Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

De categorie V&A voelt voor mij anders toch een beetje als 'the place to be', Lizzy! En ik denk dat dat niet alleen voor mij geldt, als ik zo een beetje om me heen kijk  ;D Over de verwachtingen: daar sluit ik mij wel bij aan. Ik heb er dan ook zekers iets van geleerd, namelijk in een topic alle 'mitsen en maren' vermelden en jezelf goed indekken. Het is jammer dat het zo moet, maar so be it.

En inderdaad, mensen hoeven echt niet mijn tenen te kussen als ik iets gedaan heb qua vleesgeregel. En klagen mag. Maar jezelf te goed voelen om je eigen vlees uit een auto te pakken (die was ik helemaal vergeten, robbie  :biggrin2:) of dreigen met aangifte is dan wel weer het andere uiterste. Het zou fijn zijn als we daar een beetje tussenin konden zweven, zeg maar  :) Gewoon fatsoen en respect dus, ja.
Xerox schreef: VVK bijdragen is natuurlijk het minste wat meelifters kunnen doen,  Bertine! Waar robbie volgens mij op doelt is dat het jammer is dat steeds meer mensen er echt winst op willen maken. Wat 'consumentengedrag' wel in de hand werkt... want je verdient er toch op?! Maar nou nee, wij dus niet...
Ja dat vond ik dus ook wel redelijk om vvk te vragen, maar toch voelt het niet zo fijn. hahaha
Ik snap robbie's bedoeling. zo had ik het ook begrepen. en daar ben ik het helemaal mee eens. Al moet ik zeggen dat ik zelf nooit nare situaties heb meegemaakt in de tijd dat ik nu via BP vlees regel.
Ik hoop dat het nog heel erg lang en voor heel veel mensen een heel fijn warm en gezellig forum/vraag en aanbod mag blijven.
Xerox schreef: De categorie V&A voelt voor mij anders toch een beetje als 'the place to be', Lizzy! En ik denk dat dat niet alleen voor mij geldt, als ik zo een beetje om me heen kijk  ;D Over de verwachtingen: daar sluit ik mij wel bij aan. Ik heb er dan ook zekers iets van geleerd, namelijk in een topic alle 'mitsen en maren' vermelden en jezelf goed indekken. Het is jammer dat het zo moet, maar so be it.

En inderdaad, mensen hoeven echt niet mijn tenen te kussen als ik iets gedaan heb qua vleesgeregel. En klagen mag. Maar jezelf te goed voelen om je eigen vlees uit een auto te pakken (die was ik helemaal vergeten, robbie  :biggrin2:) of dreigen met aangifte is dan wel weer het andere uiterste. Het zou fijn zijn als we daar een beetje tussenin konden zweven, zeg maar  :) Gewoon fatsoen en respect dus, ja.
Nou, als vraag en aanbod categorie dan de meest belangrijke voor je is Xerox, dan zeg ik maar zo, dan zeg ik maar niks meer :-X
Xerox schreef: De categorie V&A voelt voor mij anders toch een beetje als 'the place to be', Lizzy! En ik denk dat dat niet alleen voor mij geldt, als ik zo een beetje om me heen kijk  ;D Over de verwachtingen: daar sluit ik mij wel bij aan. Ik heb er dan ook zekers iets van geleerd, namelijk in een topic alle 'mitsen en maren' vermelden en jezelf goed indekken. Het is jammer dat het zo moet, maar so be it.

EENS!
Ik was in het verleden ook wel eens verbaast over hoe makkelijk de mensen waren.

In het begin dat er in grotere hoeveelheden besteld werden had je er echt heel veel werk aan. (ik was er gemiddeld wel 2 uur per dag mee bezig en heb de bestellingen misschien wel 15x geteld voordat de bestelling naar de leverancier ging)
Je/ik had nog veel te leren. Ik weet dat er genoeg leveringen gedaan zijn en waarbij gezegd werd 'zo doe ik het dus echt niet meer' of 'dat gebeurd de volgende keer zo dus echt niet meer'.

