Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gezien het zonnige weer mijn bosaardbeienplantjes op goed geluk buiten gezet in de hoop dat er bijtjes of andere vliegers langskomen om ze te bestuiven  :D
Kan het eigenlijk ook kwaad wanneer ik ze 's nachts naar binnen haal? Ik zit daar over te denken omdat de planten in potjes nu dus zo ongeveer op de openbare stoep staan bij de voordeur en ik daar niet een heel goed gevoel bij heb maar ze dus wel buiten moeten staan om bestuiving te krijgen?
Wij hebben vandaag de eerste aardappeltjes gerooid. Wauw wat een grote haha. En heel erg lekker. Voor simpele aardappeltjes van de Lidl mogen we niet klagen. ::)

Nu hopen dat de tweede serie plantjes hetzelfde oplevert. 8)
Heeft iemand een idee wat ik met de komkommers kan doen? Ik heb er veel te veel. Buren en vrienden zijn voorzien. Ik heb ze ingemaakt (zuur en zoetzuur en met verschillende kruiden). Ik heb ze gedroogd (met 4 verschillende marinades). Maar wat kan ik nog meer doen? Ik heb nu nog 12 komkommers liggen, en morgen moet ik er weer    een paar plukken.
Lida. S schreef: Heeft iemand een idee wat ik met de komkommers kan doen? Ik heb er veel te veel. Buren en vrienden zijn voorzien. Ik heb ze ingemaakt (zuur en zoetzuur en met verschillende kruiden). Ik heb ze gedroogd (met 4 verschillende marinades). Maar wat kan ik nog meer doen? Ik heb nu nog 12 komkommers liggen, en morgen moet ik er weer    een paar plukken.

verschillenden komkommer soepjes maken en invriezen ;)  http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/komkommersoep/
Lida. S schreef: Heeft iemand een idee wat ik met de komkommers kan doen? Ik heb er veel te veel. Buren en vrienden zijn voorzien. Ik heb ze ingemaakt (zuur en zoetzuur en met verschillende kruiden). Ik heb ze gedroogd (met 4 verschillende marinades). Maar wat kan ik nog meer doen? Ik heb nu nog 12 komkommers liggen, en morgen moet ik er weer    een paar plukken.
soep van maken, eventueel samen met een andere groente.
Komkommer/courgette viel hier wel in de smaak.
Eventueel opdienen met een kruidenkaasje (niet te veel)
Ze zijn wel lekkuuur!! Nu weet ik weer hoe een komkommer hoort te smaken! ;D
lianneke schreef: Ze zijn wel lekkuuur!! Nu weet ik weer hoe een komkommer hoort te smaken! ;D
Fijn dat je ze lekker vindt. Ik vind ze ook lekker, maar iedere dag komkommer gaat vervelen. Ik zal de soep maar eens gaan proberen. Het is een goed idee van Anneloog, Koude soep vind ik absoluut niet lekker, maar er zal vast wel een goed recept tussen zitten voor warme soep.  De vriezer zit ook al aardig gevuld met broccolisoep en tomatensoep. Wat is een moestuin toch leuk
Vraagjes,....kan ik mijn vijg snoeien en zoja, hoe ver terug en wanneer? Dit ivm de vruchten voor volgend jaar.
Mijn vijg is nu een ontzettend wijd uithangende struik maar zit wel bomvol vijgen. Daardoor hangt hij nog verder uit.

Kan ik vijgen invriezen in zijn/haar geheel? En daarna verwerken tot jam, oid?

Ohja, mijn klimmende courgette krijgt nu pas knoppen, gaat dat nog goed komen met vruchten of is het te laat? Hij staat onder het afdak in de zon.
Laatst gewijzigd door keetje op zo 02 aug 2015, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

De volgende lichting shiitake's!  :)

Wij hebben het deuvelbroed gekocht bij Groene Takken: http://www.groenetakken.nl/index.html
Die geven een DompelAlert http://www.groenetakken.nl/dompelalert.html, ontdekte ik afgelopen week. Ik zit duidelijk niet op Twitter.  ::) :biggrin2:

Maar goed, het is hier zó koud en nat geweest dat het 'dompelen' geheel natuurlijk is verlopen. Dus nu weer nieuwe aanwas!  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door