frodo quin schreef: ↑vr 04 apr 2025, 21:33
De da denkt dat het niet erg is. 3 keer per dag oogzalf voor de zekerheid. Haar oog ziet er met momenten ook normaler uit.
Fysiek zal het waarschijnlijk dus meevallen. Mentaal is wat anders. Ongelukken gebeuren, maar het is constant. Ik voel mij hier echt niet veilig en bij de burnout en PTSS komt dan de nogal sterke angst dat iemand (mens of hond) mijn honden pijn zal doen. Maar het aantal keren dat het gebeurd is is ook al lang niet meer te tellen. Trauma voor zowel de honden als voor mij dat telkens weer versterkt wordt.
@Pike: ja ik weet wie die hond is, waar die woont en wie de eigenaar is. Het was vlak bij mij. Ze wonen ook aan het park. Hond is een hond die weinig liefde heeft gekend, maar wel mishandeling. Ook de huidige eigenaar is er niet top mee en er wordt nauwelijks wat met de hond gedaan. Hij ziet ons vaak passeren en mijn honden zijn dan meestal aan het spelen. Ik denk dat dat beestje met veel frustratie zit omdat hij zelf niets mag doen en ik heb de indruk dat die man nogal van het dominerende opvoeden is Cesar Milan technieken). Zit volgens buren vaak te huilen in de tuin.
Mijn da ging er met zijn dochter over spreken. Dat is een klant van haar.
Een buurman rade mij aan hem niet aan te spreken. Zou een zak zijn en agressie neigingen. Het is een kwal, maar onvriendelijk is hij eerder nooit tegen mij geweest.
Bah, ook dat nog. Zo'n rot iemand. Zijn hond is er ook de dupe van.
Ik duim dat haar oog snel betert.
Heel veel sterkte frodo, voor jullie allebei!