En dan kwamen mensen hier hun vlees halen, dronken een kop koffie of iets fris, aten een koekje oid, pakte hun vlees, je kreeg een 'bedankt voor het regelen' en dan vertrokken ze weer.
Nou, hoe verbaast ik wel niet was dat mensen dat zo maar deden!? Alles, het regelen van een levering en de koffie (en daarmee de 'zooi' in huis) en dan 'er mee weg komen' met een eenvoudig 'dankjewel'. :o >:(
Er waren mensen bij die wat gedroogde snacks mee namen, of een zakje snoep of of of. En dan voelt de waardering al wat meer dan 'dankjewel' (terwijl er achter een eenvoudige dankjewel misschien wel meer waardering zat dan achter een zakje gedroogde snacks die misschien op de valreep mee genomen werd, dat weet ik immers niet he)

Maar na een gesprek hierover met een ander BP-lid werden mijn ogen eigenlijk geopend.
IK bied hier aan om een levering te regelen, niemand die mij daar toe dwingt. IK vraag of de mensen een kopje koffie of iets fris willen, niemand die dit aan mij gevraagd heeft. En dat ik dan ook nog voor iets lekkers zorg, dat doe IK toch helemaal ZELF!!
Dus, waarom moet IK nu zeuren, dat zij hun betaalde vleesjes meenemen en me (toch netjes) bedanken? Het sloeg werkelijk nergens op. :-[

Als je, als vervoerder/lijntjesrijder, er zelf anders in staat en er zelf anders mee omgaat, scheelt dat ook een hoop. ;) :)
Als ik reed (want ik rij niet meer ivm te weinig tijd en een auto die niet veel kan hebben) deed ik dat omdat IK goedkoop vlees wilde zonder dat ik 20euro kwijt was aan brandstof voor de rit en daarmee mijn vlees dus eigenlijk belachelijk duur werd.
Dus stelde ik voor een ritje te doen, dan had IK dat goedkope vlees wat ik wilde en het koste mij zo goed als niks omdat de mensen die meededen de kosten deelden. Het koste mij alleen wat tijd en een beetje moeite.
Dankzij de meebestellers/meelifters kon IK toch dat goedkope vlees kopen :) Dus , zij dankbaar omdat ik wil rijden en ik dankbaar dat zij mee willen liften :)

Dat er rotte appels tussen zitten, tja dat heb je overal. Zulke figuren kun je ook tegen komen tijdens het wandelen of in de supermarkt.
Als iemand niet tevreden is over het geleverde vlees, kan dan gezegd krijgen dat ie bij de leverancier moet wezen (dat is dan een lid van BP of bijvoorbeeld West of VSE)

Heb jij als vervoerder geen zin om een topic te volgen, te weten welk vlees met jou mee moet en van wie enz enz. Vraag je gewoon de regelaar (dus de TS van een topic) om jou een lijst mee te geven van wie wat moet hebben (vooraf geef je aan wat het max aantal kg is wat je mee wilt nemen).
Dan hoef je op de dag zelf alleen maar naar het opgegeven adres te rijden, in te laden en naar je stopadressen te rijden om daar het vlees van de mensen die daar zijn uit te laden.
Simpel zat.
En klopt er onderweg iets niet (dat je te weinig hebt of dat een hele bestelling mist) kun je altijd de schuld aan de regelaar geven, want die heeft het bijgehouden en niet jij ;) :) :P
Door Martine-Tom

:o
Ik ben toch een dagelijkse gast op BP maar V&A speelt voor mij zo'n minieme rol, ik kom er zelden of nooit, vind het vooral veel geneuzel om niks zoals dit topic maar weer aantoont. De grootste reden dat ik niet aan lijntjes meedoe is omdat ik dit soort gezeur niet trek, ik wil gewoon bestellen en mijn spullen krijgen voor de prijs en hoeveelheid die ik besteld had, en geen guilt trip aangepraat krijgen omdat ik geen doos Merci geef als dank en geen lijntjes rij, en niet gezellig op de koffie blijf of help met meer geld als iemand een boete krijgt die een lijntje rijd.
Leuk dat iemand het doet, fijn dat ik mee mag doen, maar als je er zo over valt en zoveel gedonder mee hebt wat je niet leuk vind...dan doe je het toch gewoon niet? Simpel.

