frodo quin schreef: ↑vr 24 jan 2025, 19:34 Heb je haar al pijnstilling gegeven? Metacam of gelijkaardig bedoel ik. Kan als ontstekingsremmer natuurlijk ook effectief helpen, maar ik denk vooral aan het pijnstillende aspect.Nah, dat valt wel mee hoor, met die warmtelampen. De eerste jaren dat we kippen hadden gebruikten we alleen zulke lampen, en ik maakte die echt niet iedere dag stofvrij. Niet eens iedere maand. Nooit een probleem mee gehad. Als normale verwarming hebben we zo'n hoeheetzo'nding, zo'n verwarming voor in garages en zo. Blaast hete lucht uit.
Met warmtelampen moet je wel echt opletten. Die veroorzaken makkelijk brand als er een stofje op komt. Radiatoren met muurbevestiging zouden veel veiliger zijn. Is het geen optie om haar mee naar binnen te brengen?
Naar binnen brengen is geen optie, met vier honden in huis. Dan zou ze meer stress hebben dan waar ze nu is, bij haar vriendinnen in haar vertrouwde omgeving. Ze heeft voer en water waar ze bij kan, ze heeft warmte - veel meer kan ik haar binnen ook niet geven.
Metacam oid heb ik niet in huis en krijg ik ook niet van een da voor een kip. Ik zag dat ik wel vitaminedruppels had, maar de uiterste datum daarvan was in 2022, dus of dat nog iets helpt... Ik wil ook niet te veel aan haar dokteren, dan gaat ze straks nog dood van de stress.
Zoals gezegd, zodra ik iets te eten voor haar neerzet, begint ze er meteen van te pikken. Als ze pijn had, zou ze dat denk ik ook niet doen?
Daarnet heb ik nog even gekeken en zat ze nog steeds in haar doosje, lekker te slapen. We bekijken het gewoon per dag.