind" je haar en kom je hier nog achter...
Overigens.... als je haar vind, toon belangstelling, biedt excuses aan en vraag haar eea op papier te zetten zodat je het naar je verzekering kunt insturen. IN de basis bedragen niet alvast betalen maar aangeven dat je eea naar je verzekering zult opsturen. Als om welke reden dan ook die niet (volledig) betaalt zou ik aanbiedn om het verschil zelf bij te leggen, maar dat is aan jou.
Sterkte... dit zijn idd dingen die je niet mee wilt maken!
Suzanne