Voor mij is BP een plaats waar ik inmiddels vrienden heb lopen die ik in de Bar tegen kom en een plaats waar ik dagelijks bijleer over voeding en gezondheid, waar ik andere mensen op weg kan helpen met vragen en problemen omtrend gezondheid en voeding zoals ze dat hopelijk ook bij mij doen als ik ergens tegenaanloop. Dát is BP.

De mensen die alleen in de V&A komen hoeven van mij echt niet ook in de bar of andere topics te komen, maar kom betrek dan ook niet de problemen en onderling geneuzel op de rest van het forum, de rest van het forum is namelijk erg meelevend naar elkaar, zo zit er nu een pup van iemand in Zweden bij iemand in Duitsland die hem mee neemt naar Zweden. Er reizen halve keukens het land door en er word met elkaar meegeleefd.
Dus als jij last hebt van mentaliteitsveranderingen...dan is dat een V&A ding en geen BP ding, en als het je niet bevalt daar...lekker mee kappen, het moet niet he, je doet het zelf!
Lizzy schreef: Nou, als vraag en aanbod categorie dan de meest belangrijke voor je is Xerox, dan zeg ik maar zo, dan zeg ik maar niks meer :-X
Meest belangrijk misschien niet, maar wel een van de belangrijkste ja.. en sowieso waar ik de meeste tijd doorbreng. Met bestellen en regelen voor mijn honden en die van anderen... zonder deze categorie hadden mijn honden lang niet zulk mooi vlees
gehad als nu namelijk. Dus voor mij is het een hobby daar regelmatig te spieken. Ik snap niet wat daar erg aan is?  ??? Maakt andere categorieën niet minder belangrijk,  dat zeg ik niet.
Tja, op andere fora over honden/katten worden vaak vragen gesteld en als probleem is opgelost zie je ze nooit weer terug.
Door de v&a hoek heb je hier op barfplaats ook mensen die zodra ze de basis onder de knie hebben alleen nog in die hoek komen en de rest van het forum links laten liggen ipv compleet uit het zicht te verdwijnen.
Dat is inherent aan een internetforum. Wanneer je wilt dat die mensen gewoon verdwijnen zoals op andere fora dan moet je de v&a sectie verwijderen wat mij toch ook niet de bedoeling lijkt of wel Lizzy?
dinky89 schreef: Tja, op andere fora over honden/katten worden vaak vragen gesteld en als probleem is opgelost zie je ze nooit weer terug.
Door de v&a hoek heb je hier op barfplaats ook mensen die zodra ze de basis onder de knie hebben alleen nog in die hoek komen en de rest van het forum links laten liggen ipv compleet uit het zicht te verdwijnen.
Dat is inherent aan een internetforum. Wanneer je wilt dat die mensen gewoon verdwijnen zoals op andere fora dan moet je de v&a sectie verwijderen wat mij toch ook niet de bedoeling lijkt of wel Lizzy?
Klopt als een zwerende vinger! Een internetforum is geen buurthuis, kroeg of gezellig allemaal bij iemand thuis. ;) De meeste kennen elkaar ook niet  persoonlijk. En juist door dat laatste gaat het weleens fout! Communiceren via internet is heel iets anders dan oog-in-oog met elkaar praten. We missen de gezichtsuitdrukkingen en emoties die iets een heel andere bedoeling kan geven dan het geschreven woord.
Martine-Tom schreef: :o
Ik ben toch een dagelijkse gast op BP maar V&A speelt voor mij zo'n minieme rol, ik kom er zelden of nooit, vind het vooral veel geneuzel om niks zoals dit topic maar weer aantoont. De grootste reden dat ik niet aan lijntjes meedoe is omdat ik dit soort gezeur niet trek, ik wil gewoon bestellen en mijn spullen krijgen voor de prijs en hoeveelheid die ik besteld had, en geen guilt trip aangepraat krijgen omdat ik geen doos Merci geef als dank en geen lijntjes rij, en niet gezellig op de koffie blijf of help met meer geld als iemand een boete krijgt die een lijntje rijd.
Leuk dat iemand het doet, fijn dat ik mee mag doen, maar als je er zo over valt en zoveel gedonder mee hebt wat je niet leuk vind...dan doe je het toch gewoon niet? Simpel.

