Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
frodo quin schreef: vr 24 jan 2025, 19:34 Heb je haar al pijnstilling gegeven? Metacam of gelijkaardig bedoel ik. Kan als ontstekingsremmer natuurlijk ook effectief helpen, maar ik denk vooral aan het pijnstillende aspect.

Met warmtelampen moet je wel echt opletten. Die veroorzaken makkelijk brand als er een stofje op komt. Radiatoren met muurbevestiging zouden veel veiliger zijn. Is het geen optie om haar mee naar binnen te brengen?
Nah, dat valt wel mee hoor, met die warmtelampen. De eerste jaren dat we kippen hadden gebruikten we alleen zulke lampen, en ik maakte die echt niet iedere dag stofvrij. Niet eens iedere maand. Nooit een probleem mee gehad. Als normale verwarming hebben we zo'n hoeheetzo'nding, zo'n verwarming voor in garages en zo. Blaast hete lucht uit.
Naar binnen brengen is geen optie, met vier honden in huis. Dan zou ze meer stress hebben dan waar ze nu is, bij haar vriendinnen in haar vertrouwde omgeving. Ze heeft voer en water waar ze bij kan, ze heeft warmte - veel meer kan ik haar binnen ook niet geven.

Metacam oid heb ik niet in huis en krijg ik ook niet van een da voor een kip. Ik zag dat ik wel vitaminedruppels had, maar de uiterste datum daarvan was in 2022, dus of dat nog iets helpt... Ik wil ook niet te veel aan haar dokteren, dan gaat ze straks nog dood van de stress.
Zoals gezegd, zodra ik iets te eten voor haar neerzet, begint ze er meteen van te pikken. Als ze pijn had, zou ze dat denk ik ook niet doen?

Daarnet heb ik nog even gekeken en zat ze nog steeds in haar doosje, lekker te slapen. We bekijken het gewoon per dag.
Door frodo quin
Als jouw honden en kippen elkaar niet kennen of de honden niet oke zijn met de kippen is naar binnen brengen idd geen optie.

Wel naar dat de da zelfs geen pijnstillers wil meegeven. Dat ze geen kippen behandelen als ze geen kennis hebben snap ik, maar niet waarom moeilijk gedaan wordt over pijnstilling. Ik heb dat los van de kippen altijd in huis. Altijd de hond versie omdat het dan praktisch is voor iedereen. Als hij op is zeg ik gewoon dat hij op is en vraag ik nieuwe. Ik verstop het bij iedereen trouwens gewoon in iets lekkers. Als het niet anders gaat geef ik het wel met een spuitje, maar ik kies liefst voor de meest aangename manier en het is maar zelden dat dat niet kan.
Door Siberienne
Mijn team op ‘t werk, 10 mensen, 9 hebben een hond, en daarvan zijn er in de afgelopen week twee overleden. Eentje vrij onverwacht, de andere had al allerlei kwaaltjes en was even oud als Shad nu is. Niks leuk.
Door Charlie Angel
Siberienne schreef:Mijn team op ‘t werk, 10 mensen, 9 hebben een hond, en daarvan zijn er in de afgelopen week twee overleden. Eentje vrij onverwacht, de andere had al allerlei kwaaltjes en was even oud als Shad nu is. Niks leuk.
Nee, dat is echt niets leuk, zo veel ook in 1 week. Een hele dikke knuffel voor jouw en geef Shad ook een paar knuffel extra. Probeer het van je af te schudden. Afbeelding
Door Anne in Zweden
Ons kipje is vannacht dan toch overleden. :( Verbazingwekkend hoelang ze het nog heeft volgehouden. Tussendoor dacht ik soms: we moeten er nu toch echt een eind aan maken, maar als ik dan wat geraspte groente met sesamzaad voor haar neerzette, begon ze weer enthousiast te pikken, ook als ik haar vasthield zodat ze wat stabieler zat, en dan kon ik het weer niet over mijn hart verkrijgen...

Naja, het zij zo. Ze heeft gezelschap, warmte en eten en drinken gehad in haar laatste levensdagen, en is in haar eigen tempo gestorven. Dat kunnen niet veel fabriekskippen beweren.

@Siberienne: o, wat sneu, al dat verdriet op je werk. Kan me voorstellen dat je dan even moet slikken. Sterkte. :-*
Door frodo quin
Veel sterkte Anne. En je mag er zeker van zijn dat ze een veel aangenamer leven en levenseinde heeft gehad bij jou.

