sam28 schreef: ↑ma 23 mar 2020, 20:23En voor jou ook!!Virtueel dan..
![]()
En herkenbaar hoor, een knuffel nodig hebben en alleen wonen en de maatregelen.![]()

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Cathelijn schreef: ↑ma 23 mar 2020, 20:18 Net een kaartje geschreven voor de weduwe. Pff, je wil zo graag meer kunnen doen.
Ik merk dat ik het nu gewoon ff moeilijk heb, moe, verdrietig, beetje angstig. Eigenlijk heb ik een knuffel nodig maar ja, ik woon alleen en de maatregelen zijn dus uitgebreid tot 1 juni. Ik zie er tegenop.
Vanavond maar vroeg naar bed en hopelijk gaat het morgen weer wat beter.
Kaio schreef: ↑ma 23 mar 2020, 18:56 En toch snap ik het niet. Merkel gaat in quarantaine zonder symptomen.Ik denk dat niemand met zekerheid kan zeggen wat de betrouwbaarheid is van een test zonder symptomen. Als 'ie positief is weet je het: en moet iemand in isolatie en uitzieken. En als ie negatief is houd je iemand in isolatie tot de incubatietijd voorbij is en als iemand dan niet ziek is geworden is het ook klaar. Tsja. Als iemand wel ziek wordt dam was die dus toch besmet. Ik snap niet helemaal wat je daarmee op schiet.
Als dan iemand op een werkplek besmet is zouden de personen die in aanraking ermee zijn geweest toch ook in quarantaine moeten gaan? Of als het heel belangrijk werk is zou op zijn minst die persoon getest moeten worden? Zodat de collega's ook weten waar ze aan toe zijn? Of ben ik nou gek? (dat ook hoor)
Bovendien wordt Merkel ook nog getest zonder dat ze zelf symptomen heeft (dat wordt er gezegd dan). Heeft dat dan wel nut?
Tis natuurlijk wel een ander land met andere protocollen, dat zal het verschil wel zijn.
En eigenlijk weten we en begrijpen we het als gewone burger ook niet echt
Eh ja hoera, maar als je weer aan de test twijfelt is het ook weer tjaSchiet ook niet op dan.
sam28 schreef: ↑ma 23 mar 2020, 20:38 Thnx. Neem er zelf ook een.Sam28 je tijd komt heus wel. En waarschijnlijk op het moment dat je die hulp ook kunt geven. Rust nog even een beetje uit, geef jezelf de tijd om beetje in balans te komen na de heftige momenten van de afgelopen maanden en dan zul je zien dat er een moment komt dat je het verschil kunt maken. Dit gaat nog maanden duren, juist over een poosje zul je zien dat er mensen nodig zijn, als de huidige mensen moe worden. Goed om te weten dat er her en der nog reserve spelers zijn![]()
Ik merk zelf de impact wel. Dat beeldbellen met mijn therapeut is een prima oplossing, voor max 2 weken. De interactie is toch anders, ze mist een hoop ondanks dat ze me wel kan zien door de telefoon. Ik merk dat ik aan het wankelen raak en het een beetje gaat in de richting dat ik of hard moet gaan werken en zo dingen aan de kant schuif, of fatsoenlijke gesprekken moet hebben en meer ondersteuning. Misschien wel logisch want er is ook een hele hoop gebeurd met Ziva, met mijn harde werken daarna en hoe dat geëindigd is en nu de zorgen om Lea en dit virus. Ook het machteloze, ik weet hoe een beademingsmachine werkt, ik kan zorgen voor patiënten en ik heb mn papiertje en BIG reg. en toch thuis zitten duimen draaien. Alles bij elkaar maakt me dat enorm aan het wankelen.
En ik ben/was juist zo blij dat ik weer fatsoenlijk kan functioneren, kan werken en mijn diploma behaald heb.
Ik voel me zinloos, waardeloos en alleen. En dat is heel, heel lang geleden.![]()
Conclusie, ik hoop dat ik snel kan werken.