Voor mij is BP een plaats waar ik inmiddels vrienden heb lopen die ik in de Bar tegen kom en een plaats waar ik dagelijks bijleer over voeding en gezondheid, waar ik andere mensen op weg kan helpen met vragen en problemen omtrend gezondheid en voeding zoals ze dat hopelijk ook bij mij doen als ik ergens tegenaanloop. Dát is BP.

De mensen die alleen in de V&A komen hoeven van mij echt niet ook in de bar of andere topics te komen, maar kom betrek dan ook niet de problemen en onderling geneuzel op de rest van het forum, de rest van het forum is namelijk erg meelevend naar elkaar, zo zit er nu een pup van iemand in Zweden bij iemand in Duitsland die hem mee neemt naar Zweden. Er reizen halve keukens het land door en er word met elkaar meegeleefd.
Dus als jij last hebt van mentaliteitsveranderingen...dan is dat een V&A ding en geen BP ding, en als het je niet bevalt daar...lekker mee kappen, het moet niet he, je doet het zelf!
Dit vind ik een beetje te kort door de bocht, Martine. ;)

Dat de ene persoon meer in de V&A hoek zit, de ander, die alleen katten heeft, niet bij de honden om de hoek komt kijken, en weer een ander geen bartype is maakt toch niet uit. Allemaal hebben we één ding gemeen en dat is dat we onze vleesuitetende huisdieren graag een zo natuurlijk mogelijke voeding geven. Waar in dat gemeenschappelijk ding onze voorkeur naar uit gaat doet er niet toe.

Verder is het respectloos te zeggen dat omdat jij niet aan lijntjes meedoet de V&A hoek geneuzel is. Mentaliteitsverandering is ook geen specifiek V&A ding. Hoe kom je daar trouwens bij als je er bijna nooit komt? ;) Dat er nu en in het verleden misschien mensen met hun neus omhoog met een lijntje meedoen en geen fatsoen hebben, wil niet zeggen dat dat in andere hoeken nooit voorkomt.
Vrijheid blijheid.
De een hangt alleen in de bar, de andere spit alles uit bij gezondheid, de volgende gaat door alle onderwerpen heen en de ander komt alleen om te kijken of er een gunstig vleeslijntje is. Iedereen is op barfplaats op zijn/haar manier, zoekt waar hij/zij  behoefte aan heeft. De een reageert dagelijks, de andere leest wel mee maar tikt(bijna) niks.
Waar BP voor  mij voor staat is het respectvol omgaan met elkaar, jij wilt een lijntje rijden omdat je het leuk vind, prima, de andere bestelt liever bij een leverancier, ook goed, jij geeft alleen barf of jij koopt alleen kvv, allemaal goed, Natuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar respectvol met elkaar omgaan, bij lijntjes maar ook hier op wat voor topic van het forum, ik denk dat het daar omgaat hier, respect.
Nergens staat als je hier begint met info te zoeken  dat je ombeschoft met elkaar om kan gaan tijdens lijntjes of dat je als alleen op 1 onderwerp kijkt je er niet bij hoort.
Leven en laten leven, respectvol met ellkaar om gaan.