Siberienne, verdrietig van de honden van jouw collega's. Ik kan mij voorstellen dat het extra confronterend is omdat Shadow ook geen jong veulen meer is.
Door Siberienne
Dank voor jullie medeleven, heb vandaag maar chocolade meegenomen naar het werk. Chocolade helpt altijd.

Jammer van je kip Anne, maar je hebt je uiterste best gedaan!
Door zurca
Ach wat een trieste verhalen... jammer dat de zorg de kipjes niet heeft doen opknappen.
Door Kaio
Sterkte aan allen die kippetjes verloren zijn en voor het overlijden van de collega hondjes :'(

pfff soms he,
al weken lang gestress door van alles en nog wat.
Morgen zeer moeilijke dag en dan wagen goede bekenden die dat weten nog wat olie op het vuur te gooien. Hoe dan? Toch aardig weer vergist dan....
Vertrouwen in mensheid sub zero nu?
Ml is er stuk van en het erge is dat ie 500 km hier vandaan zit.
En ik maak me zorgen want hij is echt kwaad en er zit heel veel pijn en ik kan 1000% niks
Door frodo quin
Kaio schreef: do 30 jan 2025, 20:48 Sterkte aan allen die kippetjes verloren zijn en voor het overlijden van de collega hondjes :'(

pfff soms he,
al weken lang gestress door van alles en nog wat.
Morgen zeer moeilijke dag en dan wagen goede bekenden die dat weten nog wat olie op het vuur te gooien. Hoe dan? Toch aardig weer vergist dan....
Vertrouwen in mensheid sub zero nu?
Ml is er stuk van en het erge is dat ie 500 km hier vandaan zit.
En ik maak me zorgen want hij is echt kwaad en er zit heel veel pijn en ik kan 1000% niks
Dat is echt niet fijn en dubbel rot dat je nu niet bij hem kan zijn. Hopelijk gaat het morgen goed en kan de emmer weer wat leger. :-*
Door hannabelgje
Getver Kaio dat is heel moeilijk met zo'n afstand. Sterkte voor jullie.
Ik heb een peesschedeontsteking in mijn pols/duim en moet nu 6 wkn een brace dragen. Heb hem nog geen half uur om en vind em nu al vervelend. Dat wordt nog wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door sam28
Ik heb mijn bed over anders gezet in mijn slaapkamer. Nacht 1 stoot ik mijn kleine teen aan de punt. Weinig aan de hand.
Afgelopen nacht 2. Stoot ik mijn middelste teen aan de rand. Pijn! Bloeden! Nagel in de lengte door midden en de linkerkant van de nagel is los. Durf er niet aan te zitten want pijnlijk maar volgens mij zit het alleen nog een beetje vast in het nagelbed. Ik was direct wakker, helaas was dit om 2u!
Vanochtend wel een rondje gerend met zere teen, kreeg ik ook nog een blaar onder diezelfde voet. :(
Door - pien -
sam28 schreef: wo 26 feb 2025, 17:06 Ik heb mijn bed over anders gezet in mijn slaapkamer. Nacht 1 stoot ik mijn kleine teen aan de punt. Weinig aan de hand.
Afgelopen nacht 2. Stoot ik mijn middelste teen aan de rand. Pijn! Bloeden! Nagel in de lengte door midden en de linkerkant van de nagel is los. Durf er niet aan te zitten want pijnlijk maar volgens mij zit het alleen nog een beetje vast in het nagelbed. Ik was direct wakker, helaas was dit om 2u!
Vanochtend wel een rondje gerend met zere teen, kreeg ik ook nog een blaar onder diezelfde voet. :(
Wat een pech Sam! Laat je er even naar kijken?

Ik heb vanmorgen Tola meegegeven met een HUS zodat hij op een veldje kan wennen aan 'lekker z'n ding doen'. Eén hondje waar hij bij komt kent hij al want die woont in de straat achter ons, ik ben zó benieuwd hoe hij het gaat vinden!
Hopelijk vindt hij het leuk en gaat beter in z'n vel zitten/zekerder worden. Maar voor mij voelt het raar, net of je je kind voor het eerst naar de peuterspeelzaal brengt ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door