Siberienne schreef: ↑ma 23 mar 2020, 21:03 Sam28 je tijd komt heus wel. En waarschijnlijk op het moment dat je die hulp ook kunt geven. Rust nog even een beetje uit, geef jezelf de tijd om beetje in balans te komen na de heftige momenten van de afgelopen maanden en dan zul je zien dat er een moment komt dat je het verschil kunt maken. Dit gaat nog maanden duren, juist over een poosje zul je zien dat er mensen nodig zijn, als de huidige mensen moe worden. Goed om te weten dat er her en der nog reserve spelers zijnDat vind ik een hele mooie. En ik denk (en vrees) heel erg waar. Dit gaat nog lang duren en het zorgpersoneel geeft nu alles. Er komt een moment dat zij hun rust nodig hebben en dan ben jij er Sam.![]()
![]()
Siberienne schreef:
Ik denk dat niemand met zekerheid kan zeggen wat de betrouwbaarheid is van een test zonder symptomen. Als 'ie positief is weet je het: en moet iemand in isolatie en uitzieken. En als ie negatief is houd je iemand in isolatie tot de incubatietijd voorbij is en als iemand dan niet ziek is geworden is het ook klaar. Tsja. Als iemand wel ziek wordt dam was die dus toch besmet. Ik snap niet helemaal wat je daarmee op schiet.
Op het moment dat je nog niet veel gevallen hebt, kun je inderdaad doen wat jullie voorstellen: testen, en als positief de contacten in isolatie. Op dit moment doen we dat in Brabant niet meer omdat we de fase voorbij zijn dat dat zin heeft. Of dat ook voor de rest van Nederland geldt weet ik niet.
Ik ga even een voorbeeld bedenken: persoon X in je bedrijf wordt ziek en dus stop je de 10 medewerkers die contact met hem hadden in 2 weken in quarantaine. Dan wordt persoon Y ook ziek op dag 5 die zat in de ring rond X, dus moeten de 10 personen rond Y ook in quarantaine. 14 dagen vanaf hun laatste contact met Y.
Dat heeft zin op het moment dat het niet mogelijk is dat de collega's van X het ook op een andere manier oplopen. Stel dat collega Y he helemaal niet van X heeft gekregen, maar een dag voor de start van de quarantaine van zijn buurman die niet echt ziek is. En die buurman kent ook weer iemand anders van dat bedrijf. Die persoon Z wordt ook ziek. Maar die werkte niet echt nauw samen met X en Y maar zat wel met hen in het bedrijfsrestaurant. Ga je dan ook iedereen in het bedrijfsrestaurant in isolatie zetten?
Wat ik hiermee probeer uit te leggen is dat beginnen met een isolatie beleid met quarantaines wel kan, maar dat het lastig is vol te houden. Zeker als er vanuit buiten ook vanalles binnen komt.
Ik zeg niet dat het niet kan en dat het per definitie geen zin heeft, maar dat je wel kritisch moet kijken of het te doen is. En als het een heel kritisch bedrijf is en je wil wel gaan cohorten of isoleren van medewerkers, dan moet je dus wel gaan testen. Maar daar hebben we dan een GGD voor om daarin te adviseren.
sam28 schreef: ↑ma 23 mar 2020, 20:38 Thnx. Neem er zelf ook een.Mag je echt niet naar de therapeut? Ook niet als je afstand houdt ed?![]()
Ik merk zelf de impact wel. Dat beeldbellen met mijn therapeut is een prima oplossing, voor max 2 weken. De interactie is toch anders, ze mist een hoop ondanks dat ze me wel kan zien door de telefoon. Ik merk dat ik aan het wankelen raak en het een beetje gaat in de richting dat ik of hard moet gaan werken en zo dingen aan de kant schuif, of fatsoenlijke gesprekken moet hebben en meer ondersteuning. Misschien wel logisch want er is ook een hele hoop gebeurd met Ziva, met mijn harde werken daarna en hoe dat geëindigd is en nu de zorgen om Lea en dit virus. Ook het machteloze, ik weet hoe een beademingsmachine werkt, ik kan zorgen voor patiënten en ik heb mn papiertje en BIG reg. en toch thuis zitten duimen draaien. Alles bij elkaar maakt me dat enorm aan het wankelen.
En ik ben/was juist zo blij dat ik weer fatsoenlijk kan functioneren, kan werken en mijn diploma behaald heb.
Ik voel me zinloos, waardeloos en alleen. En dat is heel, heel lang geleden.![]()
Conclusie, ik hoop dat ik snel kan werken.
pearlsofpassion schreef: ↑di 24 mar 2020, 06:30 Mag je echt niet naar de therapeut? Ook niet als je afstand houdt ed?Grenzen zijn niet dicht, winkels ook niet perse.
Geestelijke gezondheid is minstens even belangrijk als fysieke, dus is dat toch gewoon iets dat je kan eisen als het virtueel niet gaat?
Nederland is niet in lockdown officieel, maar ik vraag me af wat het verschil is met wel...![]()
Sterkte ermee Sam. En Cathelijn.
Alleen wonen lijkt me nu idd heel zwaar...
Voor ons, als gezin is het meer extra vakantie, ookal werkt meneer dan van thuis uit. Maar alleen.... Dat wil ik me nog niet gaan voorstellen.![]()