Waar ik me over verbaas, is dat het begint met een onderwerp, en vervolgens lijkt het er op dat het soms wel erg persoonlijk aan het worden is.
Thuis zou ik tegen mijn kinderen roepen, voeeeeel de liefde  :bigarmhug:
Door Martine-Tom
author=Ruisje link=topic=123978.msg2975225#msg2975225 date=1408041301]

Dat de ene persoon meer in de V&A hoek zit, de ander, die alleen katten heeft, niet bij de honden om de hoek komt kijken, en weer een ander geen bartype is maakt toch niet uit. Allemaal hebben we één ding gemeen en dat is dat we onze vleesuitetende huisdieren graag een zo natuurlijk mogelijke voeding geven. Waar in dat gemeenschappelijk ding onze voorkeur naar uit gaat doet er niet toe.
[\quote]
Dat zeg ik toch ook, als je alleen voor V&A komt, prima, van mij hoef je echt niet heel BP af te struinen en overal te posten.
Omdat dit soort topics wel vaker opkomen en ik er heus wel eens meelees om te zien of er toevallig groepsbestellingen zijn waar ik aan mee kan doen bij SW oid, dus ik krijg heus wel het 1 en ander mee. En ja ik vind het geneuzel, het spijt me zeer maar een ieder doet het vrijwillig, en als je geen goede afspraken maakt vooraf en onderling, ja dan gebeuren er dingen zoals waar dit topic om geopend werd. En als ik dan lees dat Lique zo'n beetje afgebrand word...ja dan vind ik dat toch echt niet kunnen.
Maar lezen is ook een vak, ik vind dit soort topics, tja hoe moet ik het anders onder woorden brengen, storend, vervelend..., omdat er iets met 1 persoon niet goed loopt met een bestelling (en ja dat is vervelend voor alle betrokkenen, maar regel dat achter de schermen met elkaar, daar hoeft toch geen heel topic aan gewijd te worden?)...ik zeg nergens dat ik V&A als geheel onzin vind, toch?
Martine-Tom schreef: Dat zeg ik toch ook, als je alleen voor V&A komt, prima, van mij hoef je echt niet heel BP af te struinen en overal te posten.
Met andere woorden: "blijf waar je bent en waag het niet ergens ander te lezen of mee te praten..." of, "jij komt voor V&A, dus als je dat gezien hebt, exit!"
Volgens mij hoeft het niet alleen voor jou, maar kunnen ze beter elders wegblijven. Sorry, dit vind ik een nog scherpere bocht en weinig respect voor anderen.
Martine-Tom schreef: Omdat dit soort topics wel vaker opkomen en ik er heus wel eens meelees om te zien of er toevallig groepsbestellingen zijn waar ik aan mee kan doen bij SW oid, dus ik krijg heus wel het 1 en ander mee. En ja ik vind het geneuzel, het spijt me zeer maar een ieder doet het vrijwillig, en als je geen goede afspraken maakt vooraf en onderling, ja dan gebeuren er dingen zoals waar dit topic om geopend werd. En als ik dan lees dat Lique zo'n beetje afgebrand word...ja dan vind ik dat toch echt niet kunnen.
Maar lezen is ook een vak, ik vind dit soort topics, tja hoe moet ik het anders onder woorden brengen, storend, vervelend..., omdat er iets met 1 persoon niet goed loopt met een bestelling (en ja dat is vervelend voor alle betrokkenen, maar regel dat achter de schermen met elkaar, daar hoeft toch geen heel topic aan gewijd te worden?)...ik zeg nergens dat ik V&A als geheel onzin vind, toch?
Ik denk dat iedereen die in dit topic geschreven heeft het er wel over eens is dat we fatsoenlijk met elkaar moet omgaan en dat moddergooien en dreigen daar niet bij hoort, en dus afgekeurd wordt!
Nee, je hebt nergens gezegd dat je V&A onzin vindt, maar dat heb ik ook niet van jou gezegd. ;) Je vindt het daar voornamelijk geneuzel en dit topic vindt je storend, vervelend en overbodig. Waarom reageer je hier dan? Zonde van je energie